Strona 1 z 1

[B4 ABT LPG] Problem z nastawnikiem przepustnicy

: 14 gru 2009, 22:32
autor: covalsky
Witam!
Mam problem z nastawnikiem przepustnicy. Ostatnio po włączeniu zapłonu coś w nim "terkocze" i ni mam ssania. Po lekkim naciśnięciu pedału gazu czujnik położenia przepustnicy wysyła sygnał do komputera a ten z kolei do nastawnika i już przestaje "terkotać". Jak silnik się rozgrzeje to już jest znośnie tylko szybko spadają obroty przy zmianie biegu, ale jak zimny silnik to masakra jak muszę zatrzymać się na skrzyżowaniu to mi potrafi zgasnąć. Zamierzam kupić nowy ale nie stać mnie na wydatek kilkuset zł na oryginalny boscha. Na allegro można kupić taki zamiennik firmy GETZ za niecałe 80 zł i widzę, że chętnie go ludzie kupują. Moje pytanie czy zamiennik faktycznie będzie dobry (czy ta firma jest sprawdzona, czy miał ktoś już stycznośc z jej produktami), czy jednak postarać się o oryginał, a może mój wystarczy przeczyścić czy coś? W sklepie mi koleś powiedział, że w nim właściwie nie ma się co psuć i żeby najpierw zajrzeć czy nie trzeba przeczyścić. Tu moje drugie pytanie czy po wykręceniu go da się go rozebrać i zajrzeć do środka czy coś nie zablokowało silniczka. A i czy dam rade to wszystko sam zrobić czy jednak iść do mechaniora?
Dzięki i pozdrawiam

: 15 gru 2009, 12:19
autor: pilot
Typowy defekt nastawnika przepustnicy.Uszkodzona zębatka w nastawniku.Na wiosnę miałem identyczny problem i po zakupie na allegro za 80zł agregatu bez oznaczenia firmy działa do dzisiaj.Koniecznym jest sprawdzenie ilości pinów są 4 i 6 pinowe.Rozebrać można w celach poznawczych ale ten defekt jest nienaprawialny.

: 15 gru 2009, 12:39
autor: wojtas11
witam mam problem z autem audi 80 b3 1.8S 90kM z wtryskiem jednopunktowym(PM) Auto jest wyposarzone w instalację LPG. podczas jazdy auto zgasło i nie mogłem go ponownie odpalić. jednak po pewnym czasie udało mi się go uruchomic. po krutkiej drodze auto znów zgasło podczas normalnej jazdy i znów nie mogłem go odpalić . proszę o pomoc :-(

: 15 gru 2009, 15:08
autor: pilot
Myślę że powinienem Koledze wyjaśnić istotę defekt nastawnika.Na osi silniczka nastawnika jest ślimacznica o średnicy kilku milimetrów napędzająca koło zębate które obracając się zmienia położenie trzpienia ustawienia przepustnicy.Po wielu latach pracy wyrabia się ta ślimacznica i przeskakując po zębatce powoduje terkotanie.Po naciśnięciu pedału gazu zdejmujemy obciążenie z trzpienia i czasami ślimacznica potrafi obrócić zębatkę ale po puszczeniu gazu wszystko wraca do poprzedniego stanu.Proponuję kupić tego GETZA bo cena oryginału to około 400zł i poświęcić około 15-30min zabawy przy wymianie.

: 15 gru 2009, 18:36
autor: covalsky
wojtas11 pisze:witam mam problem z autem audi 80 b3 1.8S 90kM z wtryskiem jednopunktowym(PM) Auto jest wyposarzone w instalację LPG. podczas jazdy auto zgasło i nie mogłem go ponownie odpalić. jednak po pewnym czasie udało mi się go uruchomic. po krutkiej drodze auto znów zgasło podczas normalnej jazdy i znów nie mogłem go odpalić . proszę o pomoc :-(
Jak nie możesz nic znaleźć na temat swojego problemu i chcesz pomocy to radziłbym założyć nowy temat z dobrze sformułowanym tytułem a nie doklejał się do czyjegoś wątku o całkiem innym charakterze problemu... - to dla Twojego dobra - jak użytkownicy zobaczą nowy temat z dokładnie opisanym problemem masz większe szanse na sukces.
A jak na PB dobrze pali?


Co do mojego pytania to dzięki za wyjaśnienia i porady, w takim razie zamawiam GETZa
Dzięki i pozdrawiam