Strona 1 z 2

[ 80 B3 JV]Obieg płynu chłodzącego.

: 15 sty 2010, 15:12
autor: yonek2
Witam.Audi 80 b3 1.8 benz./gaz. Brak ogrzewania na wolnych obrotach.Nie ma wycieków,odpowietrzałem,sra...em itd ale zauważyłem ,że jest bardzo słabe ciśnienie płynu w wężu dopływu płynu do nagrzewnicy.Praktycznie na wolnych obrotach nic nie leci z tego przewodu.Dopiero na wysokich obrotach cosik tam ciśnie.
Co to może być? Podejrzewam pompę,za tę słabą wydajność.
Jkieś rady,porady ,sugestie?
Pzdr.Jan.

Re: Obieg płynu chłodzącego.

: 15 sty 2010, 15:28
autor: diablo228
kolego a nie używałeś czasem jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy który wsypuje sie do układu ?

Re: Obieg płynu chłodzącego.

: 15 sty 2010, 15:34
autor: yonek2
diablo228 pisze:kolego a nie używałeś czasem jakiegoś uszczelniacza do chłodnicy który wsypuje sie do układu ?
Wręcz przeciwnie.Środek do czyszczenia układu.

: 15 sty 2010, 15:36
autor: diablo228
ale użyłeś go przed objawem który opisałeś czy po objawie ? kolego popraw temat :-D bo poleci nie wiesz jak poczytaj REGULAMIN :-P i ogólnie poszukaj troche na forum o takich objawach bo tutaj to jest encyklopedia już :mrgreen:

: 15 sty 2010, 15:55
autor: yonek2
" i ogólnie poszukaj troche na forum o takich objawach " A myślisz ,że nie szukałem?
Objawy już były więc użyłem środka,żeby przepłukać układ.

: 15 sty 2010, 16:09
autor: diablo228
wyciągnij chłodnice przeczyść ją wodą tak jak i układ cały, rozumiem kupiłeś auto z tym problemem?? jeśli tak być może poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia i układ jest zarośnięty kamieniem - chłodnica

: 15 sty 2010, 16:14
autor: yonek2
diablo228 pisze:wyciągnij chłodnice przeczyść ją wodą tak jak i układ cały, rozumiem kupiłeś auto z tym problemem?? jeśli tak być może poprzedni właściciel jeździł na wodzie w układzie chłodzenia i układ jest zarośnięty kamieniem - chłodnica
Rozumię ,że przez to może być słaby obieg?
Ale przewód zasilający nagrzewnicę wychodzi z bloku silnika.A jak jest mały(podczas nagrzewania) obieg to i tak chłodnica nie bierze w nim obiegu,może się mylę?

: 15 sty 2010, 16:24
autor: Kokolino
yonek2, kolego skoro oczekujesz od nas pomocy to nie docinaj nikomu i bo to jest niezgodne z regulaminem i zastosuj się do panujących tu zasad. Jeżeli nie wiesz o co koledze chodziło wystarczyło zapytać na PW.
Co do Twojego problemu mam podobnie. Sądzę że to możę być wina instalacji gazowej. Poprostu parownik ma mniejszy opór i zamiast przez nagrzewnicę płyn idzie prze niego.
Kolega z forum radził aby zastosować jakąś zwężkę aby przytłumić przepływ przez parownik aby płyn poszedł na nagrzewnicę.
Na małym obiegu faktycznie chłodnica nie ma nic wspólnego. Wymień jeszczed korek od zbiorniczka.

: 15 sty 2010, 16:32
autor: diablo228
tak ale nie wiemy czy poprzedni właściciel lał wode w układ, więc układ może być zasyfiony, winą może być parownik bo i tak się zdarza w LPG, ale skoro winny byłby parownik to na PB powinna być róznica ??

: 15 sty 2010, 16:40
autor: Kokolino
diablo228 pisze:ale skoro winny byłby parownik to na PB powinna być róznica ??
Podczas pracy silnika czy to na benzynie czy gazie to i tak płyn idzie przez parownik.

: 15 sty 2010, 16:46
autor: yonek2
kokolino1 pisze:yonek2, kolego skoro oczekujesz od nas pomocy to nie docinaj nikomu i bo to jest niezgodne z regulaminem i zastosuj się do panujących tu zasad. Jeżeli nie wiesz o co koledze chodziło wystarczyło zapytać na PW.
Co do Twojego problemu mam podobnie. Sądzę że to możę być wina instalacji gazowej. Poprostu parownik ma mniejszy opór i zamiast przez nagrzewnicę płyn idzie prze niego.
Kolega z forum radził aby zastosować jakąś zwężkę aby przytłumić przepływ przez parownik aby płyn poszedł na nagrzewnicę.
Na małym obiegu faktycznie chłodnica nie ma nic wspólnego. Wymień jeszczed korek od zbiorniczka.
Zasady szanuję i się poprawię.Jeśli ktoś poczuł się obrażony to przepraszam.
Co do mojego problemu.Może żle rozumuję to mnie poprawcie.Wąż z bloku idzie do nagrzewnicy i wychodzi do parownika i z powrotem do bloku tak?
Jeśli tak to najpierw pojawia się problem ,jak napisałem wyżej tzn.nie ma ciśnienia(na wolnych) już przy dolocie na nagrzewnicę i w tym nie bierze jeszcze udział parownik.

: 15 sty 2010, 16:50
autor: Kokolino
To teraz jestem w kropce. Jak masz podłączony parownik ? Szeregowo czy równolegle ?
Zobacz proszę ten temat. Różnica jest tylko w silniku, a cały układ jest taki sam.
https://audi80.pl/80b4-v6-podlaczeni ... t36945.htm

: 15 sty 2010, 16:59
autor: yonek2
Załączam poglądowy schemat

: 15 sty 2010, 17:03
autor: Kokolino
No to zgodnie z tym masz podłączone szeregowo. Z tego co pisał któryś z userów to przy tym podłączeniu może nie grzać.

: 15 sty 2010, 17:08
autor: yonek2
kokolino1 pisze:No to zgodnie z tym masz podłączone szeregowo. Z tego co pisał któryś z userów to przy tym podłączeniu może nie grzać.
Też mi się tak wydaje,że szeregowo.Ok jutro sobota,trzeba będzie zakasać rękawy,zakupić węże,trójniki,i popróbować.
Dziękuję za pomoc.