Strona 1 z 2
[B4 ABT LPG] Nierówna praca, mułowatość
: 02 mar 2010, 17:01
autor: covalsky
Witam.
Wiem, że o podobnych problemach już wiele było ale jednak poproszę o opinię. Ostatnio źle się dzieje z moim autem. Wystąpił problem z jazdą na gazie - na wolnych obrotach gaśnie a w czasie jazdy po mocniejszym wciśnięciu gazu dusi się. Jak zimny to w miare jeszcze jest jako tako. Drugi problem to taki że na PB jak zimny chodzi jakby na 3 cylindry. jak w mieście powoli jadę ciasną uliczką na 2 to aż zaczyna szarpać przy ok 2000 RPM. Jak się zagrzeje to jest trochę lepiej ale nie do końca. jest jakiś słabszy i też jak mocno wcisnę gaz to się jakby dławił troszkę. Zmieniłem świece bo poprzenie już nieciekawe były. Sprawdziłem kopułkę wygląda dobrze - styki nie zużyte dodatkowo przeczyściłem, przewody WN nie iskrzą.
Już podejrzewałem, że może zawór nieszczelny lub uszczelka pod głowicą i miałem zamiar zbadać kompresję, ale teraz po kilkuset km wykręciłem te niedawno zmieniane świece na ciepłym silniku i były czarne od sadzy.
Co o tym myślicie czy to lambda? Jakby nie było to na to wskazuje ale może coś innego.
Proszę o radę
Pozdrawiam
: 02 mar 2010, 18:12
autor: dexx
Według mojej nie profesjonalnej opinii gubi iskrę. I na bank zapłon będzie trzeba potem ustawić.
https://audi80.pl/80-b3-pm-problem-z ... t35026.htm
: 03 mar 2010, 09:13
autor: olek70
Czytałeś ten temat?
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sonda ... nda+lambda
Chodzi mi o wypowiedź Danka na temat objawów uszkodzonej sondy lambda.
: 03 mar 2010, 10:28
autor: covalsky
Tak czytałem. No właśnie po tym poście stwierdziłem, że to może lambda. Część objawów się zgadza: okopcone świece, nierówna praca i wydaje mi się, że zwiększone spalanie PB. Na PB tylko zapalam i jade chwile a potem staram się na gazie (na gazie mi gaśnie na wolnych obrotach jak pisałem więc jazda jest utrudniona w mieście dlatego w mieście przełączam na PB ale to małe miasto i to niewielkie odcinki to jednak wydaje mi sie, że wskazówka od paliwa za szybko spada tym bardziej ze chwile wcześniej trochę tankowałem).
Może spróbuję wykręcić lambdę i zobaczyć jak wygląda co o tym myślicie?
: 03 mar 2010, 11:58
autor: olek70
Sonda lambda to nie świeca i myślę, że wizualnie nie będziesz w stanie stwierdzić, czy jest sprawna, czy nie. Z tego co czytałem na forum, można ją sprawdzić tylko przy pomocy oscyloskopu.
: 03 mar 2010, 20:08
autor: covalsky
Chyba jednak sonda. Jak do niej zajrzałem to raczej na pewno jest uszkodzona. Mianowicie metalowa osłonka sondy jakby odczepiła od reszty, część wkręcona w kolektor trzyma się z reszta jak na włosku. Ale sama sonda to chyba nie wszystko o przecież jak zimny silnik jest to sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę - i by się zgadzało bo na gazie jak zimny jest to jest dobrze nie biorąc pod uwagę tego, że gaśnie na wolnych obrotach, ale na pb jak zimny to chodzi jak na 3 garach wiec mozliwe ze cos jeszcze jest uszkodzone. Na początek spróbuje tą sonde podmienić.
: 04 mar 2010, 08:44
autor: olek70
Wymień tą sondę, zrób reset ECU i adaptację na benzynie.
: 04 mar 2010, 09:30
autor: covalsky
Reset ECU i adaptację czyli odłaczyć akumulator na poł godziny, podłączyć, zapalić i ma chodzić aż się wiatrak załączy???
A jeszcze jedno jaką sonde kupić?? Mam na oku kilka i nie wiem którą wybrać proszę o PW to wyśle linki bo tu chyba nie nie można z racji reklamy (a może się mylę??). A z 80 2.0E bedzie pasowała do ABT??
: 04 mar 2010, 12:07
autor: Hołowczyc20
Ja również przymierzam się do wymiany sondy bo pali mi 30l/100km
a jeśli chodzi o samą sonde to najlepsze są NGK i Bosch reszta jak to określił mi sprzedawca są nic nie warte
. A ceny to u mnie w mieście za NGK-150zł a Bosch-a-200zł
: 05 mar 2010, 10:03
autor: olek70
Kiedyś na forum był świetny specjalista od tych spraw-kolega Danek. On u siebie zakładał NGK/NKT OZA 624-E3. Myślę, że tą powinieneś wybrać i daj sobie spokój z używkami.
: 05 mar 2010, 10:50
autor: covalsky
Na stronie NGK so audi 80 z silnikiem ABT jest podana OZA446-E12 i OZA446-E50.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=lambdaneu&lmf=AUDI&h=AUDI&m=80
Pisałem na pw do Danka, ale na razie nie odpisał.
: 08 mar 2010, 08:19
autor: olek70
Ja u siebie w zeszłym roku założyłem uniwersalną boscha i jak na razie jest ok.
: 09 mar 2010, 08:55
autor: covalsky
Witam wczoraj założyłem nową sondę. Kupiłem na allegro uniwersalną niby NGK/NTK ale ile w tym prawdy to nie wiem. Oznaczenie było "OZA coś tam coś tam for NTK japan". Zakręciłem zrobiłem adaptację ECU i jest git :mrgreen:
Stara sonda dosłownie się rozpadła. Część plastikową gdzie zatopione sa kabelki oderwałem od reszty bo wisiała na włosku, a jak wykręciłem resztę to w środku był jedynie pręcik i przedmuchiwło spaliny przez nią
Dziś jechałem i pojawił mi się kolejny problem. Zaparkowałem samochód, wyłączyłem światła a buzzer wyje. Myślałem, że się zepsuł ale się okazało, że postojówki mi świecą i ie mogę zgasić. Co to może być. Chwilowo odłączyłem klemę bo nie wiedziałem który bezpiecznik wyjąć. Czyżby wyłącznik nawalił?
: 10 mar 2010, 10:33
autor: olek70
Najprawdopodobniej wytopiły się styki w pająku, czyli wyłącznik zespolony będzie do wymiany. Jak założysz nowy, zabezpiecz go przekaźnikami i problem będziesz miał z głowy na długie lata.
: 10 mar 2010, 12:03
autor: covalsky
Rozebrałem, ułamało się ramiączko poruszające blaszką, polutowałem i na razie trzyma ale nie wiem jak długo wytrzyma.