Strona 1 z 1
[B3, silnik PP]Urwany zaczep do wężyka chłodnicy
: 10 gru 2009, 01:21
autor: Chrisdot
Niestety pękła mi plastikowa tuleja na którą nasadzałem wężyka do zbiorniczka wyrównawczego (najcieńszy wężyk, zamocowany najwyżej w chłodnicy). Jak to skleić? Próbowałem już jakimś klejem 2składnikowym, ale pewnie z powodu temperatury daleko na tym nie zajechałem.
: 10 gru 2009, 07:57
autor: dubbler
znajdź zakład klejący plastiki i tam popytaj, zapłacisz 50zł i będziesz miał spokój
: 10 gru 2009, 13:53
autor: Audi 80 Polska
Mi się urwał kiedyś też króciec od tego cienkiego wężyka tylko że na chłodnicy (u cienie jak rozumiem na zbiorniczku wyrównawczym). Próbowałem skleić Poxipolem ale długa nie wytrzymało. Zaniosłem do zakładu w którym spawają zderzaki i za 7zł mi skleili i trzyma już jakieś 3 lata do dzisiaj.
: 10 gru 2009, 15:02
autor: Chrisdot
Niejasno się wyraziłem - chodzi dokładnie o tę tuleję która jest przymocowana do chłodnicy.
Ludzie! Dajcie żyć. Za spawanie w warsztatach chcą za to 50PLN. Za 80PLN mogę mieć fabrycznie nową chłodnicę.
Nie można tego jakoś pokleić samemu? Albo lutownicą zgrzać?
: 10 gru 2009, 17:53
autor: mayaha
Chrisdot pisze:
Ludzie! Dajcie żyć. Za spawanie w warsztatach chcą za to 50PLN. Za 80PLN mogę mieć fabrycznie nową chłodnicę.
Nie można tego jakoś pokleić samemu? Albo lutownicą zgrzać?
To se idź i kup nową za te 80zł albo se to lutownicą "pospawaj". Człowieku to ty daj żyć! Temperatura ponad 90stopni + ciśnienie, a ty byś chciał to skleić najlepiej na 1,5zł klejem szkolnym. No wybacz moją arogancję, ale z tym nie da się nic zrobić żeby było niskobudżetowe i pewne.
: 10 gru 2009, 17:55
autor: goldi j51
Dokładnie Marcin napisałeś <ok>
: 11 gru 2009, 08:40
autor: dubbler
No może przesadziłem z tym 50zł, najlepiej podjedź i sam się zapytaj <ok> wyżej kolega napisał sam płacił 7zł :shock:
: 11 gru 2009, 09:32
autor: Gruszka
Kruciec o którym piszesz jest nasiąknięty płynem chłodniczym i zapewne Borygo czy innym płynem, więc żeby trzymał klej nawet dwu składnikowy musi być powierzchnia odtłuszczona a w twoim przypadku pewnie był przetarty kruciec tylko szmatką i dla tego nie zdaje egzaminu klejenie tego elementu.
: 11 gru 2009, 20:26
autor: Chrisdot
Przetarłem rozpuszczalnikiem i to dość dokładnie. Tyle że przy klejeniu chłodnica była w aucie i element klejony nie był dobrze przyciśnięty - był trzymany palcem, więc czasem nawet lekko się poruszył.
Zrobiłem rozeznanie i okazuje się, że ludzie wkręcają do chłodnicy wentyle samochodowe i zdaje to bardzo dobrze egzamin.
Co do:
No może przesadziłem z tym 50zł
to okazuje się, że trafiłeś 100%, bo dzwoniłem do kilku warsztatów i dokładnie tyle chcieli.
: 11 gru 2009, 21:06
autor: troll oslo
znajdz miedziana rurke minimalnie wieksza od otworu ktury pozostal po dzyndzlu nagwintoj rurke nagwintoj orwor uzyj loctite do chydrauliki i zkrec calosc..
proste i pewne... no i tanie
: 12 gru 2009, 11:11
autor: Chrisdot
Co do wkręcania rurki / wentyla trzeba uważać, aby istniejącą dziurę powiększyć tylko i wyłącznie w stronę środka chłodnicy. Powiększając dziurę równomiernie we wszystkich kierunkach sprawimy iż górna ścianka będzie bardzo cienka i gwint może słabo trzymać.
: 12 gru 2009, 19:41
autor: Audi 80 Polska
Chrisdot pisze:Co do:
No może przesadziłem z tym 50zł
to okazuje się, że trafiłeś 100%, bo dzwoniłem do kilku warsztatów i dokładnie tyle chcieli.
Pewnie sobie policzyli z demontażem/montażem chłodnicy, maja ciotka pytała ile by chcieli z wyjęciem chłodnicy to też krzyknęli 50zł. A ja zawiozłem wyjętą tam samo i 10zł się zmieściłem
.