Strona 1 z 2

[80 B3 3A 2.0 LPG] Problem z obrotami i olejem w filtrze

: 11 sty 2010, 19:47
autor: staffu666
Witam. Mam problem z moim maleństwem. Chciałem zobaczyc ostatnio jak wyglda filtr powietrza i ku mojemu przerazeniu zobaczylem jest na nim troche oleju. Wyszyscilem komore filtra, i wszystko obok. Po zdjeciu weza od odpowietrzenia komory korbowodu okazzalo sie ze nie ma tam "sitka" (a podobno ma byc) i byl zawalony olejem i syfem wiec to tez wyczyscilem. po zlozeniu wszystkiego okazalo sie ze silnik gasnie na gazie na biegu jalowym albo jak zdejme noge z gazu.Na benzynie obroty strasznie plywa i to szzybko. nie wiem co mam robic. pomozcie...

Z gory dziekuje

: 11 sty 2010, 20:09
autor: lukwoj21
a jak auto sie nagrzeje to trzyma obroty??

: 11 sty 2010, 22:04
autor: staffu666
nie trzyma obrotow jak sie rozgrzeje

: 12 sty 2010, 12:13
autor: lukwoj21
a z odmy wali ci olej??

: 12 sty 2010, 19:37
autor: staffu666
jezeli odma to odpowietrzenie korbowodu to tak

: 12 sty 2010, 20:00
autor: lukwoj21
wiesz co, sprawdz kompresje na właczonym i rozgrzanym silniku odkrec korek od wlewu oleju i połuz na wlewie kawałek jakies szmaty i zobaczysz, jak szmate bedzie mocno podmuchiwało to masz wyjechane pierscienie i silnik traci kompresje, ale jak szmata bedzie pulsowała, bedzie zasysana i lekko wydmuchana to jest ok.

: 12 sty 2010, 21:31
autor: Ka1230
a jak ci pali na zimnym silniku i jak na cieplym??Kurcze dziwne objawy,jesli bys mial zjechane piersciony powinien brac olej i dymic na niebiesko.Ciezki temat najgorsze jest to ze nie ma mozliwosci stanac i samemu dotkna,poogladac.

: 12 sty 2010, 21:34
autor: vwkasG40
3A 2.0 LPG mechaniczny wtrysk i LPG??? coś mi się to już nie podoba

: 13 sty 2010, 14:27
autor: lukwoj21
a to niby dlaczego auto zgasnie jak sie korek odkreci??Mozesz to jakos mi wytłuimaczyc bo pierwszy raz cos takiego spotkałem.

: 13 sty 2010, 15:11
autor: matikemk
Każde auto na mechanicznym wtrysku zgasnie gdy odkrecisz korek od wlewu oleju.
Nie jest to prawdą ja mam 3A i nie gaśnie przy odkręconym korku wlewu oleju.

Kolego powiem Ci tak, że ja też mam zawalony filtr powietrza szlamem ze skrzyni korbowej. Samochód jeździ normalnie pali od 6 do 10l (w zimie) :-P nie mam problemów z kompresją, sprawdzałem kiedyś to była jak w nowym silniku ;-) To jest chyba normalne w tych silnikach. Trzeba częściej wymieniać filtr powietrza. Jeśli się chcesz upewnić czy masz sitko odolejające to zdejmij pokrywę zaworów na pewno tam jest. ;-)

A co do gaśnięcia to nie pomogę... ja już nie jeżdżę na gazie więc nie potrafię nawet sobie tego wyobrażać. Wiem to ja, moje kolana, zmarźnięte nogi i ręce... że w silniku z mechanicznym wtryskiem i LPG dzieją się magiczne rzeczy. :-) życzę upartości. Pozdrawiam

: 13 sty 2010, 15:15
autor: staffu666
auto pali "od kopa" na zimnym i na cieplym silniku

: 16 sty 2010, 01:38
autor: matikemk
To chyba masz kolego zapchaną odme.. btw sam to potwierdziles swoim postem skoro masz szlam w dolocie.
Odme mam raczej drożną. Jak dobrze kojarzę to u Ciebie kolego w NG odma łączy się z dolotem między przepustnicą a przepływomierzem(konkretnie z gumą dolotową). U mnie w 3A odma podłączona jest do obudowy filtra powietrza tuż nad filtrem, a pod przepływomierzem.
Wniosek: W 3A jeśli dostanie się powietrze przez odmę to zostanie ono policzone przez przepływomierz. W NG nie zostanie policzone, a zwiększy się ciśnienie w dolocie i klapa przepływomierza opadnie odcinając paliwo, sonda lambda poda informacje do sterownika o małej dawce paliwa, sterownik będzie starał się zwiększyć dawkę poprzez nastawnik ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa, lecz zakres pracy całego układu regulacji lambda nie pozwoli na utrzymanie pracy silnika - silnik zgaśnie.

Pozwoliłem sobie na wywód bo jestem po piwku i mam wene :-P ale super, lubię gadać na tym forum konkretnie. Jeśli ktoś bardziej się orientuje w temacie i widzi błędy w moim rozumowaniu to proszę o wypowiedzenie się. Pozdrawiam

: 17 sty 2010, 18:47
autor: slawasek
mam audi80b31.8sbenzyne wtrysk mechaniczny -faluja obroty

: 17 sty 2010, 19:05
autor: matikemk
mam audi80b31.8sbenzyne wtrysk mechaniczny -faluja obroty
Kolego godzinę temu dołączyłeś do forum i już informujesz nas o tym że CI falują obroty...

Zastanów się... co mam przyjechać i Ci naprawić. Użyj szukaczki, gwarantuję Ci, że znajdziesz odpowiedź. Dopiero potem pytaj. Sorry, ale odpowiadałem już wiele razy na taki przypadek pracy silnika i nie tylko ja... wielu użytkowników tego forum tłumaczyło co trzeba sprawdzać w takich sytuacjach... nie róbmy z tego forum dna... Nie długo ktoś się zarejestruje i zapyta gdzie jest silnik w Audi. Z całym szacunkiem pozdrawiam ;-)

: 18 sty 2010, 07:56
autor: januszbin
jeżeli odma zapchana jest, to ciśnienie wytwarzane podczas pracy silnika wyrzuca olej w miejscach w których najmniej się tego spodziewamy..... :-)