Strona 1 z 2

[ABK] osiągi

: 09 sty 2010, 17:16
autor: Dawidof
Witam wszystkich, od listopada posiadam B4-kę rocznik 93 w Avancie z silnikiem ABK + lpg. Jest to moje pierwsze Audi 80 w benzynie i to na wtrysku dlatego zwracam sie do was o pomoc.
Chodzi mi o prędkość auta, znajomy ma 80 z tym samym silnikiem i potrafi ją rozkręcić do 200km/h, kiedy w mojej wskazówka prędkościomierza ma problem oprzeć się o 180 i to na benzynie. Nie jest to może jakiś masakryczny problem, ale ostatnio na trasie chciałem sobie przycisnąć i się rozczarowałem. Auto do 160km/h leci bardzo fajnie, ale po przekroczeniu 4tyś obr. (5b) dostaje muła.

Chciałbym żeby mi ktoś powiedział w czym szukać przyczyny, albo czy podpięcie pod kompa może coś pokazać.. no chyba że ten typ tak ma i więcej nie wyciągnie, jednak wydawało mi się, że 115kucy może więcej :)

Z rzeczy które mi podpadły, a nie wiem czy mają wpływ na to co się dzieje to tak:

- przepływka jest z Passata B4 2.0
- jest wycięty środek katalizatora (bo podobno się posypał) a te stożki, które łączą sie z rurą wydechową gdzie jest sonda, są zespawane ze sobą, a nowy katalizator z Bosala jest wstawiony przed 1 tłumikiem.
Czy to ma jakiś wpływ i czy tak może być, czy trzeba to przywrócić do fabrycznej wersji??

Porównanie mam z Jettą mk2 którą kiedyś jeździłem,1.8 90KM która ważyła nie całą tonę i może po prostu zbyt wiele od tej Audiczki oczekiwałem, jednak będę wdzięczy za konkretną odpowiedź i wszelkie rady na temat tego wspaniałego wozu. :) :)

: 09 sty 2010, 17:27
autor: Mast26
Co do zmian ktore wymieniles,to Ci nie pomoge,ale moge Cie zapewnic ze ABK tylko w budzie coupe spokojnie dobija do 200 (sprawdzone osobiscie)a gdyby droga na to pozwalala to mysle ze poszla by troche dalej bo zapas jeszcze byl.

: 09 sty 2010, 18:01
autor: bodzio1819
ABK to nie jest demon prędkości to tylko 115Ps
Osobiście swoją niunią leciałem 200km\h na gps licznikowe 205.Może i te 210 by poleciała na autostradzie z małej górki ale to już moje przypuszczenia :lol: Do 160 nie ma dużych problemów jak na taka moc :mrgreen: Od 170 km\h zaczynają się schody...
Taki test zrobiłem raz normalnie latam tak do 130km\h i w zupełności mi to wytarcza 8-)

Masa też swoje zrobi Avant 1270kg coupe 1150kg.

Ale najwięcej zależny czy silnik jest zdrowy i czy nie był katowany.

A Twój ma gaz. Nie wiadomo ile latał na gazie i jaką instalacje masz sekwencje czy normal.

Myślę że jeśli jest zdrowy to powinien te 190 km\h wydusić :arrow:

Przy sprawdzaniu V--max ograniczcie ryzyko do minimum :!: ;-)

: 09 sty 2010, 20:08
autor: hikok2020
Ja osobiście Audiczką 2.0 ABK 115Km nie tą co opisywałem na forum tylko inną która mam to jak miala przebieg 180tys (prawdziwy) w Niemczech na autostradzie zamknąłem licznik 220km/h ale to już niezła zażynka silnika dodam że w aucie były 3 osoby dorosłe

: 09 sty 2010, 20:12
autor: Audi 80 Polska
Jeśli masz gaz I albo II generacji to problemem może być mikser LPG, który zwęża dolot co objawia pogarszaniem się przyspieszenie przy wyższych obrotach.
Co do katalizatora to są przypadki gdy zmiany w wydechu (np. wysypany katalizator) pogarszają osiągi.

: 09 sty 2010, 21:42
autor: mantek-13
Witam kolegów! Moje całkowicie seryjne audi avant z ABK na Blosie pod maską i czterema dorosłymi osobami na pokładzie testowałem na trasie Warszawa Poznań. Pięćdziesiąt kilometrów z pedalem w podłodze na LPG max-175 km/h ,następne pięćdziesiąt na pb max-179 więcej nie dała rady szkoda :-( ale może tylko tyle bo kolega zdjoł mi na odpalonym silniku wtyk z przepływki !

: 09 sty 2010, 22:12
autor: Tomiii
Ja moja byłą B4 ABK+LPG sekwencja leciałem 205 i może dała by radę więcej ale odpuściłem :lol:

: 09 sty 2010, 22:28
autor: tomek1982
u mnie licznik juz 280 tys lecialem 190 i jeszcze by wydusil pewnie do 200 ale zakret 80 stopni byl i od tamtej pory nei bylo okazji

: 09 sty 2010, 23:20
autor: Dawidof
Silnik jest raczej ok, sprawdzałem kompreche to pokazało równo 13 na każdym garze. LPG jest założone od 1,5roku - zwykła instalacja, ale wtedy jechałem na benzynie. No nic.. może tak ma być. :)

: 09 sty 2010, 23:22
autor: tokarka606
Dawidof pisze:zwykła instalacja, ale wtedy jechałem na benzynie
Ale mikser zwęża przepływ powietrza w kolektorze ssącym.

: 09 sty 2010, 23:24
autor: Dawidof
A jest to do zrobienia u gazownika?? Czy po prostu przy tego typu instalacji już tak musi być?

: 09 sty 2010, 23:30
autor: seba6891
Dawidof pisze:ale wtedy jechałem na benzynie. No nic.. może tak ma być. :)
mam 115 kucy (tyle ze R5) w swojej b3 90 i to nie jest "az" 115 koni, a raczej "tylko" 115 koni. osiagow rewelacyjnych sie nie spodziewaj. gdyby to byl jakis hatchback do 1000kg to co innego

: 10 sty 2010, 11:53
autor: Audi 80 Polska
Dawidof pisze:A jest to do zrobienia u gazownika?? Czy po prostu przy tego typu instalacji już tak musi być?
Tak już jest w instalacjach I i II generacji gdzie mikser LPG jest zwężką w dolocie pogarszając tym samym osiągi na benzynie.

: 11 sty 2010, 09:46
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdz jaka srednice masz miksera przydałoby sie sprawdzic zapłon i ustwaienie rozrzadu, czy ta podmieniona przepływka jet napewno OK oraz czy sonda działą poprawnie.

: 11 sty 2010, 10:29
autor: jacekku
Dokładnie tak jak piszą koledzy może to być spowodowane tym, że mikser ogranicza ilość zasysanego powietrza i dlatego na benzynie nie możesz jej więcej bujnąć. Druga sprawa to czy Twoja pompka paliwowa podaje 4 bary? Może już jest słabsza i przy wysokich obrotach silnika po prostu już nie podaje tyle paliwa ile trzeba.
Brak kata nie powinien wpłynąć na prędkość bynajmniej ja tego problemu nie mam. To że jest on wstawiony w innym miejscu to może mieć wpływ- chociaż tego do końca nie jestem pewien.
Moja z silnikiem 1,6 (100KM) poleci 185 na tym samym odcinku zawsze ją testuje i wiem z doświadczenia że czasem ma siłę by podejść pod 190 a czasem 180 jest jej ciężko.