Strona 1 z 1

[B4 2.0 ABT] odpowiedni naciąg rolki, zrzęzi pod maską

: 03 mar 2010, 14:01
autor: venol20
Witam . Mam taki problem że mianowicie po ZAGRZANIU silnika podczas jazdy słychac takie jakby zużyte łożysko lub jak coś zrzezi przy ok 2500tyś obr, poniżej i powyzej tych obrotów dźwięk zanika. Pasek rozrządu nie jest obtarty i przekreca się o 45st. Wymieniany ok 3tyś km. temu wraz z rolką, pompa wody też wymieniona. Po prześledzeniu forum wnioskuję że rolka jest źle napięta czy cos takiego. Prosze dajcie jakieś rady którą śrubke mam popuścić lub przykrecić aby pozbyć się tego denerwującego dźwięku?? Chyba że jest ktoś w mojej okolicy kto wie o co chodzi bo mechanicy mówią że wszystko jest ok???

: 03 mar 2010, 14:16
autor: arekkrosno
Z tego co pisało w instrukcji jak wymieniałem rozrząd w swoim to pasek rozrządu powinien się dać przekręcić o 90 stopni. Skoro twój pasek przekręca się tylko o 45 stopni to może zajechałeś łożysko na rolce albo pompa wody już się kończy. Zmniejsz naprężenie paska rozrządu i zobacz co się będzie działo. Oglądnął bym też pompę wody i rolkę napinającą czy się łożysko nie zaciera.

Ja miałem stary pasek za mocno naciągnięty i przy 2200 obr/min gwizdał.
Ale wymieniłem i rolkę i pompę na wszelki wypadek i teraz jest dobrze.

Re: [B4 2.0 ABT] odpowiedni naciąg rolki, zrzęzi pod maską

: 04 mar 2010, 14:48
autor: lukasz56
venol20 pisze:Witam . Mam taki problem że mianowicie po ZAGRZANIU silnika podczas jazdy słychac takie jakby zużyte łożysko lub jak coś zrzezi przy ok 2500tyś obr, poniżej i powyzej tych obrotów dźwięk zanika. Pasek rozrządu nie jest obtarty i przekreca się o 45st. Wymieniany ok 3tyś km. temu wraz z rolką, pompa wody też wymieniona. Po prześledzeniu forum wnioskuję że rolka jest źle napięta czy cos takiego. Prosze dajcie jakieś rady którą śrubke mam popuścić lub przykrecić aby pozbyć się tego denerwującego dźwięku?? Chyba że jest ktoś w mojej okolicy kto wie o co chodzi bo mechanicy mówią że wszystko jest ok???
Miałem dokładnie to samo co Ty!!!Po prostu masz za mocno napięty pasek rozrządu.Jak go złapiesz w palce to powinien się przekręcić o 90 stopni a nie o 45!Poluzuj delikatnie rolkę napinacza i zmniejsz naciąg paska.Zakręc rolke i odpal silnik na 3 sekundy żeby się pasek ułożył na rolkach i sprawdź wtedy jak jest pasek naciągnięty(powinien się dać przekręcić o 90 stopni)Ja tak zrobiłem i te szuranie silnika znikło <ok>

: 04 mar 2010, 15:11
autor: grze
Z tym zmniejszaniem naciągu paska rozrządu, to bym uważał, bo można sobie narobić bigosu. A jeśli się na tym nie znasz, to w ogóle lepiej się za to nie brać.

Tutaj masz podobny temat: https://audi80.pl/18-pm-dziwne-chrab ... t30824.htm