Strona 1 z 2
[coupe 2.0 abk\abt 1990r] Wyciek spod podstawy filtra oleju
: 09 gru 2009, 13:33
autor: ślepak
Witam mam problem a mianowicie olej leci mi przez podstawę oleju co jest przykręcona do bloku. Jest tam jakaś uszczelka czy jak to wygląda? Bo w ogóle nie wiem jak się za to zabrać a wyciek jest naprawdę spory.... z góry dziekuje
: 09 gru 2009, 14:12
autor: gruby2123
odkrecasz całe mowowanie filtra oleju wraz z jego chłodnica jest to przykrecone no 2 lub 3 sruby do bloku juz nie pamietam dokładnie. jest tam uszczelka ale jak cob nie było tak jak powinno to silikon 360stC i musi trzymać.
: 09 gru 2009, 14:22
autor: ślepak
gruby2123, a czy sama w sobie uszczelka pod tą podstawę jest dostępna?? u siebie ją na silikon przykleiłeś?
: 09 gru 2009, 14:31
autor: gruby2123
z tego co wiem t jest w sklesoch. ja dałem na silikon bo mi sie szukac jej nie chciało. a tego i tak nie wiadac jak nie dasz za duzo
: 09 gru 2009, 14:57
autor: WOJTEK26
NAjpierw sprawdź skad dokładnie leci, czy z pod obudowy czy z pod chłodniczki oleju. Tam sa oringi które mozna dostac w kazdym serwisie VAG a koszt to około 7zł
: 09 gru 2009, 15:04
autor: ślepak
WOJTEK26, wymienie to i to jak juz:)
https://ssl.allegro.pl/item813095213_us ... assat.html
a te do chłodniczki 7 zł komplet tak?
: 09 gru 2009, 16:53
autor: WOJTEK26
Pod chłodniczke idzie tylko 1 oring lepiej kupic ori jest około 2zł drozszy ale z tymi zamiennikiami sa czasem problemy ze nie uszczelniaja dokładnie.
: 09 gru 2009, 17:38
autor: ślepak
ok to oring pod chłodniczkę i uszczelke pod podstawę filtra kupię ori
: 09 gru 2009, 23:29
autor: skoti
Mi rok temu z zimna skruszał i polało się z 1-1,5L oleju aż silnik zaczął się rozpadać :mrgreen:
Zakupiłem uszczelkę od (tylko się nie śmiać) dolnopłuku (widać na foto - jest założona na chłodniczce oleju) :lol: ale po odpaleniu wyrzygało znowu olejem. Zamówiłem oring z przeznaczeniem takim jak powinno być i igła.
Dodam ,że musiałem kupić cały dolnopłuk za 12-15zł tylko dla uszczelki a oring kosztował z 5-7zł.
ps. przymierzałem też uszczelkę od filtra oleju, żadnej nie mogłem dopasować <ok>
: 09 gru 2009, 23:37
autor: ślepak
skoti, czyli przerabiałeś dokładnie to samo?? no mi też grubooooo leci.... powiedz mi sam to wymieniałeś?? dużo roboty?? chłopaki powyżej pisali że 3 śruby i jazda....wymieniałeś oring tylko od chłodniczki czy jeszcze od podstawy filtra tez?
: 11 gru 2009, 09:42
autor: Gruszka
Odkręcasz filtr, na środku chłodniczki masz nakrętkę klucz 21,22 (nie pamiętam dokładnie jaki rozmiar) odkręcasz ją i masz rozpołowioną chłodniczkę. Wyciągasz uszczelkę która już pewnie zdrewniała od oleju i wymieniasz na nową. Składasz w odwrotną kolejnością i po zabiegu. Poziom trudności: bardzo prosty zabieg <ok> <ok> <ok>
: 11 gru 2009, 15:09
autor: ślepak
Gruszka, ok to wiem :d a jak odkręcic podstawe??:>
[ Dodano: 2009-12-11, 19:13 ]
wiiec jestem już z powrotem....nr śruby że odkręcic chłodniczke to uwaga...... 27..... no ale takiego akurat klucza nie mam:( to mowie odkręce wraz z cała podstawą ( 4 imbusy) ale połamałem dwa imbusy a śruby nawet nie drgnęły ehhhhhhh ;/;/;/;/
: 11 gru 2009, 20:14
autor: PI7er
Kup metalowe imbusy (te co miales to chyba z plasteliny?). Najlepiej bitami i popukac mlotkiem.
: 15 gru 2009, 23:07
autor: sylwester28ET
Ostatnio też wymieniałem ten oring co jest pod podstawą filtra oleju, ponieważ olej wypływał mi z tamtąd, ale nie miałem z tym żadnych komplikacji.
Przy okazji wymieniłem olej na "Elf" i filtr olejowy.
: 16 gru 2009, 19:44
autor: ślepak
wszystko już ogarnąłem:) za uszczelki zapłaciłem 22 w Aso. Poza tym klucz od chłodniczki oleju to 27 i zdziwiło mnie jak to "lekko" było dokręcone....