Strona 1 z 1

[3A 2.0 8v] cieknie rozdzielacz

: 16 lut 2010, 00:16
autor: Kwietniu
witam
jest sprawa na dołączanej części do rozdzielacza paliwa ta co chyba odpowiada za mierzenie ilości paliwa na dwóch śrubkach typy "torx"(gwiazdki) i złącze elektryczne na 2 pin, cieknie na całej objętości tak jakby się to rozszczelniło bez przyczyny po 20latach ale żeby było śmieszniej no to audik daje mi do zrozumienia przez to że nie lubi rezerwy :D jak zaleje do 1/4 baku to ciekniecie ustaje.
wcześniej tego nie miałem ale jak audik zajechał 1200 km w korku przez 24h na starym accu i "dostał do dupie" przez ten korek na helmutach, jak zajechałem wszystko było ok następnego dnia jadąc do pracy "troszkę" szarpnęło mi autem jak ruszałem ( złapało hamulce z powodu zimna) no i po tym zacząłem wyczuwać smród benzyny w kabinie przy załączonej dmuchawie, ta część (rozdzielacza) zdaje się być cała bez widocznych uszkodzeń (chociaż jest w dość bliskim otoczeniu kolektora dolotowego) no to ją odkręciłem i przeczyściłem i skręciłem tak mocno jak tylko potrafiłem (trochę dziwne ale nie było żadnej uszczelki) i pomogło na chwile bo pojeździłem tydzień i zaś no to pojechałem zatankować do pełna (jedyny samochód aktualnie na chodzie bo golf3 1.9tdi [złom] ja do tego nie siądę ) i ciekniecie ustąpiło po ok 15km (tyle mam do pracy jak zajechałem to sprawdziłem i nie znalazłem nic płynnego na rozdzielaczu) ale wole się zapytać na forum czy:
:arrow: ta cała część cieknie jak moja kochanka złopie grunt a nie paliwo???
:arrow: czy po prostu moje spostrzeżenia co do tego rozdzielacza są błędne i się to samo uszczelniło??? albo bóg wie co???
ps.auto na cieknącym paliło 15l na100 teraz jest "normalnie" 9l na 100 (zima to chla więcej)[ale mam coś powalone z rezerwą bo jak go zatankuje do pełna (jak mi "wybije" dystrybutor na stacji to nie ma pełnego zbiornika na desce)]
silnik ma 200k km ,nigdzie się nie poci, pali bez większych problemów w zime
s

: 16 lut 2010, 00:33
autor: percevalle
To regulator / nastawnik ciśnienia paliwa. Lubi ciec, podczas mrozów lekko sie rozszczelnia, a właściwosci penetracyjne benzyny powodują to że sie sączy i przecieka. Spróbuj odkręcić i przeczyścić styki, zwłaszczatą blaszke metalową (felerne połączenie matalu z plastikiem). Są tam też zdaje sie 2 oringi, które można wymienić, do dostania w ASO, ponoć pomaga. Aha, silnik lubi sie naprawde dziwnie zachowywać jak to jest nieszczelne, mi sie np dusił na wolnych, oczywiście też było czuć benzyną w kabinie.

034 133 482 - to nr nastawnika ( Bosch koszt ok 300zł ASO, ponoć 80zł zamiennik)

034 133 487 - to numer tych zielonych oringów uszczelniających, jest ich 2

pozdrawiam

: 16 lut 2010, 01:06
autor: Kwietniu
dzięki parcevalle za szybką odpowiedź,
ale samego regulatora nie rozkręcałem bo ciekł na obwodzie (na płaszczyźnie styku z rezdzielaczem)
jeśli chodzi o dziwne zachowania kochanki to zauważyłem że się czasem zawiesza na 1.7k obr/min po puszczeniu gazu...ale tylko nacisnę gaz i jest git i spada do 800 na rozgrzanym
jeśli będzie się powtarzać to cieknięcie to mu się przyjże <ok>

no fakt brat mi mówił że to może być regulator bo jest w nim jeszcze jedna śrubka ale ja myślałem że ona trzyma to "coś" w całości to jej nie ruszałem (nie chciała się dać przekręcić lekko to zwątpiłem że jest od jakiegoś regulowania)
Wielki dzięki bo myślałem że z moją kochanką coś nie tak że "cieknie" :D a skoro to jest sezonowe..... to jakoś przeżyje
point for you
ps. to tych zielonych oringów to czy one powinny być tak w środku tego regulatora czy lekko wystawać???

: 16 lut 2010, 01:18
autor: percevalle
Kwietniu pisze:jest w nim jeszcze jedna śrubka ale ja myślałem że ona trzyma to "coś" w całości to jej nie ruszałem
Nie wolno jej ruszać w przeciwnym razie regulator będzie do wymiany.

[ Dodano: 2010-02-16, 12:15 ]
Kwietniu pisze:ps. to tych zielonych oringów to czy one powinny być tak w środku tego regulatora czy lekko wystawać???
Powinny lekko wystawać na wykręconym regulatorze, dzieki temu po dokręceniu lepiej przylegają.

: 23 mar 2010, 10:23
autor: Goran
miałem taki sam problem. wymiana oringów nic nie dała. dopiero po wymianie całego regularora problem znikł. / 30 zł z autka na czesci :) zazwyczaj cieknie na styku plastiku i metalu i na to nie ma rady