[2.0 ABK LPG] [Wszystkie] Spadające obroty...
: 01 sty 2010, 10:58
Witam,
mam taki ostatnio problem z moją niunią, że po jej odpaleniu, aż do zagrzania silnika przy puszczeniu gazu spadają obroty/ falują do ok 500 obr/min silnik delikatnie trzęsie i zapalają (jarzą się przez chwilkę) kontrolki na desce.
Przy dodaniu w tym czasie lekko gazu wszystko wraca do normy, ok 900 obrotów/min.
Przy wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym ten problem pojawia się ponownie...
Spalanie ok 10 litrów gazu na 100km (trasa mieszana z przewagą miejskiej).
Pomóżcie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?.
Dodam, że kable WN wymienione. Wymieniona kopułka, palec rozdzielacza.
Olej Castrol Magnatec 10W40 wymieniany okresowo, zgodnie z zapisami w instrukcji. Ciśnienie na czujniku poprawne.
Jazda na paliwie U95 oraz czasami na gazie, ale tylko po ogrzaniu silnika do temp 40 stopni C.
Wymieniłem sondę lambda, nie pomogło.
Wymieniony filtr powietrza.
Szukałem szczeliny/ nieszczelności w gumie (przy przepływomierzu) na moje oko szczelna.
I moje pytania jest następujące?:
1/ Jak można sprawdzić ustawienia mojej niuni?.
Posiadam oprogramowanie VAG COM z kabelkiem OBD2.
2/ co można jeszcze sprawdzić?.
Proszę o dokładne opisy, najlepiej poparte dokumentacją zdjęciową.
Pozdrawiam,
piro-abc@o2.pl
Moja niunia
jest z 1993 roku
mam taki ostatnio problem z moją niunią, że po jej odpaleniu, aż do zagrzania silnika przy puszczeniu gazu spadają obroty/ falują do ok 500 obr/min silnik delikatnie trzęsie i zapalają (jarzą się przez chwilkę) kontrolki na desce.
Przy dodaniu w tym czasie lekko gazu wszystko wraca do normy, ok 900 obrotów/min.
Przy wyłączeniu silnika i włączeniu ponownym ten problem pojawia się ponownie...
Spalanie ok 10 litrów gazu na 100km (trasa mieszana z przewagą miejskiej).
Pomóżcie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy?.
Dodam, że kable WN wymienione. Wymieniona kopułka, palec rozdzielacza.
Olej Castrol Magnatec 10W40 wymieniany okresowo, zgodnie z zapisami w instrukcji. Ciśnienie na czujniku poprawne.
Jazda na paliwie U95 oraz czasami na gazie, ale tylko po ogrzaniu silnika do temp 40 stopni C.
Wymieniłem sondę lambda, nie pomogło.
Wymieniony filtr powietrza.
Szukałem szczeliny/ nieszczelności w gumie (przy przepływomierzu) na moje oko szczelna.
I moje pytania jest następujące?:
1/ Jak można sprawdzić ustawienia mojej niuni?.
Posiadam oprogramowanie VAG COM z kabelkiem OBD2.
2/ co można jeszcze sprawdzić?.
Proszę o dokładne opisy, najlepiej poparte dokumentacją zdjęciową.
Pozdrawiam,
piro-abc@o2.pl
Moja niunia
jest z 1993 roku