Strona 1 z 2

[80 B4 2.0 ABT]Znika gdzieś płyn chłodzący!!!

: 06 maja 2007, 16:10
autor: drejsd
Audi 80 2.0 bnz.+gaz 1992r. Mam dziwny problem, otóż ucika mi gdzieś płyn chłodzący i może nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to,że ucika kiedy auto stoi w garażu. Jak jeżdżę to nie widać aby ubywało,ale zostawiam auto na noc w garażu przychodzę rano a w zbiorniku płynu 2 cm mniej. Nie widać żeby ciekło pod auto,już nawe gazety podkładałem i suche a płynu ni ma!!!!
Mam też problemy z temp., przy wyższych obrotach 90 st. czyli OK a na jałowym biegu w granicach 1000 spada do 70...wcześniej tak nie miałem no i pojawiły się te dziwne ubytki płynu...

: 06 maja 2007, 16:17
autor: Motostacja pl
Nie ma czasem śladów płynu w środku auta. Często nagrzewnica sie roszczelnia i z tąd te ubytki płynu. Inny powód to uszczelka pod głowicą. Sprawdź czy nie ma śladów oleju w naczyniu wyruwnującym ani białego nalotu na korku od wlewu oleju, oraz czy poziom oleju nie wzrasta.

: 06 maja 2007, 16:39
autor: dziadek21
tez mam 2.0 z 1992r!!!moze ucieka ci plyn przez ktorys z kroccow(wchodzacych do bloku silnika)???
ja tak mialem i musialem wymienic krociec! ;-) przyczyna byla wypalona uszczelka w kroccu i plyn mi uciekal!warto sprawdzic :roll:

: 06 maja 2007, 21:41
autor: drejsd
Właśnie chodzi o to,że nie mam ani białego nalotu ani śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym.Rzeczywiście mam nieszczelny króciec z tyłu silnika przy akumulatorze.Tak było jednak wcześniej a płyn nie uciekał podczas postoju tylko podczas jazdy.Teraz jest jakby odwrotnie.
Codziennie rano muszę dolewać z 2-3 cm. A może mi się do cylindrów sączy a do oleju nie...Jakie są objawy nieszczelnej uszczelki po głowicą i da się to jakoś sprawdzić bez rozbierania całrgo auta?

: 06 maja 2007, 21:51
autor: Motostacja pl
Myśle ze jak by płyn chłodniczy leciał do cylindrów to auto chyba by nie paliło, albo paliło by cieżej. Na pewno byś zauważył róznicę.

: 06 maja 2007, 22:01
autor: Misiek_Stce
No a jak przyjdziesz rano i niema tych 2-3cm to auto jakos cięzej pali ??
Jak są kłopoty z rozruchem to moze byc to uszczelka pod głowicą :cry:

: 06 maja 2007, 23:30
autor: Doc
Nie musi wcale ciężej palić a może to być uszczelka pod glowicą.
Trzeba zrzucić glowicę i będzie widać na tlokach, uszczelce, glowicy nalot - wypłukany nagar.

: 06 maja 2007, 23:33
autor: Motostacja pl
No ale przy takich ubytkach płynu chodniczego dzień w dzień jeśli nie widać gdzie on ubywa i jeśli miała by byc to wina uszczelki to czy nie powinno coś z silnikiem sie dziać :?:

: 07 maja 2007, 09:06
autor: marko
Sprawdziłeś tapicerke od strony kierowcy pod wycieraczką :?: Sucha , czy mokra :?:

: 07 maja 2007, 14:50
autor: bono84
Mi też ten kruciec się rozszczelnił i musiałem dolewać prawie codziennie ( i pamiętaj nie dolewaj nigdy wody takiej z kranu, jak już co to destylowaną )

: 07 maja 2007, 16:31
autor: drejsd
Sprawdziłem dzisiaj przed chwilą,już sam nie wiem. Teraz przez noc prawie nic nie ubyło. Ostatnio gość zmieniał mi termostat i może jeszcze gdzieś powietrze zalega. Spróbuje go jeszcze odpowietrzyć. W kabienie ma sucho więc do kabiny mi nie cieknie, zresztą z ogrzewaniem ma problemy bo raz grzeje raz nie, a nawet jak grzej to słabiej niż kiedyś.
A tak przy okazji, mam z dwóch stron chłodnicy jakieś czujniki, od strony pasażera niebieski (z tego co czytałem na forum to ten załącza wentylator), a drugi po stronie kierowcy(czarny). Nie wiem do czego jes ten drugi i na dodatek mam odłączoną od niego wtyczkę.Nie chce ryzykować i ją podłączać jeśli nie wiem co to jest...
No i na razie będę testował dalej auto...

: 07 maja 2007, 22:08
autor: bono84
Właśnie bardzo dużo słyszałem o wyciekającym płynie niewiadomo gdzie. U siebie znalazłem przyczynę i jest ok.

: 08 maja 2007, 13:06
autor: wojt
jesli nie dawno zmieniales termostat a jezdzisz na malych odcinkach i auto nie zlapie pelnej temperatury do pelnego otwarcia termostatu jest mozliwe ze masz jeszcze zapowieczony uklad. zagrzej ja az wlaczy sie wetylator :!: jesli to nie pomoze , duze szanse ze konczy sie uszczelka pod glowica ale gdyby plyn dostawal sie do tlokow powinna kopcic na blekitno :shock: wymien krucce pozbac sie wycieku i obserwoj.pozdrawiam

: 08 maja 2007, 17:07
autor: drejsd
Mogę powiedzieć tylko tyle,że moje najgorsze obawy się potwierdziły...uszczelka pod głowicą,wprawdzie nie kopci na błękitno ale odkręciłem świece i zaparowało niebieskim dymem!!!Mimo wszystko dzięki za pomoc!

: 08 maja 2007, 22:58
autor: Motostacja pl
Czyli wyszło tak jak sądziłem na początku. Czyli niestety czeka kolege ściaganie głowicy. Niech kolega napisze jak poszło.