Strona 1 z 1

[B4 ABT] Prawidłowe ustawienie napinacza paska rozrządu.

: 01 mar 2010, 16:47
autor: drookash
Wiele naczytałem się o stukach w silniku ABT - większość osób pisze o popychaczach, zużytym wałku rozrządu a nawet o zużytych płaszczach tłoków, które po odpaleniu słabo smarowane bujają się w tulejach cylindrów pukając o ich brzegi (???).
Objaw mam podobny - codziennie rano odpalając silnik kilkanaście sekund mam stukanie. Nie są to stuki szklanek a raczek dochodzą z przodu silnika. Komplet szklanek leży i czeka, ale zanim wymienię to jeszcze powalczę.
Dziś odpaliłem ze zdjętą pokrywką rozrządu i zauważyłem, że ramię napinacza rolki napinającej pasek rozrządu dygoce pukając. Pierwsze co - sprawdziłem naciąg paska, sprawdziłem luz rolki i OK. Lecz śrubka na sprężynce napinacza (niwelatora drgań) jest luźna - tzn trzyma się bolca, ale te nie trzyma się ramienia napinacza. Bolec zabezpieczony jest zapinką - więc wypaść nie powinien, ale ma luz w ramieniu.
Kółko napinające mam przykręcone w połowie "księżyca" do ramienia napinacza.
Wiecie może jak prawidłowo powinno się ustawiać kółko w stosunku do ramienia i dalej - jak powinna być dokręcona śruba trzymająca ramię do sprężyny ?
Na drugiej fotce w tym wątku (https://audi80.pl/b4-abt-scierajacy- ... t39223.htm) widać, że rolka jest w połowie "wycięcia" w ramieniu a śruba dokręcona do samej góry - czy to prawidłowe ustawienie ?
Jak działa ten napinacz / kompensator termiczny / tłumik drgań ?
Czy jego sprężyna wciąga się od temperatury czy jest wypychana ?
Czy napięcie paska wykonywać regulując rolkę czy regulując śrubą na sprężynie napinacza po ustaleniu kółka ?

: 02 mar 2010, 19:54
autor: LeeOne
Widzę, że trudne pytania zaczynają się pojawiać :) stuki stukami ja walczę z nimi już 2 lata... bez rezultatu, silnik dalej wali jak diesel pod obciążeniem.
Jeżeli chodzi o stukanie przy porannym odpalaniu to chyba normalka, zwłaszcza jak jest bardzo wilgotno. Jeżeli stuka tylko przez kilka sec po odpaleniu to nic innego jak popychacze nie może być.

: 03 mar 2010, 09:41
autor: drookash
Skoro by to było takie proste to po wymianie popychaczy dziesiątki ludzi było by zadowolonych - a tak nie jest.
Czasami ludzią klękają panewki, sworznie w tłokach itd...
Stuki pod obciążeniem - za wczesny zapłon (walą domykające się zawory), luzy na panewkach, zużyte gniazda zaworowe itd...

: 03 mar 2010, 14:51
autor: arekkrosno
Mi od pewnego czasu też tak stuka jak odpalam. Ale po 1 - 2 sek. jest już wszystko dobrze. Wrażenie jest takie jakby silnik pracował na sucho przez te 2 sek. a potem olej się rozprowadził po panewkach i zaczął smarować.