Strona 1 z 2
[80 B4 2.0 16V ACE] Falowanie obrotów
: 25 gru 2006, 13:19
autor: Condi
Witam
Jeżdże Audi B4 2.0 16V z instalacja gazowa II generacji.
Nie wiem co sie dzieje, autko na benzynie sprawuje sie bez zarzutu, ale na gazie wolne obroty falują.
Zdarza sie, ze jak sie silnik nagrzeje do ok 95 stopni (szczegolnie podczas wysprzeglania) to obroty spadaja do 400 ale nie gasnie, zapala sie lampka cisnienia oleju.
Proszę o rady...
Pozdrawiam
Tematy nazywa się zgodnie z regulaminem
pozdr cobra
: 25 gru 2006, 13:29
autor: Oofol
Jeśli lampka się zapala to sprawdź czy nie masz za mało oleju! A co do tego falowania jeśli dzieje się to tylko na gazie to może jest instalacja nie wyregulowana!?
: 25 gru 2006, 13:33
autor: Condi
Poziom oleju jest ok.
Instalacja też jest wyregulowana.
Coś o kablach WN wspominał gazownik...
Na zimnym silniku jest ok, lampka sie nie zapala.
: 25 gru 2006, 13:47
autor: Oofol
To może kable wysokiego napięcia są do wymiany... albo są zamoczone! To jest częsta przyczyna takich problemów...!
: 25 gru 2006, 14:00
autor: Condi
Może i tak.
Ale jesli chodzi o te cisnienie oleju to sam nie wiem
Moze filtr oleju albo pompa oleju jest do wymiany
: 25 gru 2006, 14:19
autor: wilu8
Przy tak niskich obrotach jest to możliwe silnik pewnie nie jest pierwszej młodaści . Co to za gazownik że nie jest ci w stanie pomóc ? Jak na zimnym jest ok to sprobój przytkać powietrze ,jak by były kable to na zimnym by nie chciał chodzić
: 26 gru 2006, 09:56
autor: Cysztof
o cisnienie olejusie nie martw-poprostu silnik Ci przygasa i cala bajka...Moim zdaniem cos nie tak z ta instalka, moze autentycznie nie jest odpowiednio wystrojona...Zreszta
mechaniczny wtrysk
: 27 gru 2006, 08:36
autor: Condi
Ale jesli autko przygasa tez na benzynie.....?
Wczoraj nagrzal mi sie do ok 100% i to samo bylo.Znowu ta lampka oleju.
A do zbiorniczka z płynem chłodzącym jakiś ciemny syf sie dostał....
[ Dodano: 2006-12-27, 15:47 ]
I jeszcze mam pytanie.
Jak przekręcam kluczyk w stacyjce to lampa ładowania akumulatora tak słabo ale miga.
Nie wiem co to moze byc.
Moze to wina zlych kabli WN.?
: 28 gru 2006, 21:41
autor: Oofol
Po przekręceniu zapłonu powinna ta lampka się świecić do momentu odpalenia. Ten syf w zbiorniczku płynu to nie przypadkiem, olej :?: :!:
: 28 gru 2006, 21:44
autor: wilu8
Condi pisze:Ale jesli autko przygasa tez na benzynie.....?
Wczoraj nagrzal mi sie do ok 100% i to samo bylo.Znowu ta lampka oleju.
A do zbiorniczka z płynem chłodzącym jakiś ciemny syf sie dostał....
[ Dodano: 2006-12-27, 15:47 ]
I jeszcze mam pytanie.
Jak przekręcam kluczyk w stacyjce to lampa ładowania akumulatora tak słabo ale miga.
Nie wiem co to moze byc.
Moze to wina zlych kabli WN.?
to uszczelka pod głowicą A nie grzeje się?
: 28 gru 2006, 22:18
autor: Condi
Ale uszczelka jest nowa po remoncie głowicy.
Silnik sie grzeje ale oleju nie ubywa
: 28 gru 2006, 23:02
autor: wilu8
Condi pisze:Ale uszczelka jest nowa po remoncie głowicy.
Silnik sie grzeje ale oleju nie ubywa
zbadaj ten syf, moze przy remoncie cos sie uszkodziło przy składaniu
: 29 gru 2006, 18:41
autor: morus
z tym gazem to coś jest nie tak ja miałem to samo tylko ze bez anomali z lampką oleju. okazało sie ze kanaliki w reduktorze były zapchane i na wolnych obroy malały a jak jechałem to auto przy połowie nacisku na pedał gazu osiagało maksymalne obroty. po zmianie reduktora wszystko wruciło do normy. ale tak było umnie ..
: 29 gru 2006, 19:37
autor: Cysztof
hmmm nieciekawa opcja tym syfem w chlodniczym... na pewno to ne olej ???moze po robocie glowicy nie byla planowana albo za bardzo i znowu uszczelka poszla... ??
: 29 gru 2006, 19:43
autor: Condi
Wyglada mi na olej.
Ale nic oleju nie ubywa.
Troche go ostatnio przegrzalem i olej zrobil sie na bagnecie czarny.
Wcześniej taki nie byl.