Strona 1 z 1

[B4 ABT] Ustawienie wolnych obrotów

: 22 lut 2010, 14:49
autor: jastrzabb4
szukalem na stronie lecz nic nie znalazlem moglby mi ktos powiedziec/pokazac jak ustawic wolne obroty w silniku ABT?

: 22 lut 2010, 17:08
autor: WOJTEK26
W tym silniku predkoscia obrotowa steruje ECU wiec żadną "śrubka" ich nie podkrecisz, jezeli masz problem z utrzymywaniem stabilnych obrotów przejrzyj FAQ.

: 24 lut 2010, 11:32
autor: Bastek
WOJTEK26 pisze:W tym silniku predkoscia obrotowa steruje ECU wiec żadną "śrubka" ich nie podkrecisz, jezeli masz problem z utrzymywaniem stabilnych obrotów przejrzyj FAQ.

No niekoniecznie. Częstą wadą jest też czujnik TPS i silniczek krokowy. Proponowałbym najpierw to sprawdzić podłączając pod VAGa.

: 24 lut 2010, 11:38
autor: jacekku
Na jakim poziomie utrzymują sie obroty silnika,że chciałbyś to zmieniać?

: 24 lut 2010, 15:58
autor: ciechan
Przy okazji, jak mam na zimnym 1100 a jak się rozgrzeje to 900 - tak powinno być? Na LPG o jakieś 100 wyżej

: 24 lut 2010, 16:24
autor: Bastek
ciechan, na moje oko masz obroty takie jak mają być. Nie wiem co tu chcesz regulować...

: 24 lut 2010, 16:40
autor: DarUst
ciechan obroty masz prawidłowe (ja takie mam) jak silnik zimny to musi mieć większe obroty więc nie masz się czym przejmować. Odpuść sobie i czekaj do lata, wtedy wszystko się "ustabilizuje"

: 24 lut 2010, 17:51
autor: ciechan
o super, ciesze się, że moja Niunia jest w miarę zdrowa :-D

: 25 lut 2010, 21:49
autor: LeeOne
Jak masz klimatyzacje to poniżej 900 nie spadnie, do 800 spada jak brak klimy.

: 27 lut 2010, 02:17
autor: lukasz56
ciechan pisze:o super, ciesze się, że moja Niunia jest w miarę zdrowa :-D
Zdrowa to i może jest ale pasek rozrządu to na 100%za mocno naciągnięty :mrgreen:

: 01 mar 2010, 13:11
autor: drookash
Skąd ta wiedza o pasku ???
Pytam, gdyż po zmianie paska obroty minimalnie u mnie się podniosły. Nie miałem lampy by ustawić zapłon więc cofnąłem minimalnie i "na słuch" ustawiłem ab chodził jak poprzednio i jest OK. Oczywiście jak tylko załatwię lampę - ustawię :)
Logicznie - naciąg paska ma wpływ na położenie kółka napędzającego wałek i aparat zapłonowy więc może to mieć sens... i wpływ na wolne obroty.

: 01 mar 2010, 13:52
autor: lukasz56
drookash pisze:Skąd ta wiedza o pasku ???
Pytam, gdyż po zmianie paska obroty minimalnie u mnie się podniosły. Nie miałem lampy by ustawić zapłon więc cofnąłem minimalnie i "na słuch" ustawiłem ab chodził jak poprzednio i jest OK. Oczywiście jak tylko załatwię lampę - ustawię :)
Logicznie - naciąg paska ma wpływ na położenie kółka napędzającego wałek i aparat zapłonowy więc może to mieć sens... i wpływ na wolne obroty.
Tym naciągiem paska rozrządu to się nie sugeruj!To była aluzja do kolegi Ciechan (kiedyś w jakimś poście opisywał jak sprawdza prawidłowy naciąg paska rozrządu.Pisałem mu że naciąga pasek za mocno!!!Nie wiem czy posłuchał ale jego sprawa :mrgreen: )A jeśli chodzi o obroty po naciągnięciu paska to:jeśli jest dobrze naciągnięty(ewentualnie trochę za mocno)to obroty po zmianie paska rozrządu będą takie jak były(oczywiście przy dobrym ustawieniu zapłonu)a ewentualnie mogą trochę się zmienić(minimalnie)gdy pasek jest za luźny!Jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony plus zapłon to obroty będą dokładnie takie same jak przed zmianą paska... <piwo>