Strona 1 z 2

[B4 ABT]Nie chodzi na wszystkie gary,stuka pod obciążeniem

: 10 sty 2010, 16:30
autor: adam28k
Problem jak wyżej.Wczoraj wszystko było w porządku.Dzisiaj odpalam i niewiem co jest na wolnych obrotach chodzi jakby na 3 gary.Buja silnikiem i słychać takie pufanie z rury wydechowej.Pod obciążeniem słychać stukanie(chyba zawór).Iskra jest na wszystkich garach. Co to może być? <osohozi>

: 10 sty 2010, 17:28
autor: Canibal
a olej jest ?

: 10 sty 2010, 17:37
autor: adam28k
Canibal pisze:a olej jest ?
Nie no bez przesady.Wszystko jest.Olej max na miarce.Płyn nie dostaje sie do oleju ani odwrotnie.Silnik chodzi jakby na którymś garze była słabsza iskra lub wcale.Co sie mogło stać?Wykręcałem świece i wszystkie suche to raczej świeca odpada.

: 10 sty 2010, 18:30
autor: krzysiek198919
Kolego ja tez tak miałem w swoim audi tez silnik ABT i problemem okazała się wydmuchana uszczelka pod głowica miedzy 2 a 3 cylindrem objawy były identyczne

: 10 sty 2010, 18:38
autor: pietrek-1978
Kolego ściągnij kopułkę z przewodami i zabierz na noc do domu (jeśli garażujesz pod chmurką) rano załóż i zobacz czy będzie tak samo tylko uważaj na kolejność przewodów żebyś nie zamienił (najlepiej zaznacz jak nie wiesz napewno) . Jak będzie ok no to masz odpowiedź ;-)

: 12 sty 2010, 19:43
autor: adam28k
No i już po sprawie :-D Okazało się że to jednak uszczelka pod głowicą tak jak pisał krzysiek198919, Wydmuchało między 1 a 2 garem.Już wszystko wymienione silnik cyka jak zegarek :mrgreen:

: 12 sty 2010, 20:27
autor: percevalle
Można wiedzieć jaki koszt wymiany takiej uszczelki tak z ciekawości?

: 12 sty 2010, 20:46
autor: kho
Witajcie.

Jeżeli chodzi o koszt wymiany uszczelki to w moim przypadku ( ABK ) było to tak

- uszczelka pod głowicę ( oryginalna ) 180 zł
- uszczelka pod klawiaturę - 45 zł
- uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy kpl. 40 zł.
- uszczelka pod dwórurkę - 12 zł
- planowanie głowicy - 120 zł.
- robocizna - 0 zł ( robiłem sam )

Pozdrawiam.

: 12 sty 2010, 21:41
autor: PI7er
przy takiej robocie warto do listy dolozyc gumki zaworowe.

: 12 sty 2010, 21:47
autor: kho
PI7er pisze:przy takiej robocie warto do listy dolozyc gumki zaworowe.
No właśnie tylko to co wpisałem powyżej to koszt wymiany uszczelki pod głowicą.
Nie wpisałemkompletnej regeneracji głowicy za którą mnie skroił warsztat BOSCH-a 480 zł.
Wymienione były uszczelniacze, nowe zawory, zregenerowane gniazda zaworowe, krótko mówiąc usługa kompleksowa.

Ale nie narzekam na głowicę, zrobiona idealnie i gwarancja 2 lata.

Pozdrawiam.

: 12 sty 2010, 21:49
autor: adam28k
percevalle pisze:Można wiedzieć jaki koszt wymiany takiej uszczelki tak z ciekawości?
Robił znajomy mechanik i za wszystko z planowaniem(bardzo bardzo delikatnym) 260zł razem z uszczelkami :mrgreen:
PI7er pisze:przy takiej robocie warto do listy dolozyc gumki zaworowe.
Gumki zmieniałem 1,5 roku temu-oleju nie łyka :-P "zaoszczędziłem" wtedy na tańszej uszczelce pod głowice i teraz wyszło :-/

[ Dodano: 2010-01-12, 21:56 ]
kho pisze:- planowanie głowicy - 120 zł.
Moim zdaniem za samo planowanie to sporo.W moich stronach za samo planowanie biorą 50zł

: 12 sty 2010, 22:03
autor: kho
no właśnie, tak sobie ceni BOSCH. A o ,,handlowaniu'' nie ma mowy.

: 12 sty 2010, 23:20
autor: radek kocio
Kolego kho mam takie pytanie z jaką siłą dokręcałeś głowicę?

: 13 sty 2010, 13:12
autor: kho
oj żebym ja to teraz pamiętał z jaką siłą była dokręcana.
Na pewno tak jak było na opakowaniu uszczelki napisane.

Z tego co mogę podać to, to że głowica była dokręcana stopniowo, aby równo się swobodnie dopasowywała. Ostatnia wartość na kluczu to prawdopodobnie 90 KN plus jeden pełen obrót.

Ale jak mówię nie pamiętam jaka była jego ostatnia wartość, pewne jest to, że zakończone było pełnym obrotem szpilki.


Pozdrawiam

: 13 sty 2010, 21:54
autor: PI7er
adam28k pisze: Gumki zmieniałem 1,5 roku temu-oleju nie łyka :-P "zaoszczędziłem" wtedy na tańszej uszczelce pod głowice i teraz wyszło :-/
A jaka to byla ta tansza uszczelka ? Pytam bo czeka mnie przekladka czapki i myslalem nad corteco lub ajusa.