Strona 1 z 1
[90 B3 2.0] różnice między silnikami PS i 3A
: 26 gru 2009, 13:48
autor: piotrcsw
Witam. Słysząc, że z silnikami NG zdarzają się liczne problemy postanowiłem rozejrzeć się za 90-tką z silnikiem 2.0. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć dokładnie jakie są różnice między silnikami PS (Audi 90) i 3A (Audi 80)? Bo już nie mam zielonego pojęcia... Jedni mówią, że różnica wynika z tego, że w innym modelu jest zamontowany ten sam silnik, inni, że to są różne silniki, ale gdy pytam o różnice to nikt nic nie wie. Niestety nie widziałem tego silnika jeszcze na oczy. Z tego co wiem, w 90-tkach silnik 2.0 to pięciocylindrówka, a w 80 cztero. Pojemności też bodajże są różne: 3A: 1984ccm, a w Ps 1994ccm. Mam rację??
: 26 gru 2009, 15:01
autor: Audi 80 Polska
piotrcsw pisze:Z tego co wiem, w 90-tkach silnik 2.0 to pięciocylindrówka, a w 80 cztero.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, PS to takie mniejsze NG a 3A to większa 4 cylindrówka. Bloki i budowa ww. silników 5 i 4 cylindrowych się różnią i są całkiem inne silniki.
piotrcsw pisze:Słysząc, że z silnikami NG zdarzają się liczne problemy
A jakie problemy Ci chodzi? Najczęstszym i praktycznie jedynym jest mechaniczny wtrysk który nie lubi gazu ale w 3A i PS też go masz...
: 29 gru 2009, 00:37
autor: Leszek
Ja na NG nie mogę powiedzieć złego słowa. Prawdą jest że nie lubi gazu. Mój jeździł bez problemów na mikserze (poza padnięciem reduktora). Nigdy mi nie strzelił. Kupiłem z wyjętą klapką z przepływomierza i o żadnym zatarciu rozdzielacza też nie wiem. Klapka zamontowana i śmiga prawidłowo.
Co do lpg to najlepsze rozwiązanie to blos. Od czasu jak go mam nie wiem co to lpg i regulacje. A kręcę km dosyć dużo.
Decydując się na PS czy 3A masz podobne przeboje z lpg. Z tych dwóch wolał bym PS.
: 29 gru 2009, 13:54
autor: piotrcsw
Mam aktualnie 80 (drugą) z motorem DZ (pierwsza też była z tym silnikiem, ale sprzedałem po wypadku) obie w gazie i nie mam z nimi żadnego problemu (raz trafił się strzał po spaleniu palca rozdzielacza: MADE IN CHINA
). Udało mi się uzbierać trochę kasy, a brat chce kupić 80tkę.... Odstąpił bym mu swoją, a sobie kupił 80/90, ale młodszą i z klimą. Zamirzam sprowadzić z zachodu, więc pojemność tylko do 2.0. Dlatego pytałem czy są to te same silniki czy różne.... A orientuje się ktoś jak z awaryjnością PS??? Czy tak jak w większości Audi najlepszą naprawą jest odcięcie linki od podnoszenia maski
: 31 gru 2009, 16:57
autor: marc23
Hej witam wszystkich jestem tu nowy i mam takie pytanie czy różni sie silnik 115 km od 90km to ze kolektor ssący od 115 do 90 km nie pasuje to wiem .
A dokladnie chodzi mi o to czy jak do 115 km załorze kolektor ssacy od 90 km czy bedzie to w czyms przeszkadzac. Bo slyszalem ze jest roznica we wlotach do glowica. Jedni mowia ze w tym nie ma roznicy a ini ze jest . jak ktos przerabial ten temat to bardzo prosze o jakies informacje. z gory dziekuje.
: 31 gru 2009, 17:09
autor: Audi 80 Polska
: 02 sty 2010, 12:09
autor: marc23
wielkie dzieki kolego . juz wiem ze nie ma sensu kabinowac .trzba kupic taki sam silnik jak byl i z glowy .pozdrawiam .
: 02 sty 2010, 12:14
autor: PI7er
@aldi
A "ktos" "gdzies" tu na forum wspominal ze doly silnika ABT i ABK mozna stosowac zamiennie, ze bez problemu pasuja do siebie, masz jakas konkretna wiedze na ten temat ?
Update:
Sprawdzalem na etce wal, korbowod, swoznie tlokowe sa takie same dla ABK, ABT, tloki sa inne i to one mogą powodowac inny stopien sprezania (moze sa bardziej plaskie te w ABK). Kształt komor spalania w glowicach obu silników z tego co widzialem jest bardzo podobny(nie zauwazylem roznicy).
: 02 sty 2010, 13:17
autor: Audi 80 Polska
PI7er, konkretnej ani praktycznej wiedzy na ten temat nie mam, ktoś się chwalił że duł z ABT założył do ABK. Dać się da na pewno ale jeśli sprężanie jest regulowane głowicą to taki "duł" od ABT mocniej będzie dostawał, szczególnie jak będzie się cały czas ostro dusiło. Jakby jeździć spokojnie raczej nic groźnego nie powinno się dziać ponieważ producenci zostawiają zapas "wytrzymałości" przy konstrukcji aby silniki wytrzymywały w rękach ostro pałujących
. Poszukaj bo ten temat był poruszamy kilkanaście razy.
[ Dodano: 2010-01-02, 13:27 ]
marc23 pisze:A dokladnie chodzi mi o to czy jak do 115 km załorze kolektor ssacy od 90 km czy bedzie to w czyms przeszkadzac. Bo slyszalem ze jest roznica we wlotach do glowica. Jedni mowia ze w tym nie ma roznicy a ini ze jest .
Jeszcze mi się przypomniało jak w jakimś temacie ktoś się wypowiadał że w jakimś VW zakładał kolektor od silnika gaźnikowego do głowicy silnika z wtryskiem wielopunktowym. Pisał że jak się z tym pobawić to da się przykręcić, pisał że różniły się kanały w głowicy którymi wchodzi mieszanka. W głowicy silnika z wielopunktowym wtryskiem były owalne a kolektor od gaźnika miał okrągłe. Niektóre głowice od wielopunktowego wtrysku mają gniazda wtryskiwaczy ale nie wiem czy w ABK nie są one w kolektorze.
Edit
Znalazłem dwa tematy na temat zmiany kolektora od wielopunktowego wtrysku na gaźnika (wtrysk jednopunktowy ma prawie identyczny), tylko one dotyczą zmiany z mechanicznego wtrysku a więc w starszych jednostkach.
https://audi80.pl/wszystkie-przerobk ... t30428.htm
https://audi80.pl/b3-all-zmiana-siln ... t30217.htm
: 02 sty 2010, 13:31
autor: PI7er
ABK ma wieksze kanaly w glowicy ze wzgledu na wtryski w kolektorze ssacym. Kanaly sa bardziej owalne. Oczywiscie da sie zalozyc kolektor od gaznikowca do takiej glowicy ale trzeba miec odpowiedni adaper z blachy pomiedzy glowice a kolektor ssacy. Jezeli ktos by potrzebowl taki adapter to jestem w stanie pomoc w jego zdobyciu.
: 03 sty 2010, 10:55
autor: grzesiek79
aldi pisze:A jakie problemy Ci chodzi? Najczęstszym i praktycznie jedynym jest mechaniczny wtrysk który nie lubi gazu ale w 3A i PS też go masz...
Leszek pisze:Ja na NG nie mogę powiedzieć złego słowa. Prawdą jest że nie lubi gazu
jedyne do czego można się przyczepić do lpg przy mechanicznym wtrysku to gaziaż który założy instalacje bez odpowiedniej wiedzy :evil:
ja mam auto z silnikiem 3A od kilku lat, jak kupiłem instalka juz była. przejechałem już ok 70kkmów i nie miałem żadnych problemów z gazem