Strona 1 z 1

[B4 1.6 ADA] Dziwny problem z obrotami

: 02 lut 2010, 21:24
autor: Seyv
Posiadam w aucie silnik jak w opisie (wytrysk wielopunktowy 1.6) i od jakiegoś czasu mam następujący problem z obrotami:
po przejechaniu kilku kilometrów gdy zatrzymuję auto, silnik na wolnych obrotach utrzymuje obroty 1300-1500 (czasem faluje pomiędzy tym zakresem) a po kilkunastu sekundach obroty wracają do właściwej wartości. Przypadłość ta częściej występuje w zimie w lecie sporadycznie. Czy ktoś wie co to może być?

Re: [B4 1.6 ADA] Dziwny problem z obrotami

: 03 lut 2010, 23:46
autor: leopard
Seyv pisze:Posiadam w aucie silnik jak w opisie (wytrysk wielopunktowy 1.6) i od jakiegoś czasu mam następujący problem z obrotami:
po przejechaniu kilku kilometrów gdy zatrzymuję auto, silnik na wolnych obrotach utrzymuje obroty 1300-1500 (czasem faluje pomiędzy tym zakresem) a po kilkunastu sekundach obroty wracają do właściwej wartości. Przypadłość ta częściej występuje w zimie w lecie sporadycznie. Czy ktoś wie co to może być?
według mnie nastawnik przepustnicy szwankuje

: 04 lut 2010, 00:48
autor: bloku
Stawiałbym jeszcze na krokowca.

: 05 lut 2010, 10:06
autor: DARODIABEL75
Witam u mnie był problem z obrotami również, po podpięciu pod Vag-a okazało się że czujnik spalania stukowego nie dawał sygnału po wymianie wszystko wróciło do normy. :lol:

: 27 maja 2010, 19:04
autor: Seyv
Dziś byłem na diagnostyce komputerowej i nie wykazało żądnych błędów. Mechanik stwierdził ,że to być może regulator wolnych obrotów koszt wymiany wycenił na 500zł :-/ . Powiem szczerze, że to "być może" i te 500zł zniechęciły mnie do ponownego odwiedzania go. Myślę czy nie można by samemu przynajmniej pewnych usterek wykluczyć tak aby w przybliżeniu określić problem.

: 30 cze 2010, 11:01
autor: dhseba
witam kolego mam taki sam silnik i mialem taki sam problem :) tylko jeszcze do tego autko czasem po falowaniu potrafilo zgasnac .... powiem ci co pomoglo u mnie :)
jesli lubisz majsterkowac wyciagnij silniczek krokowy (on jest w obudowie filtra powietrza na samym dnie) i przeczysc go bezyna albo ropa )
ja do tego jeszcze zatankowalem na porzadnej stacji (niestety 4,99/L trzeba dac ) zatankuj 98 bo koledzy pisali mi ze ten silnik powinien pracowac na 98 mniej pali troche i lepiej wkreca sie :) i pomoglo i rzeczywiscie wiecej km robie na 98 niz 95 pozdrawiam