[B4 ABT ]Kilka problemów chyba nietypowych
: 04 sty 2010, 11:31
Witam.
Mam kilka problemów z moją niunią:
1.
Kilka dni temu miałem problem z blokadą kierownicy która po włożeniu i przekręceniu kluczyka nie chciała "puścić" kręciłem kluczykiem na przemian w lewo i prawo używając do tego coraz więcej siły aż w końcu coś trzasło i blokada puściła Niestety od tej pory pojawił się inny problem Przy uruchamianiu samochodu kluczyk nie odbija po zapłonie i mimo iż silnik już pracuje słychać jeszcze coś w rodzaju tarcia,dodatkowo gdy słychać to tarcie nie mogę uruchomić wycieraczek,ogrzewania tylnej szyby,nawiewu itp. Gdy sam przekręcę kluczyk o kilka milimetrów w lewo tarcie znika i wszystko działa normalnie.Czy to możliwe że siłując się z blokadą kierownicy zerwałem jakieś zabezpieczenie w stacyjce :?: Czy można to jakoś samemu naprawić czy muszę wymienić stacyjkę :?:
2.
Przed zima wymieniałem płyn w chłodnicy i od tego czasu pojawił mi się w samochodzie dziwny zapach jakby przypalanego oleju.Pojawia się on tylko przy rozgrzanym silniku i jak samochód postoi dłużej w korku lub jak stanę gdzieś na chwilę i po krótkim czasie jadę dalej.W czasie jazdy tego zapachu nie ma.Dodam że silnik jest czysty nie mam żadnych wycieków oleju ani płynu chłodzącego.Wiem że podczas wymiany płynu trochę go poleciało w różne części komory silnika ale od czasu wymiany zrobiłem już około 5tyś.km i samochód był ze trzy razy na myjni więc wszystko powinno już dawno się wypłukać lub odparować.Może ktoś wie co może być przyczyną :?:
3.
Posiadam w mojej niuni fabryczny alarm lecz nie posiadam do niego kluczyka.Alarm jest odłączony lecz ja chciałbym go włączyć.Czy ktoś wie gdzie można kupić duplikat kluczyka,czy w ogóle jest taka możliwość,no i jaki byłby koszt :?:
Mam kilka problemów z moją niunią:
1.
Kilka dni temu miałem problem z blokadą kierownicy która po włożeniu i przekręceniu kluczyka nie chciała "puścić" kręciłem kluczykiem na przemian w lewo i prawo używając do tego coraz więcej siły aż w końcu coś trzasło i blokada puściła Niestety od tej pory pojawił się inny problem Przy uruchamianiu samochodu kluczyk nie odbija po zapłonie i mimo iż silnik już pracuje słychać jeszcze coś w rodzaju tarcia,dodatkowo gdy słychać to tarcie nie mogę uruchomić wycieraczek,ogrzewania tylnej szyby,nawiewu itp. Gdy sam przekręcę kluczyk o kilka milimetrów w lewo tarcie znika i wszystko działa normalnie.Czy to możliwe że siłując się z blokadą kierownicy zerwałem jakieś zabezpieczenie w stacyjce :?: Czy można to jakoś samemu naprawić czy muszę wymienić stacyjkę :?:
2.
Przed zima wymieniałem płyn w chłodnicy i od tego czasu pojawił mi się w samochodzie dziwny zapach jakby przypalanego oleju.Pojawia się on tylko przy rozgrzanym silniku i jak samochód postoi dłużej w korku lub jak stanę gdzieś na chwilę i po krótkim czasie jadę dalej.W czasie jazdy tego zapachu nie ma.Dodam że silnik jest czysty nie mam żadnych wycieków oleju ani płynu chłodzącego.Wiem że podczas wymiany płynu trochę go poleciało w różne części komory silnika ale od czasu wymiany zrobiłem już około 5tyś.km i samochód był ze trzy razy na myjni więc wszystko powinno już dawno się wypłukać lub odparować.Może ktoś wie co może być przyczyną :?:
3.
Posiadam w mojej niuni fabryczny alarm lecz nie posiadam do niego kluczyka.Alarm jest odłączony lecz ja chciałbym go włączyć.Czy ktoś wie gdzie można kupić duplikat kluczyka,czy w ogóle jest taka możliwość,no i jaki byłby koszt :?: