Strona 1 z 1

[b2 1.6] Nie odpala

: 07 lut 2010, 13:23
autor: komy1910
Witam, mam problem z moim audi 80 b2, które nie dawno kupiłem. Na początku wszystko było w porządku, autko paliło na dotyk. Facet od którego kupiłem auto mówił, że bez problemu odpala na gazie, po dwóch dniach od zakupu auta rano nie mogłem odpalić i po kilku próbach padł akumulator, włożyłem nowy akumulator i auto odpaliło bez problemu. Nie dawno auto znowu przestało odpalać jedyne co pomagało odpalić to pchanie. Pomyślałem, że to może przez świece bo jak próbowałem odpalić silnik kręcił ale tak jakby nie dostawał iskry i nie chciał ostatecznie odpalić. Wykręciłem świece i okazały się dobre, ale tu zaczynają się schody ponieważ zapomniałem jak szły kable od świec do kopułki. Znalazłem na internecie, że trzeba podłączyć je w kolejności 1-3-4-2 ale nie widziałem od którego miejsca na kopułce zacząć. Na forum znalazłem przykład ale do audi 80 b3, podłączyłem to w ten sposób a auto dalej nie odpala. Na gazie jak chce odpalić to nie dziej się nic nawet jak nadepnę na gaz, a na benzynie jak próbowałem odpalić to jak wcisnąłem gaz to tylko coś strzeliło z rury, ale nie odpala dalej. POMOCY!


Na przyszłość proszę stosować tagi zgodne z regulaminem.
Zapoznaj się z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.

: 07 lut 2010, 20:18
autor: bloku
Najprawdopodobniej nie ma iskry. Możliwe że do wymiany jest palec rozdzielacza, kopułka i jak dobrze pamiętam w DT jeszcze jest tzw młoteczek czyli przerywacz zapłonu. Jeśli masz czujnik Halla to możliwe że on uległ uszkodzeniu.

: 07 lut 2010, 21:16
autor: komy1910
Niestety to nie kopułka ani palec ponieważ sa wymienione na nowe, a iskra jest. Wymieniłem nawet kable poniweaz te co miałem dawały bardzo słaba iskre ale nic to nie dało, auto dalej nie odpala. :-(

: 07 lut 2010, 21:26
autor: bloku
a jest iskra?

: 08 lut 2010, 08:21
autor: komy1910
jest

: 08 lut 2010, 08:26
autor: bloku
Możesz mieć też kopułkę przełożoną o 180 stopni... Kiedyś tak u siebie zrobiłem...niechcący.

: 08 lut 2010, 13:25
autor: Audi 80 Polska
komy1910 pisze:1-3-4-2 ale nie widziałem od którego miejsca na kopułce zacząć.
Ustaw wał i wałek rozrządu tak jak do wymiany paska rozrządu tak aby pierwszy tłok był w zewnętrznym zwrocie po suwie sprężania do tego wystarczy znak na kole pasowym wałka rozrządu. Wtedy palec powinien wskazywać na kabel zapłonowy idący do pierwszego cylindra. Jeśli nikt wcześniej nie kombinował to kabel od pierwszego cylindra będzie tym od strony głowicy.

: 08 lut 2010, 22:12
autor: komy1910
dzięki wam za pomoc, brat mi pomógł naprawić autko. Trzeba było zrobić dokładnie tak jak mówicie. Jeszcze raz dzięki