Strona 1 z 1

[b4,ABT]zgrzyt na zimnym silniku przy odpaleniu (plik audio)

: 15 gru 2009, 23:26
autor: szymeross
Witam,
Podpowiedzcie mi co moze być przyczyna zgrzytania na zimnym silniku.
dodam,że rzecz ta ma miejsce tylko ,gdy temperatura powietrza spada poniżej 5 stopni celcjusza... i czym nizsza temperatura tym zgrzyt i piszczenie dłuższe.Trwa to kilkanascie sekund i ustaje... wówczas silnik pracuje juz normalnie.Ponownie ,uruchamiając silnik tych zgrzytów już nie ma.
bendix wraz z tulejkami przy rozruszniku był już wymieniany i objaw nadal ten sam.
załączam plik audio.
http://w395.wrzuta.pl/film/5iQ6y8HPedi/20102009257

: 15 gru 2009, 23:46
autor: maly81
na 90 % to pompa od wspomagania zdejmij pasek i odpal bez niego

: 16 gru 2009, 00:03
autor: szymeross
jestes pewien??? kierownicą dobrze się kręci

[ Dodano: 2009-12-16, 00:05 ]
jestes pewien??? kierownicą dobrze się kręci
a łatwo się ściąga ten pasek od wspomagania???
nie chce czegos spartolić :-)

[ Dodano: 2009-12-16, 00:12 ]
na ciepły silniku tych objawów już nie ma.
a co może mieć do tego pompa?

: 16 gru 2009, 02:54
autor: percevalle
No może mieć, takie "wycie" to oznaka zużycia pompy. Zwlaszcza gdy jest zimno na dworze, pompa nie ma dobrego smarowania na starcie. To tak jak z uruchamianiem zimnego silnika. A jak z kreceniem kierą, wyje przy skęconych kołach? Ja bym zaczął od wymiany płynu wspomagania, oczywiscie zanim zalejesz przepłucz układ nowym płynem zeby sie osady wypłukały. Jak to zrobić znajdziesz na forum.

: 16 gru 2009, 09:15
autor: szymeross
zawyje,ale tylko dosłownie na moment,gdy jest zimno na dworze i to tylko w pierwszym momencie jak skrece kierownica w lewo.
...ten pasek od wspomy to się ciężko ściąga czy na momencie?

: 16 gru 2009, 12:24
autor: percevalle
Mnie to zajęło 15 min ze zdjeciem pompy wspomagania, choć pewnie wystarczy poluzować śrube od naciągu i zrzucic pasek z prowadnic.