Strona 1 z 1

[80 b3 1,6 PP] Padł i co dalej...?

: 29 gru 2009, 00:22
autor: zakator
Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem niestety żadnego tematu który odpowiedziałby mi na moje pytania. Wczoraj stała ie smutna rzecz, padł mi silniczek jak w temacie, rozebrałem go dziś i okazało się ze poszły główne panewki na wale. Nie chce mi się bawić z naprawa czy tez z regeneracja wie chce zmienić na inny silnik. Z tego co zauważyłem to nie ma zbytnio takich na rynku. Mam wiec kilak pytań.

1. Jeśli mam lpg I generacji to co musiałbym zrobić żeby działało ok p z silnikiem na pełnym wtrysku ale mechanicznym?

2. Jaki silnik byłby do tego dobry, tzn żwawy ale i ekonomiczny podobnie jak mój 1,6 (moze mieć więcej koników :-) ?

3. Od jakich samochodów mógłbym włożyć silniki do mojej Audiczki bez większych kombinacji?

: 29 gru 2009, 00:34
autor: Audi 80 Polska
zakator pisze:1. Jeśli mam lpg I generacji to co musiałbym zrobić żeby działało ok p z silnikiem na pełnym wtrysku ale mechanicznym?
Przy zmianie silnika na silni na mechanicznym wtrysku instalacja LPG to byłoby twoje najmniejsze zmartwienie, wystarczy zmienić mikser. Ale przekładanie wiązek zdobywanie różnych pierdół których będzie brakować nie wspominam o kosztach byle g... z które na szrocie trzeba będzie płacić grube $$$.
zakator pisze:2. Jaki silnik byłby do tego dobry, tzn żwawy ale i ekonomiczny podobnie jak mój 1,6 (moze mieć więcej koników ?
Ja miałem do osprzętu włożony inny 1.8 poczytaj w tym temacie: https://audi80.pl/80-b3-16-pp-zamian ... t33746.htm
zakator pisze:3. Od jakich samochodów mógłbym włożyć silniki do mojej Audiczki bez większych kombinacji?
Innych aut grupy VAG z tamtego okresu, tylko że będziesz musiał zmienić miskę olejową i ewentualnie smok olejowy bo tylko audi miało silnik umieszczony podłużnie.
I uważaj bo jak kupisz silnik od silnika który nie miał mechanicznej pompki paliwa to możesz mieć problem bo w takich silnikach nie zawsze występowała krzywka napędzająca tą pompkę.

: 29 gru 2009, 08:04
autor: WOJTEK26
_uwaga

: 29 gru 2009, 15:10
autor: goldi j51
Faktycznie będzie ci ciężko dostać silnik PP jest ich tak mało jedynie tak jak kolega aldi dał linka ;-)

: 29 gru 2009, 15:24
autor: zakator
Znalazłem silnik od seata toledo, prawie identyczny, musiałbym zmienić jedynie miske olejowa zeby podeszła do mojego no i pobawic sie z przełozeniem komputera od wtrysku. A co powiecie o dieslach? Maja mniej mocy (te 1,6 oczywiscie) ale moze sie opłaca. Moze ktos powiedziec jkaby on sie sprawował?

: 29 gru 2009, 15:54
autor: Audi 80 Polska
zakator pisze:Znalazłem silnik od seata toledo, prawie identyczny, musiałbym zmienić jedynie miske olejowa zeby podeszła do mojego no i pobawic sie z przełozeniem komputera od wtrysku.
Prawdopodobnie jeszcze smok olejowy jest inny w silniku montowanym poprzecznie.
Albo załóż swój gaźnik jeśli nie podejdzie sam to z kolektorem od PP. Tylko możesz, ale nie musisz mieć problem z napędem mechanicznej pompki paliwa.
Ja miałem zamiar montować do mojego PP wtrysk jednopunktowy i wstępnie ustaliłem że kosztowały by mnie to 400-500 za: elektryczna pompa paliwa+zespół wtryskowy+ECU+wiązki z VW Golfa II. Jeśli chcesz tanio znaleźć taki zestaw to uderz na forum VW Golfa, po wrzuceniu ogłoszenia spokojnie dostaniesz kilka ofert.
zakator pisze:A co powiecie o dieslach? Maja mniej mocy (te 1,6 oczywiscie) ale moze sie opłaca. Moze ktos powiedziec jkaby on sie sprawował?
Diesla nie wymagającego natychmiastowego remontu w rozsądnych pieniądzach będzie trudniej znaleźć niż silnik benzynowy. Co do mocy to 1.6 z turbiną jest mocniejsze niż PP bo ma aż 80KM a bez turbinki ma 54KM.

[ Dodano: 2009-12-29, 15:59 ]
I popraw temat korzystając z przycisku Obrazek przy pierwszej wiadomości bo temat poleci do kosza :!:

: 29 gru 2009, 16:26
autor: zakator
Już poprawiłem, dzięki.
Kolega miał właśnie 1,6 diesel w dużym fiacie i silnik miał mało mocy niestety ale za to spalanie poniżej 5l/100 co było fenomenalne. Boje się tylko ze kupie jakiegoś rupcia totalnego, dodatkowo tez zależy mi na względnej dynamice. Już przy moim starym PP miałem problemy z wyprzedzaniem bo stracił w ostatnich miesiącach moc i nie był taki zrywny wiec myślę ze jak diesel ma około 15KM mniej to może być gorzej.
A co do wymiany smoka w pompie to tego się aż tak nie boje, gorzej z pompka ale może zastosowałbym elektryczna.

[ Dodano: 2010-01-02, 17:02 ]
I mój problem zostal własnie rozwiązany, znalazłem na szrocie samochód z silnikiem 1,8 tez na gaźiku i zamieiłem. Dzis pierwszy raz odpaliłem i jak narazie chodzi w miare ok:).
Dziekuje wszystkim za porady:)