PI7er pisze:Nie powinno miec to znaczacego wplywu na spalanie.
ale na podstawie odczytu m.in. z tego czujnika ECU wzbogaca lub zuboża mieszankę.
Przy LPG też jest to istotne, z racji sterowaniem przepustnicą przez krokowiec przepustnicy.
PI7er pisze:W przypadku gazu nie chodzi tu o zawartosc tlenu w powietrzu zasysanym a o temperature, gaz lepiej sie miesza z zimnym tlenem.
Zawartość tlenu w powietrzu ma bardzo istotny wpływ na spalanie.
Defakto w powietrzu mamy stałe 21%, ale w górach na większej wysokości npm jest niższe ciśnienie atmosferyczne pomimo tego że dalej jest 21% tlenu ale pod mniejszym ciśnieniem. Chodzi mi o ciśnienie parcjalne.
Ciepłe powietrze powoduje też jeden z bardzo istotnych czynników.
Obniża on temperaturę zapłonu mieszanki.
Osobiscie serwisuję u siebie w warsztacie 21 samochodów znajomego który obsługuje Krakowską Stacje Dializ. Wszystkie oczywiscie na LPG. We wszystkich wąż od ciepłego powietrza jest założony, nie ma absolutnie żadnych problemów z mieszanką LPG. Strzałów żadnych nie ma. W większości ok 70% jest to 2 generacja, reszta to sekwencja. Na dodatek dodam że odebrał teraz 7 szt nowej Skody Octavii 2 z fabrycznym LPG. Instalacja montowana w ASO Skody. W każdym z tych samochodów wąż ciepłego powietrza występuje jak w oryginale.
PI7er pisze:Zima parownik nie rozgrzany, gaz podawany z parownika ma niska temperature, do tego cieple/gorące powietrze z nad kolektora nie sprzyjają powstawaniu dobrej mieszanki paliwowej. Z tego powodu zazwyczaj sie sciaga ten przewód lub blokuje klapke w pozycji zimne powietrze. Gdyby niemialo to wplywu na prace na gazie gazownicy by tego nie dotykali i zostawialy tak jak fabryka chciala.
A kto w zimie lub na zimnym silniku zapala na LPG ?
Przecież to wiadome, że nie jest to zdrowe dla silnika i reduktora.
Jeśli kojarzysz stare poczciwe Dajewoo Tico to tam była taka klapka do sterowania ciepłe/zimne przed filtrem powietrza. i było tam wyraźnie napisane po koreansku
na zimę wajcha na HOT na lato wajcha na COLD 8-)
marko pisze:A może jednak gorące powietrze z nad kolektora wydechowego powoduje lepsze odparowanie zimnego gazu dając bardziej jednorodną mieszanke ?
Z tym się zgodzę bo ciepłe powietrze z racji ruchu cząsteczek lepiej się miesza z resztą mieszanki