Strona 1 z 1

[B-4 ABK 2,0e +LPG] Wyciek z układu chłodzenia

: 04 sty 2010, 16:43
autor: kamaro73 (usunięty)
Witam. Przeglądałem parokrotnie forum pod kątem ubytków płynu z układu chłodzenia bo i mnie spotkała ta dolegliwość. Naszczęście u mnie okazaoło się że przyczyną był kruciec z tworzywa sztucznego zamontowany z tyłu silnika, ten do którego podłączony jest wąż z nagrzewnicy. Wielu mechaników sugerowało wymiane uszczelki pod głowicą lub nagrzewnicy bo nigdzie nie było widać wycieku. Byłem załamany wizją wymiany uszczelki lub nagrzewnicy bo auto dziennie jest mi potrzebne. I wtedy pomoc przyszła od matki natury. Mianowicie po ostatnich opadach śniegu podczas jazdy do katowic brakło mi płynu w spryskiwaczu. Podjechałem więc na stacje i takowy kupiłem i wtedy podczas dolewania płynu zwróciłem uwage na dziwne parowanie z tyłu silnika (silnik cały czas pracował) Po dokładniejszym przyjżeniu się wreszcie znalazłem miejsce wycieku. Pęknięty był właśnie ten kruciec. Pęknięcie było w takim miejscu że płyn z układu chłodzenia odrazu odparowywał przy nagrzanym silniku , natomiast przy zimnym nie było wycieku. Po wymianie krućca płyn przestał ubywać. Koszt naprawy to .... 12 zł plus płyn chłodniczy. Pisze ten post bo rozmawiałem z mechanikami i poinformowali mnie że taki kruciec jest w wielu typach silników Audi. Może komuś to pomoże uniknąć niepotrzebnych kosztów i nerwów. Wymiana trwała ok.30 minut.

: 04 sty 2010, 18:16
autor: krisiun1
Przy wymianie tego króćca należy zwrócić szczególną uwagę na oczyszczenie pozostałości po starym, usadowiony jest w trudno dostępnym i słabo widocznym miejscu i jeśli coś zostanie to nawet po zamontowaniu nowego może ubywać płynu spod króćca ;-) .Też to przerabiałem.

: 04 sty 2010, 20:15
autor: czarekj
Było o tym kilkukrotnie pisane na forum, szkoda, że daliście się zaskoczyć.
Jeszcze wiekszą niespodzianką jest wyciek płynu z uszczelnienia pomiędzy korpusem silnika a pompą.

: 05 sty 2010, 10:47
autor: kamaro73 (usunięty)
Czarekj nie było to zaskoczenie. Poprostu napisałem o tym bo ten wyciek jest trudny do zaobserwowania. Ja osobiście męczyłem sie z wyciekiem ok. 2 miesięcy i tylko czysty przypadek uchronił mnie przed wydatkami zwjązanymi z demontażem głowicy i nagrzewnicy. Wyciek z okolic pompy jest łatwy do wykrycia , wystarczy wjechać na kanał i zdjąć osłone silnika i wtedy widać bo na bloky pojawja sie specyficzny nalot. Natomiast wyciek z tego króćca jest o tyle trudny do zaobserwowania bo króciec jest zabudowany w trudno dostępnym miejscu a wyciekający płyn odrazu jest odparowywany.