Strona 1 z 2
					
				[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
				: 02 lut 2010, 08:24
				autor: ckk
				Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" No właśnie dlaczego? Dwa grube węże (na górze i dole silnika) są gorące, dmuchawa także dmucha ciepłym powietrzem. Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny? Płyn chłodniczy był wymieniany jakoś na wakacje. A może jest zapowietrzona jest chłodnica? Czy i JAK trzeba ją odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami (aby tytuł streszczał istotę problemu).
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 08:33
				autor: WOJTEK26
				Sprawdz czy tym małym weżykiem przelewowym płynie ciecz na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu, jezeli nie leci to masz go zapchanego jezeli leci to wszystko jest OK.
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 08:53
				autor: bloku
				Spróbuj ponownie odpowietrzyć układ - zagrzej autko...delikatnie i powoli odkręcaj korek - ale to bardzo ostrożnie gdyż będzie tam ciśnienie i może wyrwać korek. Niech silnik na dużym obiegu pochodzi przez chwilę przy otwartym korku i zobacz czy poprzez wężyk zwrotny leci płyn. 
Ponadto sprawdź termostat.
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 11:48
				autor: goldi j51
				Sprawdz wężyk powrotny jak koledzy napisali czy leci przez niego płyn  

 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 12:40
				autor: ckk
				Dzięki za rady ale przez ten mały wężyk leci płyn jak mocno przycisnę tą grubą rurę na górze silnika - tak więc chyba nie jest zatkany - CO ROBIĆ????
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 14:40
				autor: percevalle
				Przecież płyn w zbiorniku nie powinien być gorący, a co najwyżej letni i jeszcze w dodatku przy takich mrozach. Wszystko jest okay. Ja bym to zostawił w spokoju. Ciśnienie przelewowe jakie daje pompa nie jest aż takie duże żeby płyn w zbiorniczku był tak gorący jak w silniku albo chłodnicy.
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 14:54
				autor: adam61
				przez  zbiorniczek  płyn  nie krązy ,tylko  do niego  napływa  nadmiar  lub  z niego chłodnica  pobiera  płyn    masz  wszystko ok
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 15:21
				autor: ckk
				WIELKIE DZIĘKS KOLEDZY!!!
Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę? 
Jeśli OK - to nic nie ruszam, po co naprawiać jak działa 

 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 15:24
				autor: grze
				Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę? 
 <bylo>  <szukaj> 
masz o tym np. tu: 
https://audi80.pl/all-jak-porzadnie- ... h%B3odz%2A
Poza tym proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI   Regulamin
 Regulamin   
A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.
 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 15:39
				autor: marko
				Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
			 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 15:43
				autor: grze
				ckk pisze:Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny?
po takim dystansie płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być rozgrzany.
marko pisze:Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik?  

 
			
					
				
				: 02 lut 2010, 23:06
				autor: marko
				grze pisze:kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik?  

 
Przy jeździe w mieście spokojnie 90*C na silniku , przy trasie troche mniej .
 
			
					
				
				: 03 lut 2010, 10:31
				autor: grze
				marko, a jaki to ma związek z powyższym tematem?  :roll:
			 
			
					
				Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
				: 03 lut 2010, 13:04
				autor: marko
				ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" 
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .
 
			
					
				Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
				: 03 lut 2010, 13:08
				autor: grze
				marko pisze:ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" 
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .
 
masz rację. dlatego też napisałem, że przy 
gorącym silniku płyn powinien być rozgrzany:
grze pisze:A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.