Strona 1 z 3

[80 B3 2.0e AAD] obroty i odcina paliwo przy 4000 obr

: 05 maja 2007, 09:00
autor: Płomień
mam pytanie co moze byc przyczyna ze trzyma mi obroty po odpaleniu na 2000 a jak chce depnac tak gwałtownie to [przy 4000 obr sie zacina a jak delikatnie przeciagne to nie co moze byc powodem czy moze jakis czujnik paliwa albo filtr paliwa

: 05 maja 2007, 09:06
autor: Omen
- czy na zimnym i ciepłym/gorącym silniku trzyma po odpaleniu obr. 2 tyś. :?:
- czy po odpaleniu na zimnym silniku deptasz mu gwałtownie na 4 tyś. :?:

Pozdrawiam - Adam.

: 05 maja 2007, 09:15
autor: foxbat
sprawdź dokladnie stan ukladu zaplonowego - cewka, kable WN, świece, rozdzielacz zaplonu...
kiedy byl wymieniany filtr paliwa?

: 05 maja 2007, 09:15
autor: Płomień
własnie nie na zimnym nie zacina ale na ciepłym tak na obroty trzyma na cipłym i na zimnym 2000

[ Dodano: 2007-05-05, 09:17 ]
filtr paliwa włsanie wymieniam a swiece sa ok i kable tez a jak mam swiece briska premium czy to cos koliduje

: 05 maja 2007, 09:32
autor: Omen
Płomień pisze:..... obroty trzyma na cipłym i na zimnym 2000 ...
Wskazywało by na to ze walnięty jest czujnik czasowo-cieplny, który po osiągnięciu temp. 30*C nie odcina wtryskiwacza rozruchowego.... czyli tak jakby silnik chodził cały czas na "ssaniu"....
Ponadto sprawdz bardzo dokładnie szczelność układu dolotowego i wylotowego (przed sondą) każda nieszczelność, pęknięcie, niedociśnięty zacisk powodują że przedostaje sie "lewe" powietrze, a wtedy głupieje krokowy, sonda, centr. urz. ster, i obroty....

Pozdr. Adam.

: 05 maja 2007, 09:32
autor: foxbat
może masz zwalony któryś z czujników... Do twojego silnika chyba nie podpina się komputera ale tester kodów migowych - musisz sprawdzić czy sterownik silnika dostaje prawidlowe dane. Inna sprawa to uklad dolotowy - musi być CALY szczelny - najlepiej sprawdzić to psikając wokól wszystkich elementów dolotu samostartem - jak w którymś momencie wachną się obroty - to znaczy że jest nieszczelność

: 05 maja 2007, 09:37
autor: Płomień
dzieki a powiedzcie czy ten czujnik niby ssania jest trudny do mymiany i gdzie to jest i jaka cena to około

czujnik......

: 05 maja 2007, 09:59
autor: Omen
W mojej smosi ten czujnik znajduje sie tutaj :arrow: ( obwiedziony czerwona ramką), ostatnio kupowałem taki na szrocie za 10 zł.. ( Nie kupuj włoskiego badziewia, bo silnik jeszcze bardziej zgłupieje)....

Pzdr. Adam.

: 05 maja 2007, 10:19
autor: Płomień
znacie jakis numer tego czujnika pytanie do omena

[ Dodano: 2007-05-05, 10:32 ]
a z tym odcinaniem paliwa przy 4000 obr czy to moze powodowac albo wpływac ten czujnik ssania
prosze o podpowiedz

: 05 maja 2007, 10:40
autor: foxbat
rozumiem że to "odcinianie paliwa" objawia się szarpaniem i przerywaniem pracy silnika i nie można rozbujać obrotów bardziej?

Może jednak pompa paliwa nie daje rady? albo zaśniedziale są powierzchnie styków w kopulce rozdzielacza zaplonu i na palcu?

albo jeszcze tak - w rozdzielaczu paliwa jest tloczek sterujący który wysuwa się jak podnosi się klapa przeplywomierza powietrza - i moze sie w jakimś polożeniu zacinać - przez to dawka paliwa jest nieodpowiednia...

: 05 maja 2007, 10:44
autor: Płomień
nie to jest cos takiego mam 4000 obr i jest zaciecie na chwile sekunde i dalej idzie dobrze i to sie zdaza jak wskazówka paliwa zbliza sie do rezerwy

: 05 maja 2007, 10:52
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Witam serdecznie.

Mam podobny problem... Wracałem w nocy z Zakopanego do Krakowa, zdziwił mnie fakt ze zdejmując noge z gazu auto lekko szarpało i samo przyspieszalo. Po wciśnięciu sprzęgła i wyrzuceniu na luz okazało się ze obroty trzymają sie na 2000,zatrzymalem samochód, depnołem lekko pedał gazu i obroty w kilka sekund osiągneły wartość 4000 i nadal rosły. Jechałem na gazie, ale po przelaczeniu na benzyne działo się to samo z tą różnicą ze jak wkońcu spadły to zaczeło szarpać silnikiem i gasnąć. Kilka razy mialem problen po nocy jak odpalałem auto - rosła temperatura do 70st. i obroty rosły jak szalone. Wyczyściłem silniczek krokowy i na tydzień był spokój. Teraz doszło jeszcze to przyspieszanie na trasie. Co to może być ?? Olej zmieniłem, filtry też, krokowy wyczyszczony, układ jest szczelny bo sparwdzałem ... Zaobserwowałem spalanie gazu / 100 km i średnia z trasy wyszła 9,4 l (chyba niejest tak źle)

Bardzo prosze o rade bo poprostu jazda samochodem staje sie nerwowa no i w jakimś stopniu niebezpieczna.

Pozdrawiam
Krzysztof Sulikowski

: 05 maja 2007, 11:04
autor: Płomień
OMEN

co do tego czujika to ja mam go chyba u góry przy tym niebieskim czujniku jaki to jest kolor tego czujnika u mnie siwy czy to ten

[ Dodano: 2007-05-05, 11:05 ]
KRZYSZTOFIE


sprubój wymienic czujnik czasowo-cieplny to o czym mówił omen bo mi sie to chyba zwaliło i bede wymieniał

: 05 maja 2007, 11:13
autor: foxbat
@plomień
to podjedź do jakiegoś kumatego mechanika i nie ch ci sprawdzi czy ciśnienie paliwa przed rozdzielaczem sie zgadza - bo może być tak że pompa paliwa się kończy... Na rezerwie jak jedziesz pod górę ostro przyspieszając to paliwo odpynie spod pompy i ci silnik będzie przerywal.

: 05 maja 2007, 11:32
autor: Omen
Płomień pisze:OMEN ....co do tego czujika to ja mam go chyba u góry przy tym niebieskim czujniku jaki to jest kolor tego czujnika u mnie siwy czy ten.....
U mnie kolor tego czujnika/izolatora jest w kolorze jasno-szarym/na pewno nie niebieski...
Na pewno jest to czujnik pod klucz >19<...., u mnie czujnik od temp. siln. jest pod klucz >20< lub >22<...
Co do zacinania obrotów, sprawdż czy nie zacina o korpus obudowy klapki przepływomierza, mógł tam sie jakis patroch dostać i ją zacina przy otwieraniu... Podobnie jeśli klapka przepływomierza nie jest przykręcona centralnie, przy otwieraniu ( do góry) zacina ją o korpus i wtedy sa podobne objawy.....

Pozdr. Adam.