Strona 1 z 2

[80 b3 1.8 JN] Ke-jetronic+lpg

: 07 maja 2007, 13:10
autor: shelby
Witam
Niedawno zakupiłem autko jak w temacie z założoną instalacją LPG I generacji. Jazda na gazie nie należy niestety do jakiś szczególnych przyjemności- falujące wolne obroty, zero mocy. Nie wybrałem się jeszcze na jakiąś regulację ponieważ przy I generacji instalacji regulacja sprowadza się do kręcenia dwoma śrubami. Pomyślałem żeby przerobić ją na II generacji. Zacząłem trochę czytać nt. instalacji gazowych i mechanicznego wtrysku paliwa k-jetronic, ke-jetronic. Trafiłem na coś co mnie bardzo martwi
Wtrysk K-Jetronic czy KE-Jetronic to wtrysk mechaniczny. Sercem systemu jest rozdzielacz paliwa z tłokiem sterującym - układ o wielkiej precyzji wykonania i działania. Wszystko smarowane jest benzyną i - jeśli benzyna jest w nim - działa dziesiątki lat bez awarii.
Gdy benzynę się odetnie - nadal tłok się w układzie porusza ale na sucho.
Dla zainteresowanych link do całego tekstu http://www.volvo-off.pl/index.cgi?Jak_T ... K-Jetronic
Instalacja gazowa w moim samochodzie została założony w 1999 roku i sądzę, że od tamtej pory przeleciał ze 100 tyś km. Według załączonego linka już dawno powinna mi się rozlecieć pompa wtryskowa. Na dzień dzisiejszy chodzi na benzynie bez najmniejszych problemów. Czy ktoś z Was ma zagazowany samochód w mechanicznym wtryskiem, której generacji macie instalacje, jak Wam się to sprawuje?

: 07 maja 2007, 15:09
autor: SPEED
WITAM

Ja miałem Audi 1.8 JN + LPG
W sumie to przez kilka lat jezdził na LPG całkiem niezle
Ale jakiś rok temu uszkodzeniu uległ układ wtryskowy (prubowałem kupic urzywke w dobrym stanie)i praktycznie do tej pory jezdziłem tylko na LPG (LPG 1-gen)

: 07 maja 2007, 20:18
autor: shelby
Czyli jednak układ wtryskowy siada, a może to zbieg okoliczności. Problem dotyczy nie tylko silników JN. Wszystkie silniki, które mają zamontowany wtrysk K-Jetronic i KE-Jetronic może spotkać to samo. Nie znam dokładnie oznaczeń ale DZ, ABB i ...

: 08 maja 2007, 09:24
autor: WOJTEK26
Prawda jest taka że mechaniczne wtryski nie lubią gazu na poczatku jeździ wszystko ładnie pięknie (o ile założy go dobry warsztat) ale potem zaczynają sie schody

: 08 maja 2007, 09:38
autor: PABLO
U mnie jest wielopunktowy wtrysk mechaniczny i instalacja gazowa 2 generacji. Uszkodzona jest sonda lambda więc nie działa też komputer sterujący gazem. Ale mimo to nie mam żadnych problemów z autem. Troche trzeba dłużej pokręcić przy odpalaniu po wcześniejszej jeździe na LPG. Ale jest to podobno normalne w tych silnikach z gazem. Na gazie zrobione jest już ok. 20tys.km i jak narazie nic złego się nie działo ( żadnych strzałow ).

: 08 maja 2007, 15:08
autor: lukkrak25
Witam.ja ma b3 JN automat z instalka 2gen. zrobilem 70kkm i jest dobrze. Oczywiscie przerabialem falujace obroty(zalowalem ze zalozylem gaz)ale potem znalazlem rozwiazanie( mam na to patant). Nie nazekam, jest super i wtrysk tez chodzi.pali 10l/100km.. Tylko trzeba odpalac na benzynie i co jakis czas sie na niej przejechac z 10km.
Mam tez b3 SD manual - ta sama instalka i cala reszta.pali 8/100.
Pozdro

: 08 maja 2007, 15:09
autor: PABLO
lukkrak25 pisze:Oczywiscie przerabialem falujace obroty(zalowalem ze zalozylem gaz)ale potem znalazlem rozwiazanie( mam na to patant).
A co to za patent?

: 08 maja 2007, 15:14
autor: shelby
Też jestem bardzo zainteresowany poznaniem sekretnego patentu

: 09 maja 2007, 08:01
autor: lukkrak25
W sumie to nie taki sekret. Juz mowie o co chodzi. Przewod sterujący parownikiem (Znaczy ten wezyk podcisnieniowy)zwykle jest sporej srednicy, co powoduje szybka reakcje na zmiane predkosci obrotowej.Do tego parownik jest z lewej strony pojazdu a mikser z prawej. Sa to dosc duze odleglosci i kazda zmiana dociera z pewnym opoznieniem. Potrzebna jest opaska, ktora zakladamy na ten przewod w odleglosci ok20cm od parownika i zaciskamy przewod zmniejszajac jego przekroj o ponad polowe srednicy, tak zeby sie uspokoilo falowanie. Ot i caly patent... Acha,w JN czasami zle podlanczaja mikser z zaworem zwiekszajacym obroty na zimnym silniku( dodatkowe powietrze omija mikser) i na zimnym na gazie nie chce za bardzo chodzic lub ma za niskie obroty.
Pozdrawiam

: 09 maja 2007, 15:09
autor: silentfox
bardzo prosze o fotke gdzie zalozyc ta opaske pozdrawiam
:-)

: 11 maja 2007, 08:31
autor: lukkrak25
Sprubuje zrobic foto jak najszybciej. Tylko wypozycze cyfrowke,bo swojej nie mam. pozdro

: 11 maja 2007, 10:07
autor: PawelG
u mnie w rodzinie było B3 na ke-jetcie i na gazie I-gen zrobiło 400tys km (od założenia instalki, nie od nowości :-P ) żadnych problemów

: 19 maja 2007, 10:54
autor: pawcio281
ja słyszałem sam teraz poszukuje jak najlepszej instalacji gazowej, że najlepsza jest instalacja która ma układ kompensacji., czyli na parowniku są 3 lub 4 rurki. Nie wiem czy to prawda. A według was jaki najlepiej założyć gaz. 1,8 mechaniczny wtrysk 66kw (ok95KM) system KE-Jetronic

: 19 maja 2007, 13:11
autor: shelby
Temat całego wątku mówi właśnie, że nie powinno się zakładać instalacji gazowej do wtrysku mechanicznego. Jedynym możliwym sposobem odcięcia benzyny podawanej do wtrysków, kiedy samochód chodzi na gazie, jest wyłączenie pompy paliwa. Cała reszta układu pracuje nadal na sucho. Tyle teorii.
Teraz praktyka. Możesz założyć najprostrzą instalację z powodu niskich kosztów. Falujące obroty i inne problemy pewnie Cię nie ominą nawet jak wydasz więcej kasy. Musisz też liczyć się z tym, że po jakimś czasie eksploatacji auto zacznie "świrować" na benzynie. U mnie są problemy z zapalaniem na benzynie i czasami silnik szarpie.

: 19 maja 2007, 22:18
autor: Radek5V
Witam! Posiadam silnik 2.0 PS 5 cylindrów, na LPG od założenia przejechałem 12 tyś. km niby mało ale odpukać hula beż najmniejszych zarzutów, kolega który zakładał u mnie instalacje podkreślił że przy wtryskach mechanicznych podstawową sprawą jest kondycja silnika a konkretnie dolot, wysokie napięcie itp., odpalam zawsze swoją niunie na benzyncę i nie mam najmniejszych z tym problemów pali na strzała, z tego co słyszałem to wtrysk mechaniczny wymaga umiejętnego podejścia przy zakładaniu instalacji dlatego polecam tylko renomowane warsztaty, wielu gazowników unika zakładania instalacji przy wtryskach mechanicznych twierdząc że nie będzie to współgrać, jestem innego zdania, z własnego doświadczenia polecam LPG przy mechanicznym wtrysku. Mam znajomego który w VW Santanie posiada taki sam silnik jak u mnie i przehulał nim 250 tyś. km na gazie bezproblemowo - niewiarygodne ale prawdziwe! Pozdrawiam!