Strona 1 z 1

[80 B4 2.0 ABT]brak mocy muli szarpie itd

: 04 maja 2007, 22:44
autor: homer
witam koledzy audimaniacy niestety nie wesolo... :cry: od jakiegos czasu moja niunka ma problemy z jazda :-( przejawialy sie na poczatku lekkawym szarpaniem ktore probowalem leczyc.. wymiana filtrow, swiec, kabli, kopulki, czujniki, ukl wtryskowy, a dzisaj rozdzad... i niestety jest coraz gorzej :cry: dzisaj od rana samochod na gaz reagowal..no wlansie wogule nie reagoal ruszanie z pod swiatel musialo odbyc sie z min 2500obr albo kocnczylo sie szarpnieciem i gasnieciem... wymiana rozdzadu przy okazji pogmeralismy przy ukl wtryskowym i zauwazylismy jak by odcinalo doplyw plaiwa slychac SSSSSSSS anie ma bezyny, samochod mial niskie wolne (500-400) ina dodatek falowaly :-/ (krokowy tez wymianilem) jakos udalo nam sie wyregulowac samochod i trzymal w granicach 1000-900 ruszam patrze nie szarpie nic elegancko ja na 2 atu pyk max predkosc jaka rozwinolem to bylo 40/50km/h czasami sie odmulal i polecial szybciej ale to chwile i puzniej znow ja gaz w podlodze fya ani mru mru 40 na godzine..panowie pomocy co to moze byc??(pompe slychac jak by chodzila...ale moze za male cisnienie podaje??) jezeli alpie lewe powietrze to z kad?? caly uklad pod maska sprawdzony nie am ktoredy pod samochodem tez wyglada zdrowo :-( juz brak mi sil jak dalej tak pujdzie to chyba spale padline :cry: :evil:
PS jakis czas temu mialem lekka kolizje przodem i czy w AUDI jest cos takiego jak zabespieczenie pompy??(w CC/SC jest pod deska rozdzielcza ale jak sie to wlaczy to wogule wylacza pompe) czy jest to w Audi jak tak to gdzie??

: 04 maja 2007, 22:59
autor: marko
Sprawdzałeś pompe w zbiorniku paliwa ? Koleś wlał do benzyny jakiś ulepszacz i zrobiła mu się różowa galareta . Na LPG chodził a na benzynce nic . Odepnij pod maską dopływ paliwa i na moment włącz zapłon ( robota dla dwóch , jeden kręci , drugi obserwuje ) . Jeżeli daje paliwo sprawdź błędy w komputerze. Przy okazji sprawdź iskre na świecy jaka jest.

: 05 maja 2007, 09:49
autor: homer
marko pisze:Sprawdzałeś pompe w zbiorniku paliwa ? Koleś wlał do benzyny jakiś ulepszacz i zrobiła mu się różowa galareta . Na LPG chodził a na benzynce nic . Odepnij pod maską dopływ paliwa i na moment włącz zapłon ( robota dla dwóch , jeden kręci , drugi obserwuje ) . Jeżeli daje paliwo sprawdź błędy w komputerze. Przy okazji sprawdź iskre na świecy jaka jest.
paliwo podaje tylko tak jak by nie chcial sprawdzane wczoraj :-/ bledy na kompie tez sprawdzalem-NIC- wiec po stronie mechanicznej lerzy przyczyna :cry: kuzwa jak tak dalej pujdzie to sprzedam ta landare na zyletki bo fajnie sie nia jezdzi..jezeli ona jezdzi... :evil:

: 05 maja 2007, 10:45
autor: Kornel
Masz LPG? Jak na nim chodzi? Jak na benzynie źle to zobacz jak tam filtr paliwa, wymieniałeś kiedyś jak nie to zakładaj drugi.

Wymieniałeś rozrząd a zapłon ustawialiście na lampę stroboskopową czy tak na oko złożone i może jeszcze przestawione lekko?

: 05 maja 2007, 12:54
autor: marko
homer pisze: paliwo podaje tylko tak jak by nie chcial sprawdzane wczoraj
Pompa Mono - Motronic Bosch - ciśnienie tłoczenia 0,8 ... 1,2 bar , wydatek przy 10V - 800cm sześciennych / minute , przy 12V 1300cm sześć / minute (powinno ostro tryskać) , jeżeli masz możliwość to podmień pompe na dobrą i sprawdź co będzie ( chyba , że masz zatkane po drodze przewody paliwowe , filtr paliwa ?) , to możesz sprawdzić odpinając rurke bezpośrednio na zbiorniku paliwa

: 16 maja 2007, 18:33
autor: grotti
Witam
temat postu rozpoczęty i tak naprawdę trudno wskazać co jest tego powodem...

Mam to samo wymienione kolejno:
- filtr paliwa i powietrza
- przewody WN
- swiece
- czujnik temp. (niebieski, 2-pin.)
- rozdzielacz zapłonu

i dalej szarpie ... i ma malo mocy, i pusto przy szybkim wciśnięciu pedału gazu
wszystko głównie na zimnym - natomiast na ciepłym silniku jest tylko brak mocy.... albo aż

"kuna" - już mam dośc tej usterki
gdzie jeszcze szukać.... może coś podpowiecie konkretnie...

Szukałem w googlownicy i na trafiłem:
- sonda lambda - ale ją sprawdziałem na wolnych obr. ma 0,5 - 0,8V więc chyba dobrze ?
- przedowdy podciśnieniowe... ale to zbyt ogólne, które ?
- guma pod filterm pow i ukł wtr. też na oko OK
- jeszcze pompa paliwa - nie sprawdziłem - bo zabardzo nie wiem jak - jakie powinno być ciśnienie....

poradźcie coś PLEASE!

: 16 maja 2007, 20:44
autor: marko
Rodzaj pompy i jej parametry napisałem wyżej . Sprawdzenie doświadczalne - podłączenie sprawnej i test , albo pomiar u mechanika z odpowiednią aparaturą
Przewody podciśnieniowe wszystkie koło silnika ( twarde plastikowe rurki połączone gumowymi ), wystarczy rozszczelnienie jednego i cały układ się rozjeżdża .
Sonde lambda też dobrze by było sprawdzić doświadczalnie - podmianka na dobrą

: 16 maja 2007, 21:54
autor: Adek
Wysłany: Dzisiaj 21:38
Czołem .Zakupiłem dzisiaj nowy czujnik temperatury ( niebieski )Rano pomiar rezystancji na starym zimnym - brak wskazań na nowym zaraz po zakupie również brak wskazań , Montuje nowy mierze oporność na rozgrzanym płynie ok 1800 Omów na starym dopiero co wyjętym też 1800 Omów Praca na starym i nowym w ogóle się nie różni ,Zakupuje więc nowe świece NGK montuje - brak poprawy na benzynie na LPG ok. Kontroluje wszystkie połączenia elektryczne do wtrysku i krokowego ok< sprawdzam jeszcze raz dolot powietrza - brak zasysania lewego powietrza. Sprawdzam napięcie na białych przewodach od sondy napięcie na wyłączonym silniku ponad 14 V - jak sprawdzic czy ona działa prawidłowo .gdzie wogle można w B4 podpiąć się komputerem aby sprawdzić błędy , czy może coś nie tak z zasilaniem paliwa , tylko że podczas pracy na benzynie leci z rury czarny dym . a świece są czarne , czyli nie spala tyle paliwa ile dostaje . może filtr siedzi ale czy to by było przyczyną i skąd większe spalanie na LPG., Prosze o pomoc z góry dziekuje za kazdą uwagę

: 17 maja 2007, 00:10
autor: homer
Adek pisze:Wysłany: Dzisiaj 21:38
Czołem .Zakupiłem dzisiaj nowy czujnik temperatury ( niebieski )Rano pomiar rezystancji na starym zimnym - brak wskazań na nowym zaraz po zakupie również brak wskazań , Montuje nowy mierze oporność na rozgrzanym płynie ok 1800 Omów na starym dopiero co wyjętym też 1800 Omów Praca na starym i nowym w ogóle się nie różni ,Zakupuje więc nowe świece NGK montuje - brak poprawy na benzynie na LPG ok. Kontroluje wszystkie połączenia elektryczne do wtrysku i krokowego ok< sprawdzam jeszcze raz dolot powietrza - brak zasysania lewego powietrza. Sprawdzam napięcie na białych przewodach od sondy napięcie na wyłączonym silniku ponad 14 V - jak sprawdzic czy ona działa prawidłowo .gdzie wogle można w B4 podpiąć się komputerem aby sprawdzić błędy , czy może coś nie tak z zasilaniem paliwa , tylko że podczas pracy na benzynie leci z rury czarny dym . a świece są czarne , czyli nie spala tyle paliwa ile dostaje . może filtr siedzi ale czy to by było przyczyną i skąd większe spalanie na LPG., Prosze o pomoc z góry dziekuje za kazdą uwagę
wpiecie masz w puszce z bespiecznikami pod maska jak staniesz na wprost samochodu to one sa po stroni pasazera biala i czarna (laczenie starego typu)


a u mnie padl komp wogule podawal bledne dane i dlatego samochod fisiowal :cry:

: 17 maja 2007, 09:05
autor: marko
homer pisze:a u mnie padl komp wogule podawal bledne dane i dlatego samochod fisiowal :cry:
Moge tylko współczuć , wynika z tego , że wszelkie sprawdzanie związane z fiksującym silnikiem najlepiej zacząć od kompa . Tylko czy da rade samemu to zrobić :?:

: 10 cze 2007, 14:28
autor: grotti
Kochani - co do szarpania

odpowiedzi i przyczyn moze być tak wiele jak czynników wpływających na pracę silnika....

ale opisze Wam swój przypadek...

U mnie szarpało zaraz po wyjechaniu z garażu i potem z każdą chwilą nagrzewania się silnika szarpanie zmiejszało częstotliwość i intensywność,a całe auto było jakby nie miało swej mocy...
Opisywałem wyżej lub nainnym podobnym temacie co wymieniłem i a czego jeszcze nie...
tu cyt.:
temat postu rozpoczęty i tak naprawdę trudno wskazać co jest tego powodem...

Mam to samo wymienione kolejno:
- filtr paliwa i powietrza
- przewody WN
- swiece
- czujnik temp. (niebieski, 2-pin.)
- rozdzielacz zapłonu

i dalej szarpie ... i ma malo mocy, i pusto przy szybkim wciśnięciu pedału gazu
wszystko głównie na zimnym - natomiast na ciepłym silniku jest tylko brak mocy.... albo aż

"kuna" - już mam dośc tej usterki
gdzie jeszcze szukać.... może coś podpowiecie konkretnie...

Szukałem w googlownicy i na trafiłem:
- sonda lambda - ale ją sprawdziałem na wolnych obr. ma 0,5 - 0,8V więc chyba dobrze ?
- przedowdy podciśnieniowe... ale to zbyt ogólne, które ?
- guma pod filterm pow i ukł wtr. też na oko OK
- jeszcze pompa paliwa - nie sprawdziłem - bo zabardzo nie wiem jak - jakie powinno być ciśnienie....
............

a przyczyną była po prostu SONDA LAMBDA!!! - o trwogo ?!
Przecież mierzyłem ją ... ALE po prostu nie miałem doświadzczenia w jaki sposób powinno się zmieniać napięcie - doczytałem tylko że w zakresie 0,3- 0,9 V
A tu okazało się być tak, ze koleś podjachał przypadkiem do mnie i od slowa do słowa ... powiedziałem mu o szarpaniu...
zapytał -sprawdziłeś sonde?
TAK
ale pokaż i podłączył ja sam pod miernik
i po kilku min testu stwierdził PRZYMULASTA jest - zbyt wolno zmienia się napięcie - powinno szaleć...

Śłuchajcie wymieniłem sondę i problem zniknął - ULGA JAK "150"

Dlatego apeluje do tych którzy szukają na forum rozwiązań, a w końcu uporają się z czymś - ODPISUJCIE i OPISUJCIE swoje przypadki - a po udanych rozwiązaniach napiszcie co poskutkowało - pozdrawiam
Jacek

: 10 cze 2007, 15:11
autor: paco
grotti pisze:Kochani - co do szarpania [...]
Słuchajcie wymieniłem sondę i problem zniknął - ULGA JAK "150"
U mnie było to samo o czym już donosiłem w różnych wątkach. Różnica polegała na tym, że ja nie sprawdzałem sondy lecz wziąłem za pewnik, że oryginalna po przelataniu 235 tyś nie może reagować tak szybko jak nowa :-P