Strona 1 z 2

[B4 ABT] Scierający się brzeg paska rozrządu

: 24 lut 2010, 21:08
autor: steryd126
Witam, zdjąłem obudowę od paska rozrządu, zęby wyglądają ok ale było tam sporo paprochów co widac na zdjęciach oraz na zewnątrz paska takie jakby drobne wypustki i tu pytanie czy to normalne czy raczej ostatni gwizdek paska. Auto mam od ponad roku i mój znajomy mechanik wtedy zapewniał że rozrząd był zrobiony , od tamtego momentu zrobiłem 10tys , proszę was o opinię na ten temat . Widziałem na allegro zestaw rozrządu SKF rolka + pasek za 180zł , warto czy lepiej kupic Contitech bo taki teraz jest. I jeżeli już muszę wymieniac to dużo w tym roboty w moim modelu i ile mniej więcej mogą wołac za wymianę bo sam tego nie będę robił . Moje drugie pytanie to ile muszę kupic oleju i jaki najlepiej do tego silnika, na karteczce przypiętej przy silniku jest napis castrol 10W40 , kupic taki sam czy mogę Mobila 10W40 bo mam takiego samego w golfie . Dzieki z góry za podpowiedzi

: 24 lut 2010, 23:40
autor: percevalle
Kolego zrób ten rozrząd, bo widac ze pasek sie ściera. Sprawdz dokładnie obudowe od wewnątrz, górna i dolną bo gdzieś musi Ci ocierać skoro jest w takim stanie (widać nawet włókna z paska). Pasek kup Conti, Gates, rolki: SKF, Ruville, INA.
Cena za wymiane różnie, u mnie w okolicy do B3 100-150zł, ale ja robie sam.

Co do oleju, wchodzi zdaje sie 3 litry, jak miales Castrola to możesz lać go dalej, ważne zeby był 10W40 czyli półsyntetyk.

: 25 lut 2010, 06:31
autor: steryd126
Czyli pasek skf-u lepiej sobie darowac? Na górnej obudowie było też troche tych paprochów ale otarc nie było widac, a do tej dolnej już gorsze dojscie. Co potrzeba zdemontowac ,żeby wymienic u mnie pasek?

: 25 lut 2010, 08:11
autor: kerpen_rp
Z tego co wiem to SKF nie robi pasków tylko rolki. W tych zestawach są paski Conti, albo Gates. Żeby wymienić pasek rozrządu trzeba zdemontować: Obudowę rozrządu, pasek/paski klinowe, koło pasowe wału korbowego (4 śruby torx lub imbus), kopułkę aparatu zapłonowego w celu ustawienia znaków. To chyba tyle, ale poprawcie mnie jeżeli coś pominąłem.

: 25 lut 2010, 08:24
autor: ciechan
Ja w moim ABT niedawno zakładałem pasek Conti i rolkę Rouville (110zł za komplet) plus lałem olej Castrol 10w40.
Co do starego paska - mój wyglądał dobrze, ale mam zasade wymiany zaraz po kupnie (nie miałęm info co do daty wymiany), a po zdjęciu starego okazało się, że jest dziwnie sztywny, także nie zawsze musi się ścierać a trzasnąć może w każdej chwili.

[ Dodano: 2010-02-25, 08:26 ]
kerpen_rp, Kopułkę? Po co? Bez tego znaki się ustawia, nawet są schematy w necie.

: 25 lut 2010, 09:29
autor: kerpen_rp
ciechan pisze:Ja w moim ABT niedawno zakładałem pasek Conti i rolkę Rouville (110zł za komplet) plus lałem olej Castrol 10w40.
Co do starego paska - mój wyglądał dobrze, ale mam zasade wymiany zaraz po kupnie (nie miałęm info co do daty wymiany), a po zdjęciu starego okazało się, że jest dziwnie sztywny, także nie zawsze musi się ścierać a trzasnąć może w każdej chwili.

[ Dodano: 2010-02-25, 08:26 ]
kerpen_rp, Kopułkę? Po co? Bez tego znaki się ustawia, nawet są schematy w necie.
Po zdjęciu kopułki widać nacięcie na korpusie aparatu zapłonowego i przy ustawieniu silnika w GMP palec ustawiony na zapłon na 1 cylindrze pokrywa się z tym nacięciem. Ja zawsze tak ustawiam w Audi, Golfach z tego typu silnikami.

: 25 lut 2010, 11:59
autor: steryd126
Ok po wypłacie kupuję nowy zestaw conti + rolka albo skf albo rouville bo nie bede czekał aż samo pęknie, czyli jakby wołali za wymianę 100-150zł to żadna krzywda nie będzie? olej i filtr to już sam zrobie:) aż taki lewy nie jestem. kusi mnie samemu ten pasek zrobic ale nigdy nawet nie widziałem jak ktos zakładał . dzieki za podpowiedzi

: 25 lut 2010, 13:01
autor: kerpen_rp
steryd126 pisze:Ok po wypłacie kupuję nowy zestaw conti + rolka albo skf albo rouville bo nie bede czekał aż samo pęknie, czyli jakby wołali za wymianę 100-150zł to żadna krzywda nie będzie? olej i filtr to już sam zrobie:) aż taki lewy nie jestem. kusi mnie samemu ten pasek zrobic ale nigdy nawet nie widziałem jak ktos zakładał . dzieki za podpowiedzi
Nie jest to takie trudne w tych silnikach. Trzeba uważać, żeby pasek założyć odpowiednio na znaki i odpowiednio naprężyć. Zbyt mocno naprężony pasek jest głośny ("wyje")i szybciej się zużywa, zbyt słabo naprężony może przeskoczyć. W zasadzie to umiejętne naciągnięcie paska jest najtrudniejszą rzeczą. Reszta jest prosta, zważywszy na bardzo dobry dostęp do rozrządu.

: 25 lut 2010, 13:15
autor: ciechan
Macie jakiś wypróbowany sposób na sprawdzenie czy pasek jest dobrze naciągnięty? Ja sprawdzam tak: biorę pasek w paluchy w miejscu gdzie jest dość długi kawałek odsłonięty, po brzegach - kciukiem z jednej strony wskazującym z drugiej i sprawdzam na ile da się przekręcić po długości, jeżeli nie da się go przekręcić do "pionu" to dobrze???

: 25 lut 2010, 13:26
autor: kerpen_rp
Ja też tak sprawdzam, wymieniałem takie paski 10-tki razy i trochę doświadczenia się zdobyło. Ale, do sprawdzania naciągu paków rozrządu są specjalne przyrządy i tylko ich użycie gwarantuje poprawne napięcie. To tak jakby dokręcać śruby bez klucza dynamometrycznego - niby dokręcisz, ale czy dobrze, to pewności nie ma. Pomijam fakt, że większość mechaników też napina paski bez przyrządu....

: 25 lut 2010, 13:48
autor: lukasz56
ciechan pisze:Macie jakiś wypróbowany sposób na sprawdzenie czy pasek jest dobrze naciągnięty? Ja sprawdzam tak: biorę pasek w paluchy w miejscu gdzie jest dość długi kawałek odsłonięty, po brzegach - kciukiem z jednej strony wskazującym z drugiej i sprawdzam na ile da się przekręcić po długości, jeżeli nie da się go przekręcić do "pionu" to dobrze???
No kolego źle!!!Jak złapiesz pasek to powinien się przekręcić do ''pionu''z lekkim oporem-wtedy jest dobrze naciągnięty.A z twojego sposobu sprawdzania wynika że naciągasz pasek za mocno! <piwo>

: 25 lut 2010, 13:57
autor: ciechan
to muszę dzisiaj sprawdzić, bo może mam dobrze tylko źle to opisałem, sam już nie wiem

: 25 lut 2010, 14:21
autor: grze
steryd126, pasek mógł faktycznie być wymieniany ale tu raczej nie o to chodzi. Ścieranie brzegu paska rozrządu, to nie jest pierwszy taki przypadek w tych silnikach. Na zdjęciu, które załączyłeś widać, że ściera Ci się brzeg paska, więc sama wymiana paska i rolki napinającej może nie pomóc, gdyż po wymianie może znów się zacząć ścierać brzeg.
Wartoby kupić w ASO śrubę trzymającą rolkę paska rozrządu i ją też wymienić przy wymianie rozrządu, bo prawdopodobnie może to być jej wina. Ta śruba kosztuje w ASO ok. 30 zł więc nie jest taka znów droga i warto ją wymienić.
Więcej na temat ścierania brzegów paska rozrządu napisał Czarekj w tym wątku: https://audi80.pl/80-b4-20-abt-rozrzad-vt5622.htm

Co do oleju, to poszukaj na forum, bo bardzo dużo było na ten temat ;-)

: 26 lut 2010, 06:38
autor: steryd126
Dzięki za wszystkie porady, tą śrubę też kupię , na to bym nie wpadł. pozdrawiam

: 26 lut 2010, 10:51
autor: grze
To może od razu wartoby zainwestować i wymienić komplet. Wymiana samej śruby osadzającej rolkę może też nie gwarantować poprawy. Poczytaj dokładnie ten wątek, do którego link podałem Ci wyżej. Tam jest identyczny przypadek i mowa jest jeszcze o wymianie małego koła zębatego rozrządu i wstawieniu tulejki.