Strona 1 z 2
[B3 RU] gdzie sie podział przewód podciśnieniowy?!
: 04 sty 2010, 20:30
autor: Oofol
Koledzy,
mam zonka z silnikiem RU. Naprawiam autko i przy okazji zauważyłem że brakuje przewodu jak na zdjęciu za za Chiny ludowe nie mogę rozkminić gdzie ma być podłączony - nic nie znalazłem w literaturze dlatego proszę jakiegoś miłego posiadacza takiego motorka o pomoc w lokalizacji połączenia...
http://www.otofotki.pl/img12/oy892_IMGP6810.JPG.html
: 04 sty 2010, 20:35
autor: Dziki
to jest zawór podciśnienia do tego podtrzymywania obrotów jak sie nie myle
a wiec na tym krućcu powinien być zagiety wężyk a z dołu idzie przewód pod membrane którąś... w sam naprawiam jest rozkminka o tych wężach podciśnieniowych
: 04 sty 2010, 20:37
autor: Oofol
Tak to zawór podciśnieniowy, od dołu idzie jeden wężyk i łączy się z dolnym króćcem tego zaworu a gdzie ma byc podłączony boczny jakoś nie mogę do tego dojść...
: 04 sty 2010, 20:43
autor: Dziki
u mnie nigdzie nie jest podłaczony tylko taki 90stopni zagiety kawałek jest.
z download ściągnij sobie Obsluga i naprawa audi 80 takie skany dość nierówne ale polskiej ksiązki to co cie interesuje jest na Image123 znajdziesz plik znajdziesz odpowiedz
: 04 sty 2010, 20:46
autor: Oofol
Mam ta książkę w papierze ale nie ma tam nigdzie rozpiski gdzie to ma być podłączone...
: 04 sty 2010, 20:47
autor: Dziki
strona 144
: 04 sty 2010, 20:58
autor: Audi 80 Polska
To prawdopodobnie odpowietrzenie do atmosfery, na końcu powinien być jakiś kapturek który by zapobiegał zaciąganiu syfów.
: 04 sty 2010, 21:03
autor: maly81
tam ma być tak jak jest jak to zaślepisz to będziesz miał podwyższony bieg jałowy
: 04 sty 2010, 21:05
autor: Oofol
Aha:-)
No to dzięki chłopaki
: 05 sty 2010, 00:37
autor: antoni
Jest dokładnie tak jak pisze "aldi " .
Jednak u Ciebie na zdjęciu które zamieściłeś nie ma na tym króćcu w czerwonym kółeczku żadnego kapturka . Być może w inny sposób jest ten króciec zaślepiony np.cieniutkim korkiem , niewidocznym na zdjęciu .
Faktem jest że to ma być zaślepione a ten kapturek to jest identyczny jak na odpowietrznikach hamulcowych tylnych kół .
U mnie tak jest i nie próbowałem tego zdejmować , chociaż jak się ociepli to ściągnę i zobaczę co się będzie działo .
: 05 sty 2010, 08:29
autor: WOJTEK26
Tam powinien byc kapturek założony ten króciec musi miec połączenie z powietrzem inaczej nie bedzie działał zawór podwyzszania obrotów.
: 05 sty 2010, 12:41
autor: antoni
To jak w końcu ma być ?
I założony kapturek czyli króciec zaślepiony i jednocześnie połączony z powietrzem ?
: 05 sty 2010, 13:04
autor: Audi 80 Polska
Mi wcześniej chodziło o taki kapturek który nie zaślepia całkowicie tego otworu. Ten elektrozawór przełącza między podciśnieniem z kolektora a atmosferą aby ta gruszka podciśnieniowa mogła wrócić do neutralnej pozycji. maly81, dobrze napisał gdy się ją zatka podciśnienie w gruszce nie będzie miało się z czym wyrównać. Po pierwszym podaniu podciśnienia przez zaworek zassie gruszkę na amen do puki nie zgasi się silnika (chyba że gruszka byłaby gdzieś nieszczelna).
: 05 sty 2010, 14:16
autor: antoni
Czyli ten kapturek nie jest taką sobie zwykłą gumką jak pisałem , tylko jak gdyby zaworkiem zwrotnym , takim co zassać z atmosfery nie pozwoli , ale wypuścić zassane powietrze to wypuści .
Dzięki Aldi za oświecenie bo na pewno bym toto z ciekawości zerwał (ukręcił ) i narobił se niepotrzebnych jajuf z wolnymi obrotami .
: 05 sty 2010, 14:42
autor: Audi 80 Polska
antoni pisze:tylko jak gdyby zaworkiem zwrotnym , takim co zassać z atmosfery nie pozwoli , ale wypuścić zassane powietrze to wypuści .
antoni, on nie działa jak taki zawór zwrotny to tylko taki zabezpieczanie przed brudem i innym syfem który może zatkać ten króciec. Gdy ten zawór puści podciśnienie do gruszki to aby ona wróciła do poprzedniej pozycji musi ona zassać powietrze przez ten króciec.