Witam zauważyłem ze ubywa mi dość znacznie płynu po przejrzeniu wszystkich węży nic nie znalazłem ale gdy zdjąłem pokrywę z paska rozrządu ujrzałem taki widok:
Ten korek mógł pęknąć? przerdzewieć? da się tylko go wymienić? :roll:
: 14 sty 2010, 15:51
autor: olapiotr
Ten korek tzn. brok mógł przerdzewiec . Zamarzając woda w układzie zwiększa swoją objętość wypychając brok zapobiegając pęknięciu głowicy. Części wymienne.
: 14 sty 2010, 15:56
autor: MaXuS
Teraz Pytanie gdzie ja to dostane... i jak wyminie :cry:
: 14 sty 2010, 16:42
autor: percevalle
Mnie też cieknie jakby spod rolki napinającej w B3, tam jest ten brok czy jest jakiś simmering jeszcze pod nią z ktorego może ciec?
Kolego MaXuS taki brok znalazłem w katalogu Inter Cars, groszowa sprawa.
można spytać na jakim płynie jeździsz? czy te wycieki nastały u Ciebie razem z mrozami?
: 15 sty 2010, 20:10
autor: MaXuS
Wycieki przed mrozami, płyn nie pamiętam był niebieski Shella po wymianie uszczelki pod głowica różowy. Nie wiem czy opłaca się kleić jak to wydatek 2 zł .. ale nie wiem jak to wyjąć nie ruszając rozrządu
: 15 sty 2010, 20:18
autor: grze
MaXuS pisze:niebieski Shella
z tego, co się orientuję, to płyn Shella (GlycoShell) ma kolor zielony :roll:
MaXuS pisze:nie wiem jak to wyjąć nie ruszając rozrządu
podałem Ci link do tematu, w którym jest o tym. zapytam w tamtym wątku kolegi, który pisze, że wymieniał broki w swoim silniku, to Ci opisze jak to zrobić.
: 16 sty 2010, 00:30
autor: PI7er
MaXuS pisze:Nie wiem czy opłaca się kleić jak to wydatek 2 zł
Aluminium tez moglo skorodowac i wymiana moze nie pomoc, nie masz pewnosci ze po nabiciu nowego dalej bedzie szczelne. Ja kleilem kiedys w aluminiowym bloku i bylo ok, uzywalem kleju do klejenia aluminium pro seala.
: 17 sty 2010, 00:11
autor: MaXuS
z tego, co się orientuję, to płyn Shella (GlycoShell) ma kolor zielony
Hmm jestem daltonistą :oops: ?? hehe
oczyszczę i może zakleję jak znajdę ten klej gdzieś <ok> Ale aluminium jest głowica a ten brok jest stalowy chyba co ?
: 17 sty 2010, 00:42
autor: percevalle
MaXuS pisze:oczyszczę i może zakleję jak znajdę ten klej gdzieś Ale aluminium jest głowica a ten brok jest stalowy chyba co ?
Pewnie stalowy, ale bardzo cienki, dlatego tak rdzewieje, zwłaszcza jak ktos na jakimś petrygo albo na wodzie w mrozy jezdzi to niestety słaby punkt. No nie wiem czy klej to dobry pomysł, jaki by nie był. Myśl że jade samochodem z sklejoną głowicą nie jest optymistyczna. Wymień ten kapsel na nowy i będziesz miał spokój, koszty niewielkie, roboty też nie wiele w porównaniu z tytułową "wymianą głowicy"
: 17 sty 2010, 01:10
autor: PI7er
ludzie kleja pekniete bloki silników, jezdza z tym nawet po kilkanascie lat i nic sie nie dzieje, to jest tylko zaslepka w glowicy, wymienic mozna ja zawsze nawet po zaklejeniu. Bo wywaleniu starego broka niemasz pewnosci jak bedzie wygladala powierzchnia styku z nowym i czy po nabiuciu bedzie wszystko szczelne i nie bedzie wywalalo nowego, jezeli stary brok siedzi na swoim miejscu i tylko popuszcza plyn to zaczol bym od uszczelnienia klejem.