Strona 1 z 1

[Audi b4 1.8] Przepustnica a spalanie

: 01 lut 2010, 12:03
autor: M@J@K
Witam,
kupiłem dwa tygodnie temu Audi b4 z 1997 roku, cabrio z silnikiem 1.8 5v 125km ADR. Od samego poczatku miałem problem z obrotami. Na drugi dzień po zakupie Wyciagnołem przepustnice, wyczysciłem ją i zajrzałem do modułu, co się okazało, na potencjometrze, plastikowy opornik przesunoł sie i zrobił na nim ryse. Śrubokretem przesunołem go spowrotem na swoje miejsce, złozyłem, VAGiem zrobiełm nastawy przepustnicy i obroty jak ta lala, idealne, tyle tylko że przy odpalaniu na zimnym silniku musze dodawac gazu bo przez pare sekund nie mam obrotów dopiero po 3 sekundach same wskocza.
Problem sie pojawił teraz gdy wyjezdziłem całe paliwo i gaz. Mianowicie od zakupu wlałem 20L Pb i 50L gazu i na tym zestawie zrobiłem łącznie 470Km. Czyli obliczając spalanie wyszło mi 16l z tego 200 było w trasie. Chciałbym w takim razie sie dowiedzieć czy ta rysa na potencjometrze w module przepustnicy moze miec na to wpływ? Dodam jeszcze choc nie wiem czy to ma znaczenie ze falują mi wskaźniki paliwa i temperatury. Prosze o pomoc
Marek

: 01 lut 2010, 12:08
autor: WOJTEK26
Jezeli nie pokazuje błedu potencjometru to powinno byc OK ale sprawdz czy na tej rysie nie skacze wartosc położenia przepustnicy byc moze w tym położeniu jest akurat przepustnica przy odpalaniu. Sprawdz czujnik temp cieczy do ECU oraz sprawdz korekcje długotermionowa czy sie miesci w tolerancji i ewentulanie zrób reset ECU. przy okazji skontroluj sonde czy dobrze działa, a powiedz auto ma moc itp :?:

: 01 lut 2010, 12:18
autor: M@J@K
Jeśli chodzi o moc to jest ok... Vag nie pokazuje już żadnych błedów, tyle tylko ze to spalanie mnie zabija:)

: 01 lut 2010, 12:40
autor: Motostacja pl
16l to zdecydowanie za dużo. U mnie w zimę wychodzi jakieś 10l LPG na 100 + paliwa za jakieś 20-30 zł na 370-400km bo tyle robię na pełnej butli (38l) czyli ogólne spalanie jakieś 11-12l z tym że często dałem mu pochodzić 5 minut na benzynie przed wyjazdem w drogę.

A po odpaleniu na zimnym trzyma ci normalnie wyższe obroty - powinien wtedy chodzić na ssaniu.

: 01 lut 2010, 13:03
autor: M@J@K
tak po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1100 - 1200. a po jakiś 5min stabilizują sie w granicach 800.

: 01 lut 2010, 13:29
autor: Motostacja pl
M@J@K pisze:tak po odpaleniu trzyma obroty w okolicy 1100 - 1200. a po jakiś 5min stabilizują sie w granicach 800.
W takim razie czujnik temperatury płynu działa prawidłowo bo to on odpowiada za podwyższenie obrotów podczas niższych temperatur (tak przynajmniej mi się wydaje).

: 01 lut 2010, 13:39
autor: WOJTEK26
Sprawdz na VAgu jaka temp widzi ECU przed odpaleniem oraz czy po przekreceniu stacyjki pracuje przepustnica.

: 01 lut 2010, 17:41
autor: czarekj
Miałem kiedyś podobny przypadek z takim silnikiem. Adaptacja przepustnicy wykonywana przy pomocy amatorskiego VAG była OK, ale nieoryginalne oprogramowanie powodowało, że wyuczone nastawy nie zostały zapamiętywane przez sterownik. W takiej sytuacji kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika tak jak u Ciebie obroty były niestabilne, bo przepustnica była ustawiona w położenie "zerowe". Dopiero oryginalny diagnoskop Bosch-a spowodował, że wynik adaptacji został zapisany do pamięci a obroty były stabilne.
Podobne zjawisko wystepuje z klimatronikiem.
Oczywiście mogę się mylić.

: 01 lut 2010, 18:15
autor: M@J@K
po przekreceniu stacyjki słychać przepustnice wiec chyba działa.Ok tylko chciałbym zaznaczyć ze ta przepustnica ma ryse na potencjometrze. Nie wiem czy mam kupić używke i dopiero wtedy jechac na jej ustawienie czy działać na tej z rysą. Na tej co mam obroty sa wporzadku od kad przestawiłem ten plasticzek na swoje miejsce tyle tylko ze pali mi masakrycznie.

: 02 lut 2010, 09:01
autor: WOJTEK26
Odepnij sonde i polataj na PB przy okazji sprawdz korekcje długoterminował czy jest w tolerancji