Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABK LPG] jaki zawor biegu jalowego ?

: 20 sty 2010, 12:07
autor: masuo
Witam, w zwiazku z moimi ciaglymi problemami z obrotami postawilem dzis samochod do elektryka. Zamiast krokowca mam wstawiony zaworek, dalem mu krokowca starego zeby sprawdzil i okazalo sie ze przez caly czas mialem wstawiony nie taki krokowiec jak trzeba, tu link do takiego samego (chyba) z allegro http://moto.allegro.pl/item888036293_au ... okowy.html
kazal mi kupic uzywany zawor biegu jalowego jakis metalowy i nie wiem jak on dokladnie wyglada i czy firma VDO czy BOSCH, na pewno 2 pinowy prosze o fotke jakas czy linka jak to wyglada bo nie chce wyrzucic pieniedzy w bloto. Wszystkie wykresy z komputera sa ok, kazal najpierw to zrobic jak nie pomoze to bedziemy szukac dalej. Dzieki za pomoc

: 20 sty 2010, 12:15
autor: WOJTEK26
_uwaga

: 20 sty 2010, 12:17
autor: masuo
przepraszam zapomnialem sie :)

: 20 sty 2010, 12:25
autor: tomek1982
nie posiadam fotek ale u mniew ABK jest caly metalowy i dluzszy od tego co link podales jest firmy VDO
048133455 taki nr posiada silniczek krokowy firmy VDO jaki jest w audi 80 ABK

: 20 sty 2010, 12:30
autor: masuo

: 20 sty 2010, 12:34
autor: tomek1982
tak dokladnie tak wyglada

: 20 sty 2010, 12:39
autor: masuo
ok, dzieki wielkie :)

: 20 sty 2010, 17:01
autor: lelum
Tomek1982 nie zgadzam się z tobą, wprowadzasz kolegę w błąd. Silniczek z pierwszego linka również występuje w ABK tylko w nowszych rocznikach od 94r. Co do numeru zgadza się jest prawidłowy, ale ta plastikowa wersja ma taki sam. Zwracam uwagę że ta metalowa wersja ma większą wtyczkę i trzeba będzie przelutowywać nową. Co do mechanika uważam że nie jest za bardzo zorientowany w temacie.

: 21 sty 2010, 09:13
autor: masuo
moj jest sprzed 94 a ma taki zawor wiec co zrobic zostawic go ? czy wstawic taki jaki byl oryginalny

: 21 sty 2010, 10:29
autor: WOJTEK26
Modele ABK od czerwca 93 miały juz nowsze sterowniki i wówczas zastosowano juz nowsze regulatory biegu jałowego czyli te plastikowe mozna je zamiennie zastosowac ale nalezy przerobic wtyczke. Jezeli masz mozliwosc to pokaz co było sprawdzane i jakie parametry miały przepływka, czujnik połozenia przepustnicy oraz jak pracował krokowiec.

: 21 sty 2010, 13:38
autor: HeavenQueen
ABK przed 94 rokiem miały regulatory biegu jałowego o numerze 037 906 457 D.
Identyczne są również 037 906 457 C i pasują do tego silnika w 100%.

: 21 sty 2010, 16:58
autor: bolidxxl
Ja mam metalowy.

: 24 sty 2010, 12:47
autor: masuo
ja mam wlasnie przerobiona wtyczke i ten plastikowy zawor, jesli chodzi o to czy dziala to dziala, ale np w sobote w nocy byly spore mrozy i mialem 'zawieszanie' obrotow, puszczajac gaz obroty nie spadaly wcale, jak zatrzymalem sie na swiatlach to normalnie wyrywalo samochod z miejsca wiec przelaczylem na N (mam automat) i boroty rosna do ok 5 moze wiecej tysiecy, kilka razy go zgasilem i uruchomilem i troche ustalo ale za 3 minuty znowu to samo. Przy nastepnej jezdzie i jeszcze nastepnej objawow nie bylo, co to moze byc?Czy rzeczywiscie to moze byc ten zawor?

elektryk ktory go sprawdzal mowil ze obroty biegu jalowego nie sa takie jak powinny byc i w pierwszej kolejnosci trzeba zamienic zawor jak to nic nie da to dalej szukaac

jesli chodzi o parametry to byly ok, jakie nie wiem ale czlowiek ktory to robil raczej mnie nie oszukal

: 24 sty 2010, 17:29
autor: czarekj
masuo pisze:elektryk ktory go sprawdzal mowil ze obroty biegu jalowego nie sa takie jak powinny byc i w pierwszej kolejnosci trzeba zamienic zawor jak to nic nie da to dalej szukaac
Szukac i płacić, wyciskaja z Was kasę ci elektrycy. Proszę zapytać się jaka jest wartość prądu płynącego przez regulator na wolnych obrotach. Na pałe nie ma co wymieniać.

: 24 sty 2010, 18:37
autor: masuo
czarekj, bede musial jeszcze raz go postawic bo pewnie nie pamieta, najdziwniejsze jest to ze to sie dzieje tylko i wylacznie jak sa wieksze mrozy, jak jest cieplej to wszystko chodzi jak powinno...
chyba ze ktos zna moze dobrego speca od B4 w bialymstoku albo okolicach? bo na takiego trafic nie moge