Strona 1 z 1
[80 B4 2.0 16V ACE] Problem po zrobieniu głowicy
: 18 sty 2010, 19:27
autor: msauto
Witam
pare dni temu wydmuchalo mi uszczelke pod glowica miedzy 1 a 2 cylindrem. zostala poprawiona glowica tzn wymienione 8 prowadnic wydechowych, 16 uszczelniaczy zaworowych, poprawione gniazda zaworow i podocierane zawory. zmienione zostaly pierscienie oraz panewki. po zmontowaniu z kompletem nowych uszczelek okazalo sie ze silnik klekoce czego wczesniej nie bylo. fachowiec od glowicy stwierdzil ze to wina zbyt rzadkiego oleju. byl 0W50 mobila wiec zmienilem go na 10W40 mobila. nic nie pomoglo. fachowiec od glowicy stwierdzil ze to hydropopychacze, zmienilem i hydropopychacze, nic nie pomoglo a nawet bylo gorzej. zalalem olejem castrol 15W40 i dalej jest jak bylo.
silnik zapala na zimnym bez problemu, po ok 2-3 minutach zaczyna go bujac, traci chyba kompresje bo gasnie i ciezko go odpalic, kreci jak by nie mial cisnienia.
poza tym zawory klekoca jak zetor po 100000 motogodzin.
przed wydmuchaniem uszczelki bylo wszystko ok.
poszlo na czesci i robocizne chyba ponad 1000 i jest tragedia.
co to moze byc? ratuuuuuuuuuunkuuuuuuuuuu...
: 18 sty 2010, 19:42
autor: Dziki
sprawdzić kompresje i domagać sie reklamacji usługi jeśli któryś cylinder nie ma kompresji
: 18 sty 2010, 20:04
autor: msauto
z reklamacja nie bedzie problemu ale za zdjecie i zamontowanie trzeba bedzie zaplacic.
kompresje napewno gubi jak sie napelnia hydro. ale z drugiej strony klekoczace zawory nie powoduja chyba utaty kompresji, tylko niedomykajace, a te znowu nie klekoca. chyba ze sie myle.
swoja droga jaka powinna byc szczelina pomiedzy hydropopychaczem a krzywka walka rozrzadu? i jak tomierzyc, na cieplym czy na zimnym? tyle sam moge sobie sprawdzic przed wyjeciem glowicy.
: 18 sty 2010, 21:08
autor: czarekj
msauto pisze:jaka powinna byc szczelina pomiedzy hydropopychaczem a krzywka walka rozrzadu? i jak tomierzyc, na cieplym czy na zimnym?
Parametrem wymagającym pomiaru jest wysokość trzonka zaworowego a dokładniej odległośc pomiedzy górną płaszczyzną głowicy a stopką trzonka zaworowego. W silnikach 8V ta wielkość nie może być mniejsza niż ok. 33mm. Sprawdź w książce jaka jest to wielkość dla silnika 16V. Byc może gniazda są zbyt mocno obrobione a zawory zbyt zużyte i w takiej sytuacji zawory nie będą się właściwie domykały. Wtedy trzeba delikatnie przyszlifować-skrócić trzonek zaworu.
: 18 sty 2010, 22:07
autor: msauto
chyba troche bedzie problem to zmierzyc. ten gosc co robil glowice mowil ze ma byc ustawiony luz pomiedzy krzywka a popychaczem na 0,6mm. moze byc cos takiego? z tego co wiem to hydro w stanie nie napelnionym tez jest max wysuniete tylko nie jest na tyle twarde zeby przy wciskaniu zaworu nie zmienilo swojej wysokosci. choc jak dla mnie to 0,6 luzu chyba jest za duzo. z tego co pamietam to w silniku z popychaczami na plytkach jest polowe tego na wydechu.
nie rozumiem tylko jak to sie dzieje ze zawory klekoca a nie trzyma kompresji, chyba ze jedne sa za dlugie a inne za krotkie i jedne graja a drugie puszczaja.
: 19 sty 2010, 13:03
autor: Słonik
Niewiem czy dobrze pamietam ale chyba w 16V sie sprawdza popychacze ustawiajac wałek na max zamkniety zawor i miedzy krzywke a popychacz nie moze wejsc wiecej jak szczelinomierz 0,2mm.
Jesli mam racje to by wyjasnialo czemu klekocze ale co ma luz na popychaczaach do tracenia kompresji?
Jak gadam glupoty to niech mnie ktos poprawi. Postaram sie sprawdzic gdzies to 0,2mm.
: 19 sty 2010, 15:09
autor: wilu8
Przecież jak sie zawór nie domknie to kompresja ucieka
: 19 sty 2010, 15:45
autor: msauto
bylem na diagnostyce i wyszlo. przy probie olejowej na 1 cylindrze tylko 8, na pozostalych 13. troche roznica prawda? cos przy zakladaniu pierscieni??
w kazdym razie pierscienie na jednym do wymiany a poza tym do zmierzenia gorne cisnienie oleju.
jutro znow na warsztat
zobaczymy co z tego wyjdzie...
: 19 sty 2010, 16:01
autor: Dziki
nie wiem jaką kompresje miałes przed remontem ale ja bym widział problem bardziej w obróbce głowicy niż w dole silnika
ja tu widze że ktoś ci "zepsuł" głowice :roll: jeżeli wymieniane były prowadnice i dotarcie zaworów nie pomogło, dalej przylgnia nie była szczelna to ciekaw jestem jak bardzo podjeli sie obróbki gniazd a te są juz niestety nie wymienne...
: 19 sty 2010, 16:41
autor: msauto
gosc od glowicy to porzadny facet. robi to od x lat i gwarantuje ze jest zrobiona dobrze. ale wiadomo kazdy popelnia bledy wiec... . a przy probie szczelnosci ta roznica cisnien zmalala przy probie olejowej wiec wskazuje to na pierscienie. chyba ze sie myle ale to nie tylko moje zdanie ale tez i dobrego (chyba) mechanika. w kazdym razie jutro warsztat.
pytanie mam tylko jak sie mierzy (gdzie) cisnienie na walkach i ile powinno wynosic i przy jakich obrotach?
[ Dodano: 2010-01-19, 18:47 ]
a i jeszcze jedno pytanko. jakie powinno byc cisnienie oleju? mam zegar od cisnienia oleju i przy wolnyc obrotach pokazuje 2 bary a przy ok 2000 juz wskazowka jest na maxa czyli ok 5. czy to jest oznaka bardzo dobrej pompy oleju czy moze jest ona w jakis sposob uszkodzona lub moze przytkany jakis kanal olejowy, ktory powoduje podwyzszenie cisnienia?
: 19 sty 2010, 22:38
autor: bobsley6
skoro klekocze to moze sie okazać ze zawory spotykają sie z cylindrami. Sprawdziłbym ustawienie rozrzadu. i wałków rozrzadu. Moze cos sie nie zgadzac . Ktos popełnił bład w sztuce i wydaje mi sie ze to zaszło przy składaniu.
: 20 sty 2010, 14:26
autor: msauto
sprawdzalem cisnienie oleju na glowicy i jest ok, sprawdzalem luzy pomiedzy hydro a krzywka i nie ma zadnego. moze byc ewentualnie ze hydro jest lekko scisniete, i co wtedy? tez beda zawory klepaly?
[ Dodano: 2010-01-20, 18:33 ]
wie ktos moze jaki jest dopuszczalny luz poprzeczny trzonka zaworu wydechowego i ssacego? tzw bicie zaworu luznego w prowadnicy. zdjalem glowice i podejrzewam ze to zawory wydechowe klepaly bo troche chodza na boki, tylko nie wiem na ile jest to dopuszczalne...
[ Dodano: 2010-01-24, 14:01 ]
wlasnie odebralem samochod od mechanika. w porownaniu do tego co bylo jest rewelacja. okazalo sie ze nowe szklanki byly do kitu. zostaly wstawione stare 8 szt i prawie ze rozrzadu nie slychac. jezeli te 8 nowych ktore zostaly nie uloza sie to beda wymienione tez na stare. nowe po prostu sa za miekkie.
teraz dopiero slysze glosne toczenie opon zimowych