Strona 1 z 2
[1,6 PP] Zimny przewód od termostatu do chłodnicy
: 19 gru 2009, 20:11
autor: ysiul
Koledzy nie wiem o co kaman po wymianie płynu ostatnio(czyt. miesiąc temu) po uzupełnieniu drugim cały czas jest zimny ten przewód od termostatu do chłodnicy. i jak silnik złapie temp. 90°C-92°C to on jest dalej zimny rzadko kiedy się mu zdarza być letnim. i co teraz jeszcze raz spuścić cały płyn i zalać układ :?:
: 19 gru 2009, 20:14
autor: michael80b3
Wiatrak włącza się tak jak powinien? Z tego co piszesz to by wyglądało na zapowietrzony układ...
: 19 gru 2009, 20:17
autor: IC69
Korek dobrze dokręciłeś?
: 19 gru 2009, 20:46
autor: delik
obecnie mam to samo silnik calu czas pracuje al3e na to zimno nie mogę do dogrzać by termostat sie otworzył i dlatego ten sam przewod jest u mnie rowniez zimny
: 19 gru 2009, 20:49
autor: ysiul
Tak dobrze jest dokręcony ale jak tylko zalałem układ to temp wzrosła że już powinien się włączyć a jednak się nie włączał, i ten dolny przewód był zimny. zgasiłem go na 10 min troszkę ostygł i znowu go zagrzałem i troszkę ciepły był przewód. Ale nie uzyskał takiej temp jak górny. I teraz też się bardzo często zdarza że jest ledwo letni lub zimny.
[ Dodano: 2009-12-19, 20:51 ]
delik, no dobrze kolego ale u mnie jest tak że "góra" silnika jest dogrzana.
a jeśli chodzi o wentylator to raz się włączył ale nie sprawdzałem jaki był przewód podejrzewam że wtedy był ciepły bo jak do tej pory to cała dolna cześć chłodnicy jest zimna
: 19 gru 2009, 20:53
autor: percevalle
Moze to z powodu mrozów nie puszcza na duży obieg? A jak silnik, nie przegrzewa sie powyzej czy trzyma te 92-95?
: 19 gru 2009, 21:03
autor: delik
ja bym jednak stawiał chyba na zapowietrzony uklad .ale z drugiej storny dlaczego termostat nie dziala i nie otwiera obiegu
: 19 gru 2009, 21:04
autor: ysiul
temp trzyma w normie lekko za 90C a taka sytuacja jest już dłuższy czas z miesiąc może od kiedy wymieniłem płyn. A jak spuścić teraz cały płyn i prawidłowo zalać od nowa układ może coś źle zrobiłem :?:
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
delik pisze:ale z drugiej storny dlaczego termostat nie dziala i nie otwiera obiegu
może pęcherz powietrza się zrobił gdzieś :?:
[ Dodano: 2009-12-19, 21:05 ]
i tez w sumie mam takie wrażenie jak by był zapowietrzony
: 19 gru 2009, 21:15
autor: delik
wiec nei ma co gdybać jutro spróbuj odpowietrzyć układ poszukaj na forum spposoby bo bylo na pewno widzialem
: 19 gru 2009, 21:54
autor: ysiul
no właśnie ja tez widziałem a nie mogę na to trafić
[ Dodano: 2009-12-19, 22:06 ]
ok już wszystko znalazłem jak odpowietrzyć układ dzięki jeszcze raz za lokalizację problemu
: 19 gru 2009, 23:27
autor: antoni
Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
: 20 gru 2009, 02:17
autor: percevalle
antoni pisze:Ysiul , nic nie rób bo wszystko masz w jak najlepszym porządku .
U mnie jest to samo . Żeby dolny wąż był cieply to znaczy , żeby termostat zaczął puszczać płyn w duży obieg , musi upłynąć np. dzisiaj przy -18"C min . 10 km.jazdy . Przecież to cała buda i wszystko dokoła razem z nagrzewnicą jest lodowate . Do tego dodajmy brak osłony pod spodem i mamy Szpic"bergen wokół silnika .
Owszem , gdybyś miał na zegarku 100"C i dolny wąż zimny to wtedy trzeba coś dłubać , ale przy 90 - ciu ma tak być i tyle .
Dokładnie o tym pisałem pare postów wyżej. Termostat nie puści na duży obieg bo nie ma potrzeby schładzania silnika przy tych mrozach. Temperature trzyma na tych 95, blok jest dogrzany i ma optymalną temp, to w czym problem?
: 20 gru 2009, 08:13
autor: ysiul
Wszystko sie zgadza ale ten przewod byl zimny jeszcze jak temp na dworze wynosila 10 na plus. a jesli chodzi o oslone to jest
: 20 gru 2009, 10:39
autor: goldi j51
Według mnie jest zapowietrzony układ albo temperatura silnika nie jest dość wysoka żeby termostat puścił obieg na chłodnice płyn ci się nie gotuje w zbiorniczku :?: z tym odpowietrzeniem układu trzeba się troszkę nabawić żeby go w pełni odpowietrzyć też nie dawno w 80 tce zakładałem oryginalny termostat i troszkę to trwało za czym odpowietrzyłem układ.Ogrzewanie normalnie ci grzeje :?:
: 20 gru 2009, 12:19
autor: ysiul
właśnie nie normalnie a raczej słabo stała dziś na parkingu obok mnie 80 i u faceta było gorące powietrze a u mnie ciepłe, a płyn mi sie nie gotuje w zbiorniczku
[ Dodano: 2009-12-20, 12:23 ]
aha może jeszcze warto dodać że jak mam 90 stopni na liczniku to wcale mi nic płynu nie wywala ani nic