WITAM.
Borykam się z problem złej pracy na benzynie.Na gazie jest ona idealna.
Sonda przy pracy na gazie pracuje dobrze,a na benzynie stoi na bogatej mieszance.Dopiero od 3tys obrotów przepala zbyt dużą dawkę paliwa i wchodzi na optymalną pracę.
Co może może powodować taki stan? Sonda sprawna wymieniona ,przepływomierz sprawdzony.
Czy może to być regulator ciśnienia paliwa?
: 04 sty 2010, 23:45
autor: kędzior
Witam.
Ja stawiałbym na sondę. O ile mi wiadomo to już w instalacjach lpg II generacji jest emulator sondy, więc na gazie będzie dobrze. Proponowałbym od sprawdzenia sondy.
: 04 sty 2010, 23:50
autor: gio3000
sonda nowa i zmienia wartosci
na gazie wartosci zmienia idealnie,slychac tez dobrą pracę silnika na lpg
na benzynie kopci i nie przepala paliwa.swiece czarne zakopcone przy pracy na benzynie.
: 05 sty 2010, 08:30
autor: WOJTEK26
Ja obstawiam przepływomierz, zapewne jest po strzale LPG i sie klapka blokuje lub jest uszkodzony potencjometr.
: 05 sty 2010, 10:51
autor: marko
A może czujnik temperatury padł i komputer traktuje silnik jako zimny i daje zwiększoną dawkę paliwa .
: 05 sty 2010, 10:55
autor: gio3000
czujnik temperatury nowy
musze ewentualnie sprawdzić przepływkę jeszcze,chociaz tez ją wykluczam ,bo efekt jest taki sam zanim jeszcze gaz był zamontowany.
: 05 sty 2010, 13:18
autor: marko
A przewody od czujnika temperatury sprawdzałeś ? Może jakieś zwarcie lub przerwa między nimi ?
: 05 sty 2010, 13:25
autor: gio3000
sprawdzałem.słychać po silniku nawet ze wyłacza ssanie.ale problem dalej wystepuje.
[ Dodano: 2010-01-05, 13:32 ]
jedyne błędy na VAG to czujnik spalania stukowego brak sygnału
myślę że czujnik jest sprawny ,tylko przy tak nie równej pracy silnika nie jest juz w stanie skorygowac błędu.
: 05 sty 2010, 14:15
autor: WOJTEK26
Gdyby była to wina mieszanki to ECU zarejestrowałoby usterke sygnał poza granica czujnika stukowego, sprawdz wtyczke od czujnika czy jest podłączona ale to i tak nie ma wpływu na skład mieszanki. Sprawdz przepływomierz najlepeij na Vagu jakie pokazuje parametry, czasy wtrysku PB oraz jak zachowuje sie lambda.
: 29 sty 2010, 13:49
autor: gio3000
w którym bloku pomiarowym sprawdzę wartości dla przepływomierza i jakie mają być prawidłowe odczyty? w jakich granicach mają się wahać wartości przepływomierza dla biegu jałowego?
podejrzewam zły naciąg sprężyny lub ustawienie suwaka.klapka chodzi bez zacięć.
po odłączeniu wtyczki przepływomierza auto chodzi ślicznie w trybie awaryjnym
: 29 sty 2010, 14:06
autor: swistak3171
Witam Moim zdaniem po odłączeniu wtyczki od przepływki,obroty powinny spaść , aż do zgaśnięcia silnika.Tak więc przepływka do wymiany
: 29 sty 2010, 21:49
autor: gio3000
oczywiście obroty spadną i zgaśnie jeśli nie przygazuję i nie wejdzie w tryb awaryjny.
Dzisiaj troszkę eksperymentowałem.
ustawiłem emulację w kompie LPG na H=0,4 L=0,6
Przejechałem 100km. auto chodzi teraz o niebo lepiej na benzynie,prawie dobrze.
Czyżby jakieś powiązanie z LPG? Sterownik dostawał "głupawki" przez złą emulację?
Na prawdę teraz jest o niebo lepiej niż przy ustawieniu emulacji na masa.
: 30 sty 2010, 08:12
autor: WOJTEK26
W ABK emulacja nie ma nic do zeczy poniewaz kazde zgaszenie powoduje wykasowanie wyuczonych wartosci, moze byc poprawa na PB jezeli nie zgasisz silnika.
: 02 lut 2010, 17:20
autor: gio3000
PRZEPŁYWOMIERZ WINOWAJCA
dzisiaj go rozebrałem
klapka chodzi ładnie ,ale tkz." fachowiec" kiedyś mi go naprawiał i źle ustawił naciąg sprężyny.
po regulacji naciągu problem zniknął. teraz lambda sobie śmiga ,auto pracuje równo i nie kopci.
Zauważyłem że pomału kończy mi się warstwa oporowa na ścieżce węglowej.
Czy jest szansa kupna gdzieś samej płytki oporowej ?
[ Dodano: 2010-02-02, 18:32 ]
efekt pracy po regulacji
: 03 mar 2010, 19:37
autor: _DJ_3
a jezeli silnik chodzi tak samo z podłaczoną przepływka jak i z odłaczoną wtyczką od niej to co to oznacza i jak powinna byc ustawiona ta klapka tzn u mnie jest tak cofajac sie jest jeszcze troche dalej cofnieta i jest z cm szczelina czy tak powinnio byc i z jakim oporem powinna sie ruszac otwierajac