Strona 1 z 1

[B4 2.0 16V ACE] Jak wymienić termostat?

: 04 maja 2007, 17:52
autor: PABLO
Najprawdopodobniej mam uszkodzony termostat więc chciałbym go wymienić. Ale jak to zrobić? Szczerze mówiąc to nawet nie wiem gdzie to jest u mnie. Prosze o jakieś instrukcje. Może ktoś wymieniał u siebie?
Pozdro

termostat...

: 04 maja 2007, 18:41
autor: Omen
Może lektura tych watków w czymś pomoże...
viewtopic.php?t=1465&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B3] termostat-jakiej firmy??
viewtopic.php?t=2025&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [b4 1,9tdi 1z] jak wymienić termostat
viewtopic.php?t=3288&highlight=termostat
Polski Klub Audi 80 :: Zobacz temat - [80 B4 2.0 ABK] termostat
>termostat znajduje się w obudowie pompy płynu chłodzącego,pod pokrywą z pierścieniem uszczelniającym. Przy montarzu trzeba założyć nowy pierścień uszczelniający....

Pozdrawiam - Adam.

: 04 maja 2007, 19:03
autor: ponczo
Witam, ostatnio u siebie wymieniałem termostat. Standardowa procedura wymiany... czyli zdejmujesz pokrywę pod silnikiem, zdejmujesz wąż z pompy wodnej i spuszczasz płyn, odkręcasz pokrywę termostatu i masz już termostat na wierzchu. Jak będziesz zakładał nowy to uważaj na to żeby dobrze go wsadzić, czasami się przekręca i jest lekko bokiem w pokrywie. Najlepiej daj sobie troszkę towotu na obrzeza gdy będziesz wkładał nowy termostat i wtedy bez problemy założysz pokrywę a termostat zostanie na swoim miejscu ;-)
Poniżej dodaje rysunki z książki jak to mniej więcej wygląda i gdzie dokładnie jest (silnik szesnastozaworowy) ;-)

ObrazekObrazek Obrazek

Te same zdjęcia tylko spakowane - http://www.speedyshare.com/676111413.html ;-)
Potem zostaje juz tylko zalać cały układ płynem i ewentualnie odpowietrzyć :-)
Pozdrawiam.

: 04 maja 2007, 19:50
autor: PABLO
Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?

: 04 maja 2007, 21:54
autor: mireko
PABLO pisze:Dzięki Ponczo za info. Już to pojąłem :-P

A co do tego pierścienia uszczelniającego to jest to droga sprawa?

I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Pierścień uszczelniający powinien być w komplecie.

: 04 maja 2007, 23:26
autor: ponczo
PABLO pisze: I ile tego płynu wchodzi tutaj?
Jak spuszczałem płyn to wyszło coś koło 4-5 litrów, tak jak Mireko napisał pierścień uszczelniający powinien być w komplecie. Ja w pudełku z termostatem miałem chyba z 5 różnych uszczelek, z tego co mówił koleś w sklepie termostat ten jeździ w różnych silnikach w Audi i w komplecie są uszczelki do pomp większości typów silników. ;-)

: 05 maja 2007, 07:36
autor: PABLO
Jeszcze raz wielkie dzięki

: 01 maja 2012, 13:44
autor: jorgus75
koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie

: 01 maja 2012, 19:53
autor: Blakuś
Teraz lato to tak jest. mi tak samo w zetorze podchodzi do 100 prawie 98 i wentylatory chodzą, to nie temp. 110st żeby się aż tak martwić tym. A masz całą chłodnicę gorącą, dolny wąż i górny też?

: 01 maja 2012, 21:00
autor: andrzejsz23
jorgus75 pisze:koledzy pomóżcie co robić temperatura na wskażniku podchodzi mi prawie pod 100 stopni wentylatory sie właczają wszystko działa już jestem w kropce jest to audi 1,9 tdi 90 km b4 poradżcie
Ale czy ta temperatura utrzymuje się w mieście, czy na trasie też???

: 01 maja 2012, 22:29
autor: hudy
U mnie taka temperatura to w dużym korku lub po ostrym bucie w taki upał.Co ciekawe u mnie mam środkową kratkę zabudowaną i nie ma przelotu na chłodnicę (co muszę zmienić) Sprawdź kolego czy czasami nie masz zawalonej chłodnicy syfem.warto wziąć kompresor i od strony silnika wydmuchać cały syf na zewnątrz.u mnie taki zabieg pomógł bo też mi się grzał strasznie...

: 02 maja 2012, 22:50
autor: andrzejsz23
u mnie w mieście temp nie przekracza 92-93 stopni. A w trasie to 87 stopni trzyma. Bo przecież diesla to ciężko zagrzać jest. Także sprawdź drożność chłodnicy.