Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] sprawdzenie wtrysku

: 16 sty 2010, 13:08
autor: venol20
Drodzy Klubowicze mam pytanie czy da się jakoś sprawdzić poprawność działania wtrysku lub ilości wtryskiwanej benzyny? Czy w warsztacie sprawdzić sie to da za pomocą VAGA. Autko pali mi 13.5l i nie wiem gdzie już szukać przyczyny, czytałem wszystkie wątki na ten temat i nic. A powinna palić góra 11l chyba. Pomóżcie...bo nie chce zagazowywać niuni

: 16 sty 2010, 13:21
autor: WOJTEK26
Za pomoca Vag-a spokojnie mozna to zrobic sprawdzajac jak działą sonda Lambda oraz jaki jest czas otwarcia wtryskiwacza, sprawdz róniez jaka temp cieczy widzi ECU

: 16 sty 2010, 13:33
autor: venol20
Dziekuję za podpowiedź postaram się to jakoś sprawdzić. Mam jeszcze jedno pytanie ci to za czarne pudełko na korpusie silnika z którego wychodzi wąż z napisem FRONT, tam gdzie jest pompa paliwa w B3?

: 16 sty 2010, 13:58
autor: Audi 80 Polska
venol20, to jest odma - dokładniej odpowietrzenie skrzyni korbowej.

: 22 sty 2010, 04:03
autor: msanchez
mam pytanie co do tego odpowietrzenia jesli dobrze mysle to jest ono obok aparatu zapłonowego. czy ta rurka powinna być że tak powiem odetkana bo jak kupiłem auto to koniec rurki był zalepiony sylikonem wiec usunołem to i nie wiem dalczego było tak zrobione

: 22 sty 2010, 11:03
autor: Audi 80 Polska
msanchez, może komuś za mocno dawało olejem z odmy albo gdzieś jest uszkodzony wąż i ciekło. I ktoś tak druciarsko zniwelował tego skutki... Tak trudno zgadnąć co artysta miał na myśli...

: 22 sty 2010, 12:34
autor: widmo
venol20 pisze:Drodzy Klubowicze mam pytanie czy da się jakoś sprawdzić poprawność działania wtrysku lub ilości wtryskiwanej benzyny? Czy w warsztacie sprawdzić sie to da za pomocą VAGA. Autko pali mi 13.5l i nie wiem gdzie już szukać przyczyny
jesli dużo pali:
- Sonda lambda do sprawdzenia lub wymiany jeśli jeszcze jest oryginalna
- Czujnik IAT na dekelku od wtrysku (mało prawdopodobne ale możliwe)
- Niebieski czujnik temperatury (czesta usterka w ABT)
- poprawne ustawienie zapłonu, kable kopułka i swiece
- Prawidłowo wykonana adaptacja ECU i przepustnicy.
- Brak błędów w ECU i nie rozjechana mapa wtrysku

: 22 sty 2010, 15:16
autor: Duch
dodałbym jeszcze lewe powietrze ;-) ponieważ może nie masz obrotomierza i nie wiesz na jakich obrotach pracuje silnik.

: 22 sty 2010, 15:58
autor: bolidxxl
Jakiś czas temu tez szukałem przyczyn złej pracy silnika i nic,,Dałem auto do magika,zapłaciłem 170pln i ciesze sie od 2 miesiecy piękną jazdą :) Zlikwidowal lewe powietrze, ustawił zapłon itp, posprawdzał i doprowadził wszytsko do porządku :) I od tego czasu mam zero problemów z moim abk.

: 10 wrz 2013, 23:19
autor: wilku142
witam ja mam ten sam problem jednakze nieco roznią sie moje objawy postaram sie sprecyzowac to jak najjaśniej. posiadam silnik 2.0 Abt + lpg ostatnie czasy odpalam na lpg poniewaz na pb nie da rady... jezeli spróbuje na PB to mogę kręcic i kręcic i czuje tylko "zapach" benzyny, zalewa sie... na lpg auto pali od strzału dosłownie moze jeden obrót wałem... jezeli dobrze to nazwalem, przewody ok bo innaczej był by problem na lpg tak samo i swiece oraz kopułka zapl. wiec od czego zacząc? dodam ze czasami zdarzy mu sie zakopcic kiedy chodzi jakis czas na lpg ale nie jestem w stanie okreslic na jaki kolor bo to chwilowe i dym zaraz sie rozprasza. Na lpg nie było wczesniej problemu zadnego ale ostatnio widze ze jak auto odpala wskakuje na 3tys. obrotu potrzyma 3 sekundy i spadają obroty... ostatnio zauwazylem gdy odpalałem auto z samego rana, szyby cale mokre od mgły czyli napewno byla wilgoć w powietrzy słyszałem stuki z lewej strony podszybia, z puszki bezpiecznikow, jak by jakis przekaźnik obroty wzrastaly i spadaly (niewiele, falowaly o 100-200rpm) jak juz przestalo stukac obroty sie utrzymaly i auto zaczelo normalnie pracowac.... jest ktos kto moze mi pomoc to rozkminić?

[ Dodano: 2013-09-10, 23:06 ]
dzisiaj rozkreciłem filter powietrza by sprawdzic czy bez niego lepiej mu pujdzie odpalanie. Rezultat taki ze w środku jest duzo oleju, cały wtrysk jest tlusty, nie wiem czy to normalne...? sprawdzalem tez czy jak odepne czujnik od ECU to czy cos sie poprawi czy nie... tylko obroty spadały jak odpiołem a jak wlączylem wzrastały o 200rpm wpiąłem czujnik z powrotem kilka razy przygazowalem i stoje, patrze sie jak sobie stuka a tu nagle z tego wtryskiwacza zamiast leciec mgielka tak jak leciala do tej pory poszła większa dawka paliwa i zgasl.... oczywiscie ni stąd, nizowąt zalalo go ale dlaczego skoro nie dodalem gazu, nie ruszylem czujnikiem po prostu sam od siebie tak zrobil...