Strona 1 z 1
[B4 ABK 2.0 E] Układ chłodzenia
: 14 sty 2010, 21:19
autor: Marom
Witam mam pewien problem z układem chłodzenia silnika. Pewnego razu w czasie jazdy zauważyłem ze wskaźnik temperatury wskazuje 0 wogóle się nie podnosi. Zatrzymalem auto zajżalem pod maske płyn jest sprawdziłem węże górny gorący a dolny zimny, czyli termostat, dodam że zaraz jak ruszyłem to po jakimś czasie się otwożył. Wyjołem stary termostat sprawdziłem otwiera się ale kupiłem nowy też sprawdziłem wszystko ok, zamontowałem no i otwierał sie duży obieg, chociaż wskaźnik temperatury różną temperature wskazuje.Zauważylem też że cieknie chłodnica nie za dużo ale cieknie. Niedawno zauważyłem ze znowu termostat sie nieotwiera gorny wąż ciepły a dolny zimny, ale wskaźnik wmiare pokazuje temperature. Dodam że pompa wody jest sprawna wirnik niejest wytarty. Zamieżam kupić nową chłodnice, jakiej firmy byście polecili chłodnice wmiare tanią ale żeby niebyło made in china
. Podejżewam że może być to wina chłodnicy, pozapychane kanały i cieknie, albo termostat ale stary i nowy się otwiera. Co może być tego przyczyną ???
: 14 sty 2010, 21:29
autor: percevalle
A ja bym wymienił czujnik temp na Twoim miejscu w pierwszej kolejności.
: 14 sty 2010, 22:00
autor: jagna
percevalle pisze:A ja bym wymienił czujnik temp na Twoim miejscu w pierwszej kolejności.
dokładnie, oczywiście siwy, bo on jest odpowiedzialny za wskazania na desce.
: 16 sty 2010, 09:53
autor: marcin1982
zgadzam się z tym zeby zobaczyc na czujnik temp ,co do chłodnicy to wiem ze dobre chłodniece robi BEHR
: 16 sty 2010, 10:03
autor: bolidxxl
Jeśli już mówiłeś o termostacie ,to gdzie zlokalizować termostat w ABK ?prosze o małą pomoc
: 16 sty 2010, 10:36
autor: tomek1982
musisz zdiac oslone silnika odkrecic pompe wspomagania i zwroc uwage dolny waz chlodnicy gruby on idzie do obudowy termostatu napewno znajdziesz obudowa czarna plastikowa trzyma sie na 2 srubach
pozdrawiam
: 16 sty 2010, 17:43
autor: bolidxxl
Wielkie dzięki, w poniedziałek nastąpi wymiana
: 16 sty 2010, 19:38
autor: Marom
Czujnik napewno wymienie ale zmieni to tylko że pokaże mi prawidlową temperature na wskaźniku temperatury. Chodzi oto że nie otwiera sie duży obieg. Dzisiaj zapaliłem zagrzałem no i wszystko ok dolny wąż goracy troche pojeździłem podjechałem pod garaż no i znowu to samo dolny wąż zimny
: 16 sty 2010, 21:01
autor: percevalle
Marom pisze:Czujnik napewno wymienie ale zmieni to tylko że pokaże mi prawidlową temperature na wskaźniku temperatury
Sprawny czujnik to podstawa do dalszych rozmów dotyczących temperatury. Jak wymiensz to sie zastanowimy co dalej. Czyli w koncu jak, otwiera sie ten duży obieg czy nie? Bierz poprawke na to że są mrozy i nie będzie to tak efektywne jak w lecie, kiedy chłodnica musi chłodzić na dużym obiegu.
: 23 mar 2011, 20:12
autor: HeavenQueen
Marom pisze:Czujnik napewno wymienie ale zmieni to tylko że pokaże mi prawidlową temperature na wskaźniku temperatury. Chodzi oto że nie otwiera sie duży obieg. Dzisiaj zapaliłem zagrzałem no i wszystko ok dolny wąż goracy troche pojeździłem podjechałem pod garaż no i znowu to samo dolny wąż zimny
Możesz przejechać i 20 km i dolny wąż będzie zimny. Musisz mieć możliwość sprawdzić temperaturę płynu. Gorący to może oznaczać np 80*C. Parzy w łapę ale termostat się jeszcze nie otwiera.
: 26 mar 2011, 15:54
autor: serial28
Albo masz układ zapowietrzony. Wymień górny czujnik temp to on opowiada za wskazania na desce. Możesz jeszcze sprawdzić czy z kabelkami wszystko oki bo u mnie ułamał się pod gumową uszczelką i też raz pokazywał a raz nie.
: 04 kwie 2011, 13:35
autor: akagi80b4
witam, miałem podobny problem że jak samochód stał w korkach to temperatura rosła a jak zacząłem jechać to spadała, dolny wąż był zimny, sprawdziłem czujniki, szczelność układu i w końcu wymieniłem termostat, po prostu zbyt wcześnie się otwierał, płyn przepływał przez chłodnicę a mroźne zimowe powietrze powodowało że silnik w czasie jazdy był nie dogrzany, wymieniłem termostat na Verneta (87) i w najwyższe mrozy temperatura na wskaźniku jest stała bez wahań, silnik się szybko nagrzewa, w kabinie przyjemnie ciepło i przede wszystkim zauważyłem że samochód mniej pali, przy silniku ABK jest trochę roboty przy wymianie termostatu, trzeba opuścić pompę wspomagania, mnie to zajęło 2,5 godz
Pozdro