Strona 1 z 2
[B3 1,6 PP] Wycieki oleju
: 09 gru 2009, 22:16
autor: ysiul
Koledzy cieknie mi olej gdzieś z silnika, w okolicach rozrządu na 6tys km ubyło mi jakieś 0,7L, a może warto jeszcze dodać że robi się plama oleju na osłonie silnika na wprost sondy Lambda. I teraz pytanie jakie uszczelniacze należało by wymienić :?: Wiem powiecie umyj silnik i obserwuj ale dostęp tam jest utrudniony i nie wiem czy mogę karcherem potraktować okolice paska i sam pasek czy nic tam nie zaleje:?: no i chyba tam jest jakaś osłona rozrządu na wysokości dolnego koła pasowego
: 09 gru 2009, 22:40
autor: Maly.89
może z zimeringu leje?
: 09 gru 2009, 22:44
autor: Motostacja pl
Nie wiem jak dokładnie jest w PP, ale podejrzewam że podobnie jak w SB. Jeśli cieknie ci w okolicy rozrządu to podejrzewam że na zimeringach. Do wyboru masz trzy
Albo wałka rozrządu, albo pośredniego, albo wału. Tak czy siak przy wymianie któregokolwiek z nich musisz ściągać pasek, więc najlepiej wymienić wszystkie od razu. Warto sprawdzić również uszczelkę pokrywy zaworów.
Tu masz linka z mojej wymiany tych zimeringów w SB:
https://audi80.pl/b3-16td-sb-wymiana ... t32993.htm
: 10 gru 2009, 08:48
autor: ysiul
Dzięki Rafał na pewno to to tylko czy sam sobie poradzę :?: w sumie wiem jak wymienić rozrząd wiem na jakie punkty patrzeć a czy ciężko jest wymienić same zimeringi :?: bo u Ciebie tego na foto strory się nie dopatrzyłem.
P.S.
dzięki mateusz za pomoc to jednak ta część o której mówiłeś
: 10 gru 2009, 10:43
autor: Motostacja pl
Sama wymiana zimeringów jest banalnie prosta. Wyciskasz stary, wciskasz nowy. Najtrudniejsze to jedynie dobrać się do nich. Ale skoro mówisz że wokół rozrządu potrafisz zrobić, więc nie powinieneś mieć z tym problemów.
: 10 gru 2009, 11:51
autor: bobsley6
Kolego aby wyjąć uszczelniacz na wałku rozrzadu musisz:
1) Zdjąc pokrywe zworów
2)Odkrecić srubę mocującą koło zębate wałka rozrzadu.
3) Odkrecic dwie nakretki mocujące ślizg wałka rozrzadu.
4)Wyjąć uszczelniacz i włozyć nowy.
Uszczelnaicz na wałku posrednim:
1)Odkrecasz koło zebate na wałku posrednim.
2)po zdjeciu koła odkrecasz dwie sruby mocujące pierścien prowadzacy
3) zdejmujesz pierscien razem z uszczelniczem i wybijasz go na stole lub imadle.
4) zakładasz nowy i montujesz.
Uszczelniacz na wale :
1) odkrecasz koło zebate z wału głownego.
2)wyjmujesz uszczelniacz za pomocą srubokreta lub odkrecasz cały przedni kołnierz uszczelniający i wybijasz uszczelniacz na stole lu imadle.
3) jesli wyjąłes cały kołnierz to musisz go uszczelnić aby nie ciekł olej. Wtym celu zastosuj silikon uszczelniającą REINZ , nie uzywaj czerwonego bo zacznie chlapac szybciej olejem niz ci sie wydaje.
4) składasz wszystko do kupy i skrecasz
Przed operacja pozaznaczaj sobie polozenia kół zebatych tak aby ustwic je w tym samym polozeniu , i po załozeniu paska rozrzadu zobacz czy czasem sie nie przesuneły wzgledem siebie. Jest to wszystko bardzo proste i w miare szybko sie robi.
: 10 gru 2009, 22:38
autor: ysiul
dzięki serdeczne chłopaki myślę że powinno się teraz udać bo to tylko tak groźnie wygląda na początku ale teraz to już jest w miarę proste najważniejsze to dokładność przy tej operacji
: 10 gru 2009, 22:42
autor: bobsley6
najlepiej zrobisz jak pozaznaczasz sobie na kołach zebatych na bloku silnika punkty białym markerem i tak aby te punkty sie pokrywały.
: 10 gru 2009, 22:51
autor: ysiul
tak wiem patrzyłem jak znajomy zmieniał mi pasek i jeszcze są punkty tu przy skrzyni biegów, a jak się koło pasowe zakłada na oś to jest tylko jedna opcja jego założenia :?:
[ Dodano: 2009-12-10, 22:53 ]
tak na foto u Labiel'a
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec6 ... 76cea.html jest jakieś takie nacięcie że to koło ma się wpasować w nie i nie ma innej opcji :?:
: 10 gru 2009, 23:03
autor: bobsley6
nie w naciecie tylko w "0" , jak masz naciecie to "0" powinno byc po prawej stronie.
: 10 gru 2009, 23:06
autor: ysiul
sory źle się określiłem na osi na zdjęciu jest wgłębienie i koło pasowe ma tylko jedno takie miejsce gdzie ono pasuje :?:
: 10 gru 2009, 23:14
autor: bobsley6
Napisze od początku. A wiec tak :
Weź nasadke 19 i załóż ja z przodu na wał , zegnij sie w pół i zerknij na prawa strone na skrzynie biegów. Powinno, a reczaj na 100% znajduje sie tam okienko w którym zobaczysz krecące sie koło zamachowe. krec powoli wałem do tego momentu az w okienku pojawi sie punkt "0" prawa krawędź okienka jest twoim wskażnikiem i zero ma znajdować sie dokładnie w polowie tej krawedzi. Gdy zero bedzie sie pokrywać z tym znacznikiem to zerknij z tyłu na koło zebate na wałku rozrzadu. Powinien znajdować sie tam punkcik lub taka wyryta kreska, która powinna pokrywać sie z krawędzia głowicy. Jesli się nie pokrywa to nie panikuj po zdjeciu paska rozrzadu poprawisz tak aby sie pokrywała. Co do koła zebatego na wałku posrednim to nanies na nim znaki białym korektorem lub markerem i w lini prostej zrob te znaki również na metalowej obudowie przykreconej do bloku silnika lub na samym bloku. Przy składaniu rozrzadu pomoże ci to na odpowiednie ustawienie koła ktore słuzy jako naped aparatu zapłonowego. to jest najwazniejsze . na wale głownym nic nie musisz nanośić bo masz na kole zamachowym zero.
: 10 gru 2009, 23:16
autor: Motostacja pl
ysiul pisze:na osi na zdjęciu jest wgłębienie i koło pasowe ma tylko jedno takie miejsce gdzie ono pasuje
Nie koło pasowe tylko koło paska zębatego. Koła pasowe to są te koła na które zakładasz paski klinowe. W zasadzie one też mają tylko jedną pozycję w której możesz je zamontować, ale to akurat jest mało istotne.
: 10 gru 2009, 23:19
autor: ysiul
dobrze teraz sprawa została objaśniona w najmniejszych szczegółach
i na wszystkie moje pytania są już odpowiedzi jeszcze raz dzięki Kolego <ok>
: 10 gru 2009, 23:21
autor: Motostacja pl
ysiul, no to teraz tylko zawijać rękawy i do garażu <ok> Sorki za OT.