Strona 1 z 1

[B4 ABK 2.0E] benzyna w oleju, szarpanie...

: 15 sty 2010, 19:43
autor: nng
witam
jestem tu nowy, a mam od jakiegos czasu problem z moim audi 80. ostatnio zauwazylem ze w oleju pojawila sie benzyna(czytalem inne posty, wiec wiem ze na krotkich dystansach tak sie dzieje, zas jezdze w dluzsze trasy). nastepnym moim problemem jest szarpanie i niestabilne obroty, tez o tym czytalem, a musze jeszcze sprawdzic przekaznik 30. interesujace jest jeszcze to, ze spalanie wzroslo nie wiem z jakiego powodu, a jezdze na benzynie, gdyz nie posiadam instalacji LPG. czy uwazacie ze musze zrobic generalny remont silnika (przebieg to 213 tys)? jezeli tak to ile by on wynosil? poniewaz rozwazam zakup drugiego audi 80 b4 z silnikiem 1,9TD(anglika) i przelozylbym z niego silnik diesla do mojej benzyny, tu znow mam pytanie, czy silnik diesla z B4(anglika) bedzie pasowal do budy B4 z benzyny?(czytalem na forach o audi b3, zas nie o b4)

Pozdrawiam Przemek

: 15 sty 2010, 19:50
autor: Orzech74
Sprawdź świece na wszystkich baniakach i kompresję. Jeśli chodzi o resztę to nie powiem, ja bym ewentualnie przekładał cały zespół napędowy.

: 15 sty 2010, 19:54
autor: krisiun1
Jeśli w oleju pojawiła się benzyna to proponuję udać się do warsztatu i ocenić czy to nie przypadkiem uszczelka pod głowicą.Zmiana z benzyny na diesla nie jest tylko przekładką samego silnika, osprzęt + okablowanie + sterownik i Bóg jeden wie co jeszcze wyjdzie po drodze. :mrgreen:

: 15 sty 2010, 21:09
autor: nng
swiece wraz z przewodami zostaly juz wymienione, a co do wymiany, to skoro bede mial cale drugie audi wraz z napedem, osprzetem itd. , to nie warto?

mocowanie obu silnikow jest takie same?

: 16 sty 2010, 07:51
autor: czarekj
nng pisze: to nie warto?
Jeżeli zrobisz wszystko sam, to warto, jeżeli natomiast masz zamiar zrobić przekładkę w warsztacie to koszty będą moim zdaniam zbyt duże.

: 16 sty 2010, 12:46
autor: Orzech74
nng pisze:swiece wraz z przewodami zostaly juz wymienione
Nie chodzi o to czy zostały wymienione tylko jak są wypalone.

: 18 sty 2010, 23:16
autor: kudlaty
witam
miałem podobną sytuację - paliwo w oleju + rosnący poziom oleju,
rokowania były kiepskie - po wizycie w 12 warsztatach byłem już umówiony na rozbiórkę silnika, na szczęście mechanik nr:14 w romowie telefonicznej doradził żebym wylał to paliwo. Miałem w baku jeszcze z 50 litrów tego gówna (z resztą z statoila), po zalaniu innego paliwka i wymianie oleju oczywiście problem znikanął i nigdy się nie powtórzył.
ja bym spróbował
pozdrawiam
b3 2.0E 3A 1990r.

: 19 sty 2010, 23:16
autor: nng
wlasnie nawet nie bardzo jest co wymieniac... i z reszta nie tankuje na nieznanych mi stacjach (czy nawet paliwa od kogos, badz z ukrainy, daleko nie mam)

[ Dodano: 2010-02-04, 14:07 ]
problem z szarpaniem i benzyna w oleju zostal rozwiazany, mianowicie mechanik po tygodniu zabawy nastawil prawidlowo komputer (cos z wtryskami) i po problemie