Strona 1 z 2

[B4 ABT 2.0] wymiana sondy lambda

: 05 sty 2010, 21:34
autor: venol20
Witam.Drodzy Klubowiczem ma pytanie jak wymienić sondę lambda. Czy mogę sam kupić nowa i wkręcić, czy wymaga to jakiś dodatkowych zabiegów? Bo nie wiem czy muszę do mechaniora prowadzić czy sam sobie poradzę. Proszę o jakieś podpowiedzi bo jednoznacznej nie znalazłem.

: 05 sty 2010, 22:01
autor: Multifonika
Wkręcasz, dobrze podłączasz resetujesz ECU przez odpięcie akumulatora ponieważ ECU wtrysku w ABT uczy się dawkować paliwo na podstawie sygnałów z sondy. A i jeszcze można zrobić tą słynną adaptację.

: 05 sty 2010, 23:52
autor: widmo
nie jest to trudne. klucz 22mm i jakiś odrdzewiacz typu WD40
dobrze jest ją odkręcać na rozgrzanym układzie wydechowym z racji rozszerzalności cieplnej i przez to łatwiej odkręcić,
Wczesniej oczywiscie odpinasz wtyczki 1x2pin i 1x1pin

po tym wszystkim jak wkręcisz nową sondę odpinasz Akku na 2-3 min
podpinasz, uruchamiasz silnik,

Silnik ma pracować na wolnych obrotach bez dodawania gazu aż do załączenia wentylatora.

Najlepiej jakbyś miał dostęp do VAGa bo po tym pasuje zrobić adaptacje TPSu (opis w dziale warszat) jednak nie jest to konieczne
no i oczywiscie skasowac ewentualne błędy.

: 06 sty 2010, 08:40
autor: venol20
Dzieki za rady, czyli musze zrobic reset ECU;) tak cos myślałem. Co ja bym bez Was zrobił :-D

[ Dodano: 2010-01-06, 08:42 ]
widmo, kolego drogi bo widze że też masz silniczek ABT i powiedz mi czy on Ci naprawde pali niecałe 9.5l benzynki?? To nieprawdopodobne mi w cyklu mieszanym pali 13l i zastanawiam się czy to nie przez filtr paliwa bo wszystko jest ok.

: 06 sty 2010, 11:06
autor: widmo
venol20 pisze:Dzieki za rady, czyli musze zrobic reset ECU;) tak cos myślałem. Co ja bym bez Was zrobił
Pasuje zrobić adaptacje bo nowa sonda bedzie na pewno generowała sygnał o większej amplutudzie i większej częstotliwości i wtedy ECU bo mogło zgłupieć :-P
venol20 pisze:widmo, kolego drogi bo widze że też masz silniczek ABT i powiedz mi czy on Ci naprawde pali niecałe 9.5l benzynki?? To nieprawdopodobne mi w cyklu mieszanym pali 13l i zastanawiam się czy to nie przez filtr paliwa bo wszystko jest ok.
Tak u mnie cykl mieszany to około 9,5 litra/100
No ale silnik zrobiony na tip top no i ja mam długa skrzynię.
czyli przy 135kmh mam 3000 obr na V biegu

Ostatnio do zakopca na sywestra jechałem to z Krakowa do zakopca zrobiłem 130km
auto spaliło 10,5 litra benzyny 8-) jazda oczywiscie spokojna
na dwupasmówce 100kmh, na jednopasmówce 60-80kmh

Ale w drodze powrotnej wracałem przez Słowacje i musiałem poszaleć na serpentynach wiec spalanie poszło w górę tj jakieś 17l/100 :mrgreen:

co do Twojego ABT
hmmm trudno wyczuć co nie gra. pasuje pospradzać sondę i czujniki temeperatury. Oczywiscie wyczyścić wtrysk, uszczelnic dolot, na zime mieć założony przewód od ciepłego powietrza, do tego ustawienie zapłonu i sprawdzenie układu WN
No filtry to podstawa chociaż w ABT jest dość mocarny filtr paliwa wiec jego zapchać to trzeba się postarać. Ja u siebie filtr paliwa wymieniłem po 3 latach czyli ponad 100kkm, Nawet nie był bardzo brudny..

Do spalania dochodzi też styl jazdy i rodzaj skrzyni.
ja dużo hamuje silnikiem i staram sie unikać gwałtownego przyśpieszania. No ale jak trzeba to trzeba :lol:

: 11 sty 2010, 13:28
autor: radziobiker
widmo pisze:nie jest to trudne. klucz 22mm i jakiś odrdzewiacz typu WD40.
Czy trzeba zaopatrzyć się w specjalny klucz, czy można ją odkręcić w jakiś inny sposób. Próbowałem zwykłym kluczem ale nic nie rusza.

: 24 maja 2011, 11:22
autor: andre1500
witam
koledzy pomóżcie bo ostatnio swoim ABK próbowałem wymienić sondę ale nie wiem jak się dostać do tych kostek aby je odłączyć. ten kabelek idzie tam gdzieś nad skrzynią i ani od dołu i od góry nie mogę się dostać żeby wymacać te kostki. proszę pomóżcie z góry dziękuję

: 24 maja 2011, 14:29
autor: LeeOne
radziobiker pisze:Czy trzeba zaopatrzyć się w specjalny klucz, czy można ją odkręcić w jakiś inny sposób. Próbowałem zwykłym kluczem ale nic nie rusza.
Najlepszy jest do tego klucz płasko-oczkowy, a jeszcze lepiej z grzechotką, przekładasz kable przez oczko i nakładasz na sondę.

: 24 maja 2011, 15:52
autor: krisiun1
andre1500, W ABK w oryginale połączenia przewodów sondy znajdują się za aparatem zapłonowym.

: 02 paź 2012, 15:33
autor: Karol_90
Mam pytanie odnośnie podłączenia sondy, w stronę ECU idzie gruby kabel od sondy i w nim są dwie żyły zielona i czarna, zielona to zapewne jest kabel sygnałowy a czarny gdzie powinien być podłączony(u mnie nie był nigdzie podpięty)? Do masy?

: 02 paź 2012, 20:30
autor: krisiun1
Czarny ma pełnić funkcję ekranu i nie jest nigdzie podłączony.

: 05 paź 2012, 16:01
autor: Karol_90
No to narobiłem sobie kaszany. Ten czarny kabel podłączyłem do masy i na początku było ok. Problem pojawił się jak chciałem po nocy odpalić auto, nie chciał załapać. Myślałem że to przez ten kabel więc go rozciąłem i dalej to samo, na gazie odpalił ale z trudem. Myślałem że komp nałapał błędów więc odłączyłem akumulator. Po podłączeniu na chwilę zapalił i zgasł i już nie odpalił. Na gazie odpalił ale też z trudem. Jak się okazało po zdjęciu pokrywy filtra powietrza benzyna leje się strumieniem z wtrysku, zalewa go i dlatego nie odpala. Na VAGu nie ma żadnych błędów oprócz 525 co po jeździe na gazie jest normalne. Co mogłem uszkodzić? Wtrysk czy ECU czy obie te rzeczy? Od czego byście zaczęli? Jak podmienię ECU a się okaże że wtrysk jest walnięty to czy nie uszkodzi się komp?

: 05 paź 2012, 19:05
autor: Słonik
Karol_90, napewno podlaczajac ekrando masy nie uszkodziles ani kompa ani wtrysku. Bo zmasowanie ekranu nie powoduje zadnego zwarcia. To nie ma zwiazku raczej.

: 05 paź 2012, 21:59
autor: Jarewa
Karol_90 pisze:VAGu nie ma żadnych błędów oprócz 525
To bardzo dziwny wag masz.

: 06 paź 2012, 16:43
autor: Karol_90
W takim razie co jest nie halo że ten wtrysk leje strumieniem tą benzynę? Mono Motronic to przecież mało zaawansowany diagnostycznie sterownik więc może nie pokazać błędu. Mam interfejs od Viakena i korzystam z VAG-COMA 311-2. Być może pokazałby błąd przed resetem ale wtedy nie było czasu na podłączanie. A teraz wyskoczył 525 no i 515 bo silnik nie odpalony. Jak myślicie co jest uszkodzone i co byście sprawdzili?