Strona 1 z 2
[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
: 02 lut 2010, 08:24
autor: ckk
Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" No właśnie dlaczego? Dwa grube węże (na górze i dole silnika) są gorące, dmuchawa także dmucha ciepłym powietrzem. Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny? Płyn chłodniczy był wymieniany jakoś na wakacje. A może jest zapowietrzona jest chłodnica? Czy i JAK trzeba ją odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami (aby tytuł streszczał istotę problemu).
: 02 lut 2010, 08:33
autor: WOJTEK26
Sprawdz czy tym małym weżykiem przelewowym płynie ciecz na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu, jezeli nie leci to masz go zapchanego jezeli leci to wszystko jest OK.
: 02 lut 2010, 08:53
autor: bloku
Spróbuj ponownie odpowietrzyć układ - zagrzej autko...delikatnie i powoli odkręcaj korek - ale to bardzo ostrożnie gdyż będzie tam ciśnienie i może wyrwać korek. Niech silnik na dużym obiegu pochodzi przez chwilę przy otwartym korku i zobacz czy poprzez wężyk zwrotny leci płyn.
Ponadto sprawdź termostat.
: 02 lut 2010, 11:48
autor: goldi j51
Sprawdz wężyk powrotny jak koledzy napisali czy leci przez niego płyn
: 02 lut 2010, 12:40
autor: ckk
Dzięki za rady ale przez ten mały wężyk leci płyn jak mocno przycisnę tą grubą rurę na górze silnika - tak więc chyba nie jest zatkany - CO ROBIĆ????
: 02 lut 2010, 14:40
autor: percevalle
Przecież płyn w zbiorniku nie powinien być gorący, a co najwyżej letni i jeszcze w dodatku przy takich mrozach. Wszystko jest okay. Ja bym to zostawił w spokoju. Ciśnienie przelewowe jakie daje pompa nie jest aż takie duże żeby płyn w zbiorniczku był tak gorący jak w silniku albo chłodnicy.
: 02 lut 2010, 14:54
autor: adam61
przez zbiorniczek płyn nie krązy ,tylko do niego napływa nadmiar lub z niego chłodnica pobiera płyn masz wszystko ok
: 02 lut 2010, 15:21
autor: ckk
WIELKIE DZIĘKS KOLEDZY!!!
Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę?
Jeśli OK - to nic nie ruszam, po co naprawiać jak działa
: 02 lut 2010, 15:24
autor: grze
Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę?
<bylo> <szukaj>
masz o tym np. tu:
https://audi80.pl/all-jak-porzadnie- ... h%B3odz%2A
Poza tym proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI Regulamin
A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.
: 02 lut 2010, 15:39
autor: marko
Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
: 02 lut 2010, 15:43
autor: grze
ckk pisze:Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny?
po takim dystansie płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być rozgrzany.
marko pisze:Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik?
: 02 lut 2010, 23:06
autor: marko
grze pisze:kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik?
Przy jeździe w mieście spokojnie 90*C na silniku , przy trasie troche mniej .
: 03 lut 2010, 10:31
autor: grze
marko, a jaki to ma związek z powyższym tematem? :roll:
Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
: 03 lut 2010, 13:04
autor: marko
ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .
Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
: 03 lut 2010, 13:08
autor: grze
marko pisze:ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .
masz rację. dlatego też napisałem, że przy
gorącym silniku płyn powinien być rozgrzany:
grze pisze:A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.