Strona 1 z 2
[80 B4 2.0 ABK 93r] - cisnienie a uklad chlodzenia
: 04 lut 2010, 08:07
autor: Dobry_K
Witam
Czy mozna jechac autem z odkręconym korkiem ze zbiornika wyrownawczego ?
Pozdrawiam
: 04 lut 2010, 08:37
autor: tomek1982
napewno nie!!! przejedziesz kawalek puzniej pod wplywem temperatury wywali ci plyn.
cisnienie w ukladzie chlodzenia dochodzi do powyzej 1 bara tak wiec nie ryzykuj
: 04 lut 2010, 08:49
autor: Krzysztof_Suliko [usunięt
Ja jeżdże od ponad roku z leciutko dokręconym korkiem, praktycznie wogule niedokręconym. Ustąpiły problemy z cieknącymi wężami itp. Luźniej dokręcony korek = mniejsze ciśnienie w układzie. temperatura utrzymuje się idealnie.
: 04 lut 2010, 08:49
autor: marko
Z poluzowanym można , z odkręconym całkiem nie radzę jeździć , może wychlapywać płyn z układu .
: 05 lut 2010, 23:31
autor: krisss
mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>
: 05 lut 2010, 23:38
autor: percevalle
Jak jest dobrze odpowietrzony układ i sprawna pompa i termostat to jak najbardziej, tylko po co? Korek jest właśnie tym zaworem bezpieczeństwa 'jakby co'
: 05 lut 2010, 23:41
autor: tomek1982
krisss pisze:mój brat przejeździł mercedesem 190D około miesiąca z całkiem zdjętym korkiem od chłodnicy. Oczywiście zauważyłem to ja jak sprawdzaliśmy poziom oleju. Położył korek z boku i jak domknął maskę to go wprasował w wygłuszenie maski i na szczęście nie zgubił. :p Żadnych wahań temperatury, ani kropla wody nie ubyła <ok>
kriss wez w swojej audioli odkręć zobaczysz jak dlugo najezdzisz,mercedes 190 to nie audi 80
jak jezdzilem oplem kadetem to wiele tez by sie nie stalo jak bym korka nie zakrecil a w audi 80 sprawa wyglada inaczej wystarczy ze uszczelka pod korkiem bedzie wadliwa i bedzie ci plyn wywalalo
: 08 lut 2010, 14:17
autor: zwierzak213a2
Dokladnie koledzy bez korka w audi daleko nie zajedziecie . W audi jak i vw sa uklady wysoko cisnieniowe . W innych autach szczegolnie starszych byly uklady nisko cisnieniowe wiec mozna bylo nawet bez korka smigac . W naszych autkach to podstawa zeby korek zbiorniczka byl ok , inaczej objawy podobne jak przy walnietej uszczelce pod glowica . Pozdro z koszalinka
: 08 lut 2010, 14:29
autor: grze
Nikt nie napisał o tym, że układ ciśnieniowy jest po to aby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu, a przez to jego właściwości chłodzące. W awaryjnej sytuacji bez korka można kawałek przejechać jeśli silnik jest sprawny (oczywiście bez szaleństw i kontrolując czy płyny nie wywala). Przy odpowietrzaniu układu chłodzenia też jeździłem bez korka i płynu nie wywalało.
Należy pamiętać o tym, że korek ma za zadanie utrzymać odpowiednie ciśnienie w układzie chłodzenia. Od jego sprawności zależy w dużej mierze sprawność układu chłodzenia.
Ori korek w ASO kosztuje ok. 60 zł
: 08 lut 2010, 14:38
autor: krisiun1
Dokładnie tak jak pisze grze, wentylatory chłodnicy załączają się dopiero przy 104st więc trochę za późno jeśliby patrzeć na temp. wrzenia.Dlatego jazda bez korka może skończyć się wywaleniem płynu zanim włączą się wentylatory.
: 08 lut 2010, 14:44
autor: paskud
W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
: 08 lut 2010, 15:56
autor: Darek_32
paskud pisze:W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg?
: 08 lut 2010, 17:39
autor: zwierzak213a2
dodajmy ze wszystkie plyny chlodnicze maja podwyzszona temperature wrzenia . dlatego sie na wodzie juz nie jezdzi hehe
: 08 lut 2010, 18:46
autor: grze
zwierzak213a2 pisze:odajmy ze wszystkie plyny chlodnicze maja podwyzszona temperature wrzenia . dlatego sie na wodzie juz nie jezdzi hehe
to wie już chyba każdy, że płyn chłodniczy ma temperaturę wrzenia wyższą niż woda. dlatego miałem nadzieję, że o tym nie będę musiał wspominać
dzięki ciśnieniu panującemu w układzie chłodzenia, właściwość tą udaje się jeszcze zwiększyć, czyli podnieść temperaturę wrzenia jeszcze bardziej.
Darek_32 pisze:paskud napisał/a:
W korkach często wukanizuje zawór nadmiarowy i trzeba go "odkleić" mechanicznie. Widziałem już zdziwionych gości którzy po bezskutecznej wymianie wszystkich gum od chłodzenia dowiadywali się że trzeba wkrętaczkiem wcisnąć zawór w korku i po sprawie.
Możesz nieco bardziej dokładnie opisać ten zabieg?
nie zaszkodziłoby opisanie tej metody naprawy korka <ok>
: 08 lut 2010, 19:35
autor: Dobry_K
no wlasnie pojawil sie ciekawy watek naprawy korka hmm mam wrazenie ze u mnie cos takiego jest wiec chetnie to naprawie