Strona 1 z 2

[Audi 80 1.8 B3] Sterownik Gaźnika

: 23 sty 2010, 17:53
autor: KLAKSON
Witajcie Audimaniaki <ok>

Mam do Was pytanie. Odkąd kupiłem autko (już 5 lat temu ;-) ) mam zawsze problemy z wolnymi obrotami. Gdy autko stoi np. na czerwonym to obroty mi strasznie falują i czuć jak silnik trzęsie autem :-/ . Powymieniałem już kopułkę, świece, kable, gume pod gaźnikiem i dalej to samo. Czasami nawet potrafi zgasnąć sam z siebie (łapie jakieś 200obrotów). I teraz moje pytanko: Czy to może być wina tego sterownika co jest przymocowany po lewej stronie auta w nadkolu :?: Bo już wszystko sprawdziłem tylko tego nie wiem co to jest...

: 23 sty 2010, 18:07
autor: bloku
A sprawdziłeś szczelność układu dolotowego i wydechowego. W pierwszym ważne aby sprawdzić podstawę gaźnika oraz rurki podciśnień. W drugim przypadku sprawdź łączenie kolektora wydechowego z dwururką (może zasysać Ci przez nieszczelność spaliny na cylindry). Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika? Sterownik owszem warto sprawdzić ale raczej nie ma wpływu na przypadkowe zmiany pracy silnika.

: 23 sty 2010, 18:17
autor: KLAKSON
bloku pisze:Pytanie jeszcze jak z dynamika silnika
Idealnie, przyśpiesza normalnie. Gdy juz jadę to nie mam z nim żadnych problemów. Tylko właśnie na tym luzie obroty nigdy nie są równe. Kumpel juz nawet się śmieje, że rzuca autem jak stoimy na światłach :-/ . Guma pod gaźnikiem jest wymieniona. Czyli ten kład scalony w lewym nadkolu do sterownik gaźnika tak? bo ja nawet nie wiem co to

: 23 sty 2010, 18:36
autor: bloku
To nie tyle sterownik (gaźnik w silniku RU to Keihin II) co przekaźnik. KII nie był sterowany elektronicznie tylko poprzez układ podciśnień i zaworków dwu i jednokierunkowych. Może warto sprawdzić u Ciebie jak wygląda podłączenie podciśnień - schematy są dostępne w necie.

: 23 sty 2010, 18:51
autor: KLAKSON
bloku, Nie dawno odkryłem taki motyw:

Odpalę samochód, otwieram maskę i do gaźnika idzie jakiś czujnik lub coś takiego. Jak go wyjmę autko łapie 900obr/min lecz temperatura momentalnie na liczniku wzrasta. Jak wepnę ten kabelek z powrotem automatycznie obroty znów lecą w dół i falują

: 23 sty 2010, 18:55
autor: bloku
Możliwe że masz trafiony czujnik temperatury wtrysku rozruchowego. Na górze gaźnika masz mały wtryskiwacz - działa w momencie załączenia się tzw. ssania. Pobiera sygnał z czujnika temperatury oraz podciśnienia. Możliwe że uległ uszkodzeniu i ma inną rezystancję powodując jego załączenie - ssania cały czas działa. Jako że dawka dostarczanego paliwa może być zbyt duża...zalewa ci gaźnik i się krztusi - zobacz czy nie kopci ci w tym czasie na lekko czarny dymek.


Sprawdź też czy działa Ci podgrzewacz kolektora ssącego - pod kolektorem powinna być wtyczka z kabelkiem - sprawdź jego parametry. Bardzo dobrze opisane jest to w SAM NAPRAWIAM AUDI 80 Etzold`a.

: 23 sty 2010, 19:47
autor: KLAKSON
bloku, Dzięki serdeczne za wszytkie porady. Na pewno skorzystam jak znajdę trochę wolnego czasu. Ale tematu nie zamykać, niech inni napiszą co o tym sądzą ;-)

: 23 sty 2010, 22:58
autor: davidpolska
ja też mam ten sam problem; tylko ze ja mam NE; a gaźnik też Keihin II; i mam takie pytanie jak go odpale na PB wszystko ok; ale jak stoi na nierównym i autko jest przechylone to oborty spadają?? HELP; czemu spadają?? a zauważyłem ze jak nacisne pedał hamulca tak mocno to potrafi prawie zgasnąć przy ostrym hamowaniu;

: 23 sty 2010, 23:11
autor: bloku
Z pierwszym problemem możesz sobie sam poradzić - wystarczy wyjąć pływak i go przeczyścić oraz sprawdzić czy nie jest uszkodzony.

W drugim przypadku gaśnie Ci dlatego iż masz nieszczelny układ podciśnień - gaźnik jest nimi zasilany a one biorą się z serwa - więc jak naciskasz hamulec zmniejszasz ciśnienie a że jest nieszczelne...łatwo się domyśleć.

: 23 sty 2010, 23:15
autor: KLAKSON
davidpolska pisze:a zauważyłem ze jak nacisne pedał hamulca tak mocno to potrafi prawie zgasnąć przy ostrym hamowaniu;
Dokładnie mam tak samo jak Ty :-?

: 23 sty 2010, 23:18
autor: davidpolska
ale wszystkie wężyki mam szczelne; to jak moze być nieszczelny; wymienialem na nowe:(

: 23 sty 2010, 23:20
autor: bloku
A masz wszystko podłączone tak jak powinno zgodnie ze schematem. Czy zaworek zwrotny (taki czarno-biały) masz dobrze założony...czarną stroną w kierunku gaźnika?

: 23 sty 2010, 23:24
autor: davidpolska
bloku mistrzu; nie wiem gdzie on jest nawet:( podpowiedz; moze to on!!

: 23 sty 2010, 23:27
autor: bloku
Sam się tego uczę. Ale korzystam ze wszelkich możliwych materiałów. Powinien wychodzić z trójnika wężyków (jeden z gaźnika, drugi z zielonego zbiorniczka podciśnienia i wchodzą w trójnik...potem z niego wychodzi wężyk idący do serwa...ja jego trasie powinien być zaworek zwrotny)

: 23 sty 2010, 23:34
autor: davidpolska
a masz fotke >??