Strona 1 z 1
[1.8 B3]Problemy z ustawieniem zapłonu
: 14 lut 2010, 18:06
autor: budyń
mam pytanie, czy koła pasowe oraz zamachowe w silniku 1,6 rózmia sie znakami od 1,8.pytam poniewasz zmieniałem silnik na 1.8 a koła zostaly te same,a teraz po ustawieniu zapłonu u mechanika na lampie samochód sie dusi a kiedu przyspiesze go jast lepiej.ale zostaje kwestja rozrzdu
: 14 lut 2010, 18:31
autor: goldi j51
Zapoznaj się z regulaminem i stosuj [TAG] inaczej temat poleci do kosza
: 14 lut 2010, 18:39
autor: maly81
koła raczej są takie same może zamachowe jest żle przykręcone , nie pamiętam czy otwory od jego mocowania są symetryczne
: 14 lut 2010, 18:50
autor: ysiul
ale jak go przyśpieszysz rozumiem że odkręcając śrubkę i przekręcając aparat zapłonowy, to jeśli jest lepiej to nie ma co szukać dziury w całym ja też po zmianie paska rozrządu miałem problem ponieważ troszkę przesunęło mi się koło odpowiedzialne za zapłon i ustawiłem sobie na tak zwane oko i działa jak brzytwa
a jeśli ustawiłeś dolne koło zębate na punkcie(na tym małym okienku gdzie silnik łączy się ze skrzynią) i górnego nie ruszyłeś to powinno być ok
: 14 lut 2010, 19:03
autor: percevalle
Wydaje mi sie ze jesli masz dobrze ustawiony rozrząd na znaki i palec na obudowie a silnik chodzi bez problemu, to pare stopni na kole zamachowym nie powinno cie martwić.
: 14 lut 2010, 19:55
autor: Audi 80 Polska
Kont zależy od silnika i rodzaju aparatu zapłonowego i podłączania podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu (jeśli jest). Czy podciśnieniowy przyspieszacz zapłonu podłączony jest na stałe z kolektorem czy przez zaworek, który zamyka to podciśnienie gdy pedał gazu jest puszczony (elektrozawór zazwyczaj jest przy silnikach wtryskowych) bądź bez mechanicznego regulatora konta (tutaj ECU reguluje wyprzedzenie).
Widać to w danych technicznych np. w niebieskiej książce "Obsługa i naprawa Audi 80". Gaźnikowe mają mieć 18° przed ZZ a na wtrysku 6°.
Wg. tego są postawione znaki na kole zamachowym. Tak więc kont jest zależny od konkretnej wersji silnikowej a dokładniej jak jest przyspieszany zapłon.
Dokładnie nie wiem jak to jest zestrojone, że gaźnikowce chodzą ładnie na wolnych obrotach przy dużym koncie wyprzedzenia a silniku w których kont jest regulowany z udziałem elektroniki pracują fabrycznie przy małym koncie.
Może jest to związane z fazami rozrządu.
Jakie oznaczenie miał silnik który miałeś wcześniej a jakie ma aktualny? Może masz koło zamachowe od silnika w którym zapłon miał być na 6° i przy tym ustawieniu nie współgra z twoim układem zapłonowym.
: 14 lut 2010, 20:15
autor: budyń
szukam dziury w całym, poniewaz jesli przyspiesze ten zapłon auto reaguje od najmniejszych obrotów naciskajac na pedał gazu ale tylko gdy jest zimny,niestety po rozgrzaniu ma kaprysy i raz jedzie dobrze a innym razem jest niesamowicie mulasty i niema nalezytej mocy na wolnych jak i na pełnych obrotach i niepomagaja zadne inne regolacje.
[ Dodano: 2010-02-14, 20:29 ]
a jesli rozrzad byłby zle ustawiony,w minimalnym stopniu w któras strone to jakie byly by tego oznaki?ps;dzieki za posty
[ Dodano: 2010-02-14, 20:51 ]
a czy w audi z 1991 z gaznikiem[mechanik twierdzi ze jest on na zasaddzie wtrysku]jest komputer który mógłby narobic tego bałaganu/
: 14 lut 2010, 21:21
autor: Audi 80 Polska
Ustawienie zapłonu wpływa na to że zimny silnik ma moc a rozgrzany już nie. Sprawdź czy podciśnieniowy regulator działa i jego wężyki są szczelne.
budyń pisze:a czy w audi z 1991 z gaznikiem[mechanik twierdzi ze jest on na zasaddzie wtrysku]jest komputer który mógłby narobic tego bałaganu/
Jaki wcześniej miałeś silnik? Bo tylko silnik PP miał gaźnik Pierburg 2EE z komputerem.
W nim wyprzedzanie zapłonu nie było sterowany w jakikolwiek sposób przez komputer, steruje on tylko dawką paliwa i obrotami biegu jałowego.
: 15 lut 2010, 08:57
autor: budyń
a jak mogę sprawdzic oznaczenie silnika?a natym gazniku mialem duze problemy z płynna jazda na gazie.a ten gaznik jest napewno sterowany komputerem.
: 15 lut 2010, 10:13
autor: Audi 80 Polska
Zobacz czy masz nalepkę w bagażniku i tam przy "ENG CODE" masz wpisane. Jest też na silniku w miejscu zaznaczonym na tym foto
http://images45.fotosik.pl/144/3bf3c8161dd171a8med.jpg
budyń pisze:a natym gazniku mialem duze problemy z płynna jazda na gazie.
Masz LPG? Przy zasilaniu gazem gaźnik może niewiele zrobić bo to parownik dawkuje paliwo, gaźnik może co najwyżej ustawić obroty biegu jałowego.
Sprawdź może nie otwiera się w nim przepustnica drugiego przelotu i przez to raz dobrze przyspiesza a raz źle.
Masz jeszcze link do dwóch książek o tym gaźniku (jeśli masz taki).
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar
: 15 lut 2010, 10:52
autor: budyń
dzieki wielkie za rady,musze jednak przyznac ze miałem odwieczne problemy z jazda na tym jaki na tamtym silniku.obecny silnik jest bardzo dobry,wiec szukalem wady metoda prób i błedów odkrywajac ze w tym gazniku jest taka przepustnica na samej górze słuzy ona do ograniczenia dopływu powietrza podczs rozpedzania samochodu.Niestety umnie znajduje sie ona pod miksrem do gazu i w ten sposób przy jezdzie na gazie podczas przyspieszania razem z powietszem blokowala tez gaz,takrze po odłoczeniu bylo o wiele lepiej.a obecne problemy mam po wymianie rozrzadu.
[ Dodano: 2010-02-15, 11:27 ]
wczesniej miałem[PP]a obecnie[PN]w takim razie ile teraz mam koników??
: 15 lut 2010, 11:28
autor: Audi 80 Polska
Ta przepustnica na górze powinna być odcinana gdy włącza się LPG. Gazownik powinien założyć przekaźnik, który by automatycznie rozłączał jeden obwód.
Nie myślałeś nad zmianą na mniej problematyczny gaźnik. Któryś z prostszych modeli Pierburg'a będzie pasował albo dorezać podkładkę i założyć webera z 125p albo Poloneza itp.
: 15 lut 2010, 11:42
autor: budyń
ta instalacje gazowa to zakładali wogóle jacys geniusze,niezalozyli tego przekaznika,małotego kiedy auto duzo przesto paliło nawiercili w bokach miksera 3otwory dzieki czemu ciagneło wiecej powietrza a mniej gazu.