Strona 1 z 2

[80 B3 PP] olej zalewa silnik

: 18 lut 2010, 18:36
autor: pablo89dg
witam mam spory problem chodzi o to ze od nie dawna wycieka mi olej z silnika mimo to ze wymieniłem wszystkie uszczelniacze, wydaje mi się ze to uszczelka pod glowicą ale nie jestem pewnien :-| żeby tego było mało to gdzieś mi się wydobywa płyn chłodzący pytanie moje czy jest to możliwe ze to przez tą uszczelkę bo wszystkie przewody mam szczelne?

proszę o pomoc i z góry dzękuję

: 18 lut 2010, 19:41
autor: percevalle
W jakim tempie wycieka, tzn ile dolewasz? czy w zbiorniczku masz jakieś ślady oleju, bąbelki? czy pod korkiem oleju masz "kawe z mlekiem"? dymi na biało, czarno?

: 18 lut 2010, 19:55
autor: pablo89dg
jeszcze nic nie dolałem bo na bagnecie mam caly czas optymalny poziom czyli max a to zaczelo sie od niedawna bo dwa tygodnie temu silnik byl jeszcze suchy a wczoraj spojrzałem i mokry z kazdej strony nie dymi i nie mam zadnej smietany pod korkiem

wczoraj jeszcze powycieralem dzis zrobilem z 40 km i znowu mokry;/

: 18 lut 2010, 19:57
autor: shellah
Kawa z mlekiem w tych warunkach to normalne i raczej po tym nie poznasz czy to uszczelka. Radziłbym wziąć kogos do pomocy i odkręcić korek od zbiorniczka wyrównawczego,wtedy jedna osoba kręci rozrusznikiem a druga patrzy czy w tym momencie nie wydobywają się bąbelki.Jeśli tak to tworzy sie podciśnienie i uszczelka do wymiany ;-)

: 18 lut 2010, 20:18
autor: pablo89dg
dobrze jutro sprawdzę czy będą jakieś bąbelki czy nie. a jeśli okaże się ze nie ma żadnego podciśnienia co to będzie znaczyć??

: 18 lut 2010, 20:35
autor: shellah
nie wiem jaka jest budowa twojego silnika ale mi ciekło z uszczelki na wale i po całym pasku rozbryzgiwało olej na silnik i ciężko było znaleźć wyciek.Samemu raczej nie znajdziesz chyba że wymyjesz dokładnie silnik i posypiesz jakimś białym i zobaczysz gdzie się sączy ale radziłbym udać się do mechaniora ;-)

: 18 lut 2010, 20:47
autor: percevalle
pablo89dg pisze:optymalny poziom czyli max
Max nie jest optymalnym poziomem, ma być miedzy min a max. Pomiar ciśnienia sprężania chyba załatwiłby sprawe odnośnie diagnostyki uszczelki.

: 18 lut 2010, 20:57
autor: vwkasG40
sprawdz kompresje
jeżeli jest zapaćkany olejem to może z pod dekla leci lub też z odmy wywala

: 19 lut 2010, 12:59
autor: pablo89dg
witam znowu :)
panowie dzis silnik zaczol kopcic i wydaje mi sie ze dym moze wydobywac sie z chlodnicy i przez spalanie sie oleju chcialem sie spytac czy w takim przypadku moge jezdzic na krotka tarase czy raczej nie ?? czy jest ryzyko ze silnik moze sie zapalic??


i moze orietuje sie ktos ile bedzie mnie kosztowalo wymiana uszczelki pod glowica??

: 19 lut 2010, 13:03
autor: goldi j51
Możesz wrzucić fotkę gdzie jest wyciek a wymiana uszczelki pod głowicą to koszt około 300 zł i dobrze było by żebyś oddał głowice do sprawdzenia

: 19 lut 2010, 13:10
autor: percevalle
pablo89dg pisze:czy jest ryzyko ze silnik moze sie zapalic??
Jest jeszcze taka możliwośc że cieknie Ci olej na rozgrzany kolektor i na rure od wydechu skoro masz brudny silnik od oleju i stąd dymi. Niestety to jest troche niebezpieczne i naprawde moze prowadzić do pożaru. Radze Ci żebyś tak nie jezdził ale jak najszybciej coś z tym zrobił.

Co do kasy...trudno powiedzieć, kilkaset złotych jesli nie robisz sam. Trudno oszacować bo nie wiadomo w jakim stanie jest głowica, komora spalania. Trzeba pewnie planować, do tego komplet uszczelek, uszczelniacze, i robocizna.

pozdrawiam

: 19 lut 2010, 13:37
autor: pablo89dg
http://img692.imageshack.us/i/silnikj.jpg/ w tych dwóch miejscach jest olej

: 19 lut 2010, 13:40
autor: Motostacja pl
pablo89dg pisze:http://img692.imageshack.us/i/silnikj.jpg/ w tych dwóch miejscach jest olej
Chodzi ci o kopułkę zaworów?

: 19 lut 2010, 13:42
autor: percevalle
Wygląda jakby leciało spod pokrywy zaworów, z lewej strony leci na kolektor, tak jak przypuszczałem i dlatego dymi.

: 19 lut 2010, 13:58
autor: pablo89dg
czyli jest szansa ze to nie uszczelka pod glowica tylko pod pokrywa zaworow??