Strona 1 z 1
[B3 1.8 PM] Problem z obrotami na zimnym-PB i ciepłym LPG+PB
: 13 gru 2009, 13:02
autor: Artur_Lbn
Od zazu oznajmiam, że tematy wyszukane w szukajce nie pomogły mi w perypetiach z moim Audi.
1.Więc na włączonej pompce paliwa na zimnym silniku, jak go odpalę to tak jakby go zalewało, jakby chodził nie na wszystkie garnki, jakby nie przepalał paliwa,puszcza niebieskiego dymka jak go przegazuje, gdy wyłączę pompkę(mam zrobione ręcznie) to chodzi idealnie ale po wypaleniu benzyny gaśnie.
2.Na zimnym silniku z gazem nie ma problemu trzyma zaraz po odpaleniu tak 650rpm/min, jak się wskazówka podniesie to trzyma 1000, zaś jak się rozgrzeje tak do ok 80-90* to trzyma 1400-1300 rpm/min. Jak zdejmę na ciepłym silniku talerz z obudowy filtra powietrza to obroty wracają do normy i trzyma ok 950-1000. Gdy na rozgrzanym silniku jak trzyma obroty 1300-1400 rpm/min odłączę czujnik 2-pinowy ten od dołu króćca to nic się nie dzieje z obrotami. I na rozgrzanym dzieje się tak na PB i LPG. Nie wiem już co to może być, a dobijające jest to , że stojąc w korku trzyma mi wyższe obroty.
: 13 gru 2009, 13:42
autor: tommad
do gazownika jedź i wyreguluj gaz, ustawienie wyprzedzenia zapłonu i może wymień filtr powietrza bo nie piszesz nawet jaką instalację LPG używasz (1 czy 2 generacja). Samemu możesz wyczyścić przepływomierz (to to co widać po otwarciu filtra powietrza nad przepustnicą) i np. spuścić syf z parownika (po rozgrzaniu silnika gasisz go i odkręcasz śrubkę od dołu parownika)
: 13 gru 2009, 13:48
autor: Artur_Lbn
tommad pisze:Samemu możesz wyczyścić przepływomierz (to to co widać po otwarciu filtra powietrza nad przepustnicą)
nie widzę niczego takiego
tommad pisze:może wymień filtr powietrza
filtr powietrza wsadzony bo jak kupiłem auto to go nie było
tommad pisze:nie piszesz nawet jaką instalację LPG używasz (1 czy 2 generacja)
chyba 1 generacja bo mam śróbki na parowniku i na wężu
: 14 gru 2009, 19:00
autor: Duch
Pierw to zrób PB później zajmij się LPG
Zaczynasz od adaptacji na PB później sprawdź czujnik temperatury i napisz dla naszych fachowców dokładniej jaka instalacja LPG jaki motor i czy coś wymieniałeś ostatnio
Spróbuj czytać błędy kodami błyskowymi w dziale download jest napisane jak to zrobić i co jest potrzebne
: 15 gru 2009, 14:19
autor: Artur_Lbn
Duch pisze:Zaczynasz od adaptacji na PB
OK
Duch pisze:sprawdź czujnik temperatury
jak odłączam kostkę to nic się nie dzieje
Duch pisze:czy coś wymieniałeś ostatnio
ostatnio zmieniłem jedynie filtr powietrza bo jak kupiłem auto to było go brak
Duch pisze:jaki motor
silnik 1.8 PM na jednopunkcie
: 15 gru 2009, 15:52
autor: Duch
Napisałem żebyś sprawdził a nie odłączył
. Bierzesz miernik w ręce i odłączysz tą kostkę z niebieskiego czujnika i mierzysz: 20C ma być 2000-3000 omów a przy 90 C ma być 200-300 omów.
: 15 gru 2009, 19:52
autor: Artur_Lbn
Duch pisze:odłączysz tą kostkę z niebieskiego czujnika
u mnie nie ma nigdzie mniebieskiego czujnika jest taki kremowy/szary - chodzi o ten u dołu króćca???
: 15 gru 2009, 20:37
autor: Tomcio90
Artur_Lbn, tam gdzie masz 2 piny bo ten szary ma pewnie 3 piny - on jest od wskaźnika temperatury w desce rozdzielczej. Jeśli nie masz dwóch na górze, tamten na dole będzie to czujnik ecu.
: 16 gru 2009, 06:49
autor: Artur_Lbn
Tomcio90 pisze:tam gdzie masz 2 piny
wszystkie czujniki mam na 2 piny
Tomcio90 pisze:bo ten szary ma pewnie 3 piny
ma 2 pinu. Na górze mam 2 2pinowe czujniki i od spodu mam 1 2 pinowy czujnik.
: 16 gru 2009, 14:02
autor: Duch
Ok sprawdź ten pierwszy z góry od kierowcy.
: 16 gru 2009, 14:09
autor: WOJTEK26
Kolego a robiłes adaptacje na PB skoro dobrze jeździ na LPG to zapewne masz rozwalona mape wtrysku i zapłonu dla PB.
: 17 gru 2009, 06:48
autor: Artur_Lbn
adaptacji nie mogę przeprowadzić poniewaaż jak odłącze aku na 4 godzinki, podłączę i odpalam na PB to silnik ma 400rpm/min i czodzi jak traktor.
: 17 gru 2009, 14:12
autor: Duch
Ciężko do czego kol wiek dojść a czujnik temperatury ?? Długo on tak chodzi na tych 400 obr po odpaleniu ?
: 18 gru 2009, 12:16
autor: Artur_Lbn
Jak jest zimny to na PB zaraz po odpaleniu chodzi tak 400rpm/min a przestaje jak się rozgrzeje i trzyma tak 1200. Dodam, że jak załączę nawiew na full i grzanie szyby to trzyma 1000rpm/min.