Strona 1 z 1

[B3 3A] Spadek mocy na Ciepłym silniku.

: 26 lut 2010, 17:31
autor: mazigt
Witam. Ostatnio zauważyłem, że moje audi na zimnym silniku jest duzo bardziej żwawe niż na ciepłym. Silnik to 3A. posiadam instalacje LPG ale, dzieje sie to samo na benzynie jak i na gazie. Nie mam problemów z odpalaniem, pali zawsze za pierwszym razem. Więc podpowiedzcie mi co to możę być? bo juz mnie wkurza taka jazda, bo jak sie zagrzeje to ciezko normalnie ruszyc, trzeba wkrecac go do 2.5 tys i dopiero jakos jedzie, a na zimnym jest wszystko ok.

[ Dodano: 2010-02-27, 14:18 ]
Nikt nic nie wie?? Tylu specjalistów jest na tym forum, napewno ktos jest w stanie mi pomóc :)

: 27 lut 2010, 14:24
autor: irekprogram
u mnie przyczyną była klapka która sterowała przepływem powietrza z koloektora ciepłe zimne ,cały czas leciało ciepłe i jak silnik się nagrzał tracił moc . nie wymieniałem a zakręciłem wkręta cały czas na zimne powietrze i jest git

[ Dodano: 2010-02-27, 15:32 ]
u mnie to pomogło

: 27 lut 2010, 23:58
autor: kudlaty
witam
od dłuższego czasu mam te same objawy (mam ten sam silnik) i nie bardzo mam koncepcję co z tym robić - nie sądzę żeby winna była klapka sterująca powietrzem ciepłe/zimne bo u mnie klapka działa (sprawdzałem) a do niedawna jeździłem wogóle bez tej giętkiej rurki doprowadzającej ciepłe powietrze, z resztą spadek mocy jest odczuwalny zanim silnik się na tyle rozgrzeje żeby tam leciało ciepłe powietrze
pozdrawiam

: 28 lut 2010, 12:27
autor: mazigt
Kurcze, no wlasnie.. malo jest tych silnikow i malo kto sie na nich zna. ja juz nie wiem gdzie szukac przyczyny, spróbuje cos z ta klapka ciepłe/ zimne powietrze zrobić. Moze przyniesie efekt. Jeżeli ma ktos jakis inny pomysl, to chętnie dowiem sie czegoś nowego :)
Dzięki :roll:

: 28 lut 2010, 13:14
autor: k44761
Sprawdź:
1. Szczelność dolotu
2. Sonda lambda
3. Czujnik temperatury
4. ustawienie mieszanki
5. działanie elektrozaworu i potencjometra w przepływomierzu/rozdzielaczu.

: 02 mar 2010, 16:56
autor: mazigt
Ale te elementy odpowiadaja za prace silnika na benzynie, a mi chodzi zarówno źle na gazie jak i na benzynie. wiec raczej układ zasilania nie ma tu znaczenia, bo gaz mam na sróbe bez eektroniki.
Juz mi rece opadaja..

: 02 mar 2010, 18:17
autor: dexx
Michał, zrób to co Ci mówi Marcin k44761, najpierw auto musi dobrze chodzić na PB. Potem można bawić się w elpegie.

: 03 mar 2010, 15:10
autor: mazigt
Ok, w takim razie sprawdziłem:
Dolot szczelny
Sonda lambda, tez wydaje sie ze jest dobra.
Czujnik? jaki powinien miec opór? i ktory konkretnie ? bo jest ich kilka..
Ustawienie mieszanki? na benzynie nie kojarze za bardzo jak, na gazie jest ok.
A przepływomierz? jak sprawdzic? Poga mi ktos rezystancje poszczegolnych czujnikow, i napiecia jakie powinny sie znajdowac w poszczegolnych miejscach? Musze cos z tym zrobic bo ciezko sie jezdzi.. ehh
Pomóżcie Panowie :)

[ Dodano: 2010-03-05, 14:58 ]
Nie podpowie nikt? Czyzby nikt się na tym nie znał?

[ Dodano: 2010-03-29, 18:30 ]
Witam ponownie, zauwazyłem ostatnio, ze po zagrzaniu silnika, spada moc i zaczyna się dławic silnik, ale po wylaczeniu go i od razu odpaleniu chodzi tak jak nalezy, nawet podczas jazdy jak szybko wyłacze i włacze zapłon to nastepuje poprawa. Teraz mi sie wydaje ze to coś raczej z elektroniką bedzie nie tak, niz z mechaniką.. Tylko pytanie co?
Zaplon? sterowany elektronicznie, jest mozliwosc jakos sprawdzenia czy sie nie przestawia? bo czasem jak jade to ma jakies dziwne przebłyski mocy, a po chwili znowu muli go..
ja juz nie mam pomysłu co moze być nie tak.. POmóżcie mi z tym fantem.
Od razu z góry dziekuje :)