Strona 1 z 1
[B4 ABK] brak mocy, stuki - pasek ?
: 24 gru 2009, 19:22
autor: kiloff
w dniu dzisiejszym, jak wracałem z kolacji wigilijnej silnik nagle przestał mieć moc - cały caas pracował, ale brak mocy i około 2000obr/min silnik wydawał dziwne odłosy- coś tak jakby stukot
musiałem dojechać do domu i dojechałem - pokonałem około 6-7km, jednakże silnik był coraz słabszy, silnik zgasiłem - coś strasznie śmierdziało, jak teraz odpalam silnik to rozrusznik jakoś dziwnie kręci, a samochód pracuje strasznie nie równo, no i ten stukot około 2000obr.min jest znowu
pasek był wymieniany około 25tyś km temu - założony conti, rolka rouville,
co to może być ?
: 24 gru 2009, 20:36
autor: Marom
Przyczyn może być wiele musisz dokładnie opisać.
: 25 gru 2009, 08:32
autor: krisiun1
Zdejmowałeś osłonę paska rozrządu?Jeśli przeskoczył Ci pasek to słyszysz spalanie stukowe bo automatycznie zmienił się kąt zapłonu.Chociaż to raczej mało prawdopodobne pasek sam z siebie nie przeskoczy.Zdejmij obudowę i skontroluj stan paska i ustawienie znaków.
: 25 gru 2009, 09:45
autor: kiloff
zdejmowalem obudowe, pasek wyglada ok, jest naciagniety (wg mnie wystarczjaco mocno) - w jaki spozob sprawdzic te znaki ? przepraszam za tak laickie pytania - ale moja wiedza mechaniczna ogranicza sie raczej do wymiany felg w samochodzie
: 25 gru 2009, 10:26
autor: Audi 80 Polska
kiloff pisze:w jaki spozob sprawdzic te znaki ?
Tutaj masz instrukcję:
https://audi80.pl/b3-18-jak-poprawni ... htm#314221
: 31 gru 2009, 17:12
autor: kiloff
problem rozwiązany - uszkodzona uszczelka pod głowicą (zrobiła się dziura pomiędzy dwoma cylindrami - dlatego nie miał mocy, a zaczęła stukać panewka korbowodowa)
samochód dostał nową uszczelkę (zakuwaną), nowe pierścienie, panewki na korbowodzie, wszystkie uszczelki (pod miską, klawiaturą, simeringi, pod kolektorami), nowy pasek i rolkę oraz przeglądnięta głowicę .. trochę to wszystko kosztowało, ale mam nadzieje że będzie spokój
temat można zamknąć
: 31 gru 2009, 17:18
autor: hikok2020
Kuzyn miał taki przypadek samochód słaby i kopcił dość mocno stuki też były a rozrząd było ok, Co sie okazało że został zerwany klin na wale i koło które jest na wale przestawiło się