Strona 1 z 1
[b4 ABK] Wysokie ciśnienie oleju
: 14 lut 2010, 10:36
autor: gruby2123
Witam Bardzo Serdecznie Wszystkich Klubowiczów.
Bardzo prosze o dokonanie oceny mijego układu olejowego bo wydaje mi sie ze coś jest z nim nie tak Silnik:
[ABK] [ 115 KM]
A mianowicie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku:
- bieg jałowy 1000 obr/min 3,5 bara
- ok 2000 obr/min 6 bar
- 0k 4000 obr/min 8bar(i tu mi sie skonczyła skala na manometrze)
Silnik zalany olejem ELF. Ciśnienie mierzone (mamometr podłączony zamiast czujnika oleju przy filtrze ten od gury)
I jeszcze takie pytanie:
Czy w układzie olejowym wystepuje coś takiego jak regulator ciśnienia oleju? I gdzie on sie może znajdować?
Bardzo prosze o jak najwiecej sugestji gdyż jak już sie za to wezne to sprawdze już wszystko po koleji.
Dziekuje za odpowiedzi i Pozdrawiam.
//popraw błędy i ortografy w tekście, stosuj też poprawnie tagi
: 14 lut 2010, 11:11
autor: Audi 80 Polska
Było chyba ze dwa razy o podobnym problemie ale udało mi się znaleźć tylko jeden temat.
https://audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-c ... t24760.htm
A jak łapie takie ciśnienie to nie gaśnie? W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.
: 14 lut 2010, 11:42
autor: gruby2123
Nie gaśnie wszystko chodzi normalnie. Silnik normalnie pracuje nic nie słychać żeby coś się działo.
: 14 lut 2010, 20:22
autor: marko
czy jesteś pewien miernika który używałeś , bo te wartości są zbyt duże a zdajesię przy 6,5 powinno nastąpić odcięcie i ciśnienie nie powinno wzrastać
: 15 lut 2010, 08:00
autor: gruby2123
Manometr sprawdzałem na układzie paliwowym i wydaje się ok. wartości to :
- 2,5 bara przy uruchomionym silniku podłączone podciśnienie
- 3 bary przy odłączonym podciśnieniu
to wydaje mi się być OK.
jutro podepnę manometr o większej skali na zimny silnik i rozgrzeje do temperatury roboczej to napisze co tam dokładnie wskazuje.
: 15 lut 2010, 08:24
autor: Motostacja pl
aldi pisze:W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.
Dokładnie. Wysokie ciśnienie podwieszało mu zawory. U niego wina leżała po stronie pompy oleju. Ma ona odpowiedni zawór który ma puszczać nadmiar ciśnienia bokiem.
: 15 lut 2010, 14:58
autor: gruby2123
Witam.
Zrobiłem pomiary na nowym manometrze o skali do 20bar.
Silnik zimny i doprowadzony do temperatury roboczej wskazania są następujące:
-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza
Pomiary takie same niezależnie od temperatury silnika.
Pozdrawiam
: 15 lut 2010, 22:25
autor: marko
Rozumiem że pomiary zrobiłeś na postoju i powolnym nagrzewaniu silnika . Podejżewam , że po trasie pomiary na wolnych obrotach będą w granicy 2bar i ździebko mniej . Na postoju nie zdążył nagrzać się olej i dlatego masz 3bary na wolnych obrotach . Powyżej 6bar działa zawór odcinający nadmiar ciśnienia i całe szczęście że działa .
: 16 lut 2010, 09:18
autor: gruby2123
Tak silnik był nagrzewany na wolnych obrotach ale po rozgrzaniu zrobiłem jakieś 15km
z miernikiem w kabinie i nic się nie zmieniło. Cały czas 3bary i max wchodzi na 6bar.
A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?
Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
: 16 lut 2010, 13:34
autor: Motostacja pl
gruby2123 pisze:A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?
Z tego co słyszałem to znajduje się on w pompie olejowej. Ale więcej nie wiem.
: 16 lut 2010, 22:33
autor: marko
gruby2123 pisze:Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
Dla gorącego oleju zgadza się , dla zimnego te wartości będą większe .
W kabinie miałeś manometr ciśnieniowy czy wskaźnik elektryczny , który przetwarzał sygnał ciśnienia na wartość elektryczną ?
Jeszcze jedno , to miejsce w które się wpiąłeś czujnikiem znajduje się między pompą a filtrem , czy między filtrem a dalszą częścią układu olejowego ?
: 17 lut 2010, 09:14
autor: gruby2123
W kabinie miałem manometr ciśnieniowy (manometr połączony wężem gumowym (wąż do 10bar) i wtedy do kabiny)
A podpiąłem to wszystko pod czujnik niebieski oleju.
wykręciłem czujnik i podpiąłem ten wąż z manometrem w jego miejsce.
Czujnik znajduje sie na górze mocowania filtra.
: 17 lut 2010, 10:38
autor: Gruszka
Witam, u mnie po remoncie silnika wartości są zbliżone do twoich pomiarów:
-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza
i jak piszą koledzy wcześniej na zimnym silniku wartości są wyższe o około 0,5 bara.
Tak wysokie ciśnienie pompy oleju uratowało mi silnik a mianowicie wał korbowy. Zaczęło dzwonić w silniku i po diagnozie okazało się że to panewka na korbowodzie. Po rozebraniu silnika okazało się że panewka jest prawie w dwóch częściach. Mechanik powiedział że nie trzeba będzie toczyć wału bo miejsce stykania się panewki z wałem jest nie nadebrane gdyż pompa podawała duże ciśnienie oleju stwarzając poduszkę olejową pomiędzy wałem i panewką. Gdyby nie ciśnienie oleju silnik nie nadawał by się do roboty(wysokie koszty przetoczenia wału) <ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2010-02-17, 10:40 ]
silnik skończył się przy 257000 km a teraz po remoncie ma dopiero 6000 km (zresetowałem przejechane kilometry) <ok> <ok> <ok>
: 17 lut 2010, 18:11
autor: gruby2123
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi na 99% jest to pompa olejowa ale do póki nie wymienię nie będę pewny.
A teraz mam inny problem troszkę z innej dziedziny ale może ktoś miał coś podobnego
Mianowicie:
Po umyciu silnika przestał mi działać obrotomierz i cały czas sie świeci kontrolka oleju
czujniki podmieniałem i bez zmian.
Auto stoi do 2 dni w ogrzewanym garażu dziś dogrzewałem je farelką wiązki przewodów ale to nic nie daje.
Bardzo proszę o podpowiedzi co może być uszkodzone lub co sprawdzić?
Pompę będę robił w sobotę to napisze co z tego wyszło.
: 17 lut 2010, 22:50
autor: marko
Kiedy pompa da wyższe ciśnienie ?
1. Gdy olej jest gęstszy
2. Gdy częściowo jest zatkany układ smarowania ( zmniejszone przeloty kanalików podniosą ciśnienie , zatkany filtr oleju )
Pompa wyrabiając się mechanicznie będzie dawała niższe ciśnienie od pierwotnego .