Strona 1 z 2
[b3 3A] nietrzyma obrotów jak zimna pomocy
: 07 lut 2010, 13:14
autor: karollolo88
witam jestem szczesliwym posiadaczem koleinej juz audi mam silnik 2.0 3A +lpg i mam taki problem ze jak jest zimny slinik to nie trzyma obrotów dopoki sie nie zagrzeje dzieje sie tak na benzynie jak i na gazie i nie mam pojecia co to moze byc.
: 07 lut 2010, 18:03
autor: dlugi422
B3 silnik 1.9 SD u mnie terz tak jest . OK jest dopiero jak osiągnie temp.60 st/c i obroty stoją dopiero w miejscu
: 07 lut 2010, 18:23
autor: bloku
Spróbuj odłączyć wtrysk rozruchowy. Odpal na benzynie i przełącz na LPG. Jeśli przestanie kuleć to znaczy że rozruchowiec chodzi do momentu jak się nie wyłączy ssanie.
Sprawdź też czujniki temperatury oraz podgrzewacz kolektora dolotowego - odpowiada za podgrzanie powietrza w dolocie.
: 07 lut 2010, 18:39
autor: dlugi422
B3 silnik 1.9 SD .chodzi tylko na gazie. proszę o pomoc
: 07 lut 2010, 18:56
autor: bloku
dlugi422, masz KE-Jeta więc warto sprawdzić czy działa. Stawiam na głowicę wtrysku (rozdzielacz) - przypuszczam że się zatarła.
: 07 lut 2010, 19:01
autor: karollolo88
a gdzie znajduje sie ten wtrysk rozruchowy i podgrzewacz kolektora dolotowego??
: 07 lut 2010, 19:10
autor: bloku
karollolo88 pisze:a gdzie znajduje sie ten wtrysk rozruchowy i podgrzewacz kolektora dolotowego??
Podgrzewacz powinien być podłączony pod kolektorem dolotowym. Nie pamiętam czy wszystkie modele silnikowe to miały ale powinny. Jest od spodu. Dochodzi do niego jeden kabelek.
Co do rozruchowca :
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1109549/
: 07 lut 2010, 19:35
autor: karollolo88
acha sprawdze ten podgrzewacz a codo rzruchowca nie jestem zalogowany na tej stronie co mi podales mozesz ta fotke zaloczyc mi inaczej??
: 07 lut 2010, 19:38
autor: bloku
karollolo88 pisze:acha sprawdze ten podgrzewacz a codo rzruchowca nie jestem zalogowany na tej stronie co mi podales mozesz ta fotke zaloczyc mi inaczej??
zaloguj sie jako pkaudi i haslo podobnie
: 07 lut 2010, 19:39
autor: Audi Sport
karollolo88 pisze:mam taki problem ze jak jest zimny slinik to nie trzyma obrotów dopoki sie nie zagrzeje dzieje sie tak na benzynie jak i na gazie i nie mam pojecia co to moze byc.
Mam to samo tylko nie mam LPG. Co to może być :?:
bloku pisze:Spróbuj odłączyć wtrysk rozruchowy. Odpal na benzynie i przełącz na LPG. Jeśli przestanie kuleć to znaczy że rozruchowiec chodzi do momentu jak się nie wyłączy ssanie.
A jaki masz sposób na autko z napędem na PB :?: Gdzie jest ten rozruchowiec i w którym miejscu go odłączyć :?:
bloku pisze:Sprawdź też czujniki temperatury oraz podgrzewacz kolektora dolotowego - odpowiada za podgrzanie powietrza w dolocie.
A gdzie się znajdują te czujniki temperatury :?:
: 07 lut 2010, 19:45
autor: karollolo88
ok sorki ale slabo z jezykami obcymi ktory numer to jest ten rozruchowiec a ktory ten podgrzewacz na tym schemacie?
: 07 lut 2010, 19:46
autor: bloku
Jeśli objawy sa na PB i na LPG to efekt ten sam...czyli odpowiada wspólnie to samo. Dlatego obstawiam wtryskiwacz rozruchowy. Szukajcie go w pobliżu kolektora ssącego lub głowicy - nie pamiętam jak to jest w 3A.
Co do czujników i podgrzewacza...po kabelku i dojdziesz. Ale wiem że jeśli nie macie podciśnień...to jest sterowany z głównego czujnika cieczy chłodzącej.
: 08 lut 2010, 08:03
autor: dlugi422
odpalam audi na linkę i muszę trzymać pedał gazu aż się rozgrzeje. później odpala normalnie. jeżdżę tylko na gazie. czyli nie trzyma obrotów na biegu jałowym. co mam robić ?
: 08 lut 2010, 08:24
autor: bloku
jeśli odpalasz i jeździsz tylko na LPG to najprawdopodobniej reduktor już zabity. W tych temperaturach bardzo szybko zamarza z racji iż woda do parownika dochodzi zimna...gaz się rozpręża i zamarza parownik - co powoduje brak przepływu gazu. Dlatego zawsze się zaleca odpalanie na PB...rozgrzanie i dopiero na LPG. Ma to też duży wpływ na pompę paliwa która jest smarowana paliwem...a jak go nie ma...to się zaciera.
Posprawdzaj filtry gazu. Spróbuj odpalać na PB i przełączać na LPG po jakimś czasie...myślę że efekt zapalania na linkę zniknie
: 08 lut 2010, 11:51
autor: dlugi422
zestaw naprawcz wystarczy. zobaczymy czy po wymianie będę mógł odpalać rano .